Aphro
14-11-2013 om 10:02
Op welk device luisteren kinderen muziek?
Vroegah hadden we een een stereo-cassettedeck voor onze muziek. Eindeloos bandjes maken, uitruilen. Later had je van die torentjes waar een cd-speler bij inzat.
Maar nu. Mijn zoon is 10 en ik zoek een apparaat waarop hij muziek kan luisteren. Maar hoe gaat dat tegenwoordig? Hij heeft een gewone mp3-speler (dus geen iPod). Maar ik zoek iets waarmee je hardop kunt afspelen, samen met vriendjes of zo. Wat gebruiken ze daar tegenwoordig voor? Moet je dan toch een iPod hebben, met zo'n docking station erbij of zo? Of toch nog steeds zo'n stereotoren met radio en cd?
Wat hebben jullie kinderen?

Rosa van der Zanden
14-11-2013 om 10:08
Ghettoblasterachtigiets
Zo'n ding voor cd en radio en met de mogelijkheid om een mp3 eraan te koppelen. Kind heeft zowel een uitschuifla waar de iPod op kan, als een ingang waar je een snoer aan kunt doen met twee hoofdtelefoonuiteinden. Hmm, lastig uit te leggen, maar bij een hoofdtelefoon zit zo'n zilveren stekkertje wat in het apparaat moet. Als je een snoer hebt met twee van die stekkertjes, gaat één naar de versterker en één naar de iPod. Andere kind heeft een apparaat waar je ook een USB kunt inpluggen.

Inanna
14-11-2013 om 10:34
stereotorentje
Mijn kinderen hebben allebei een stereotorentje. Zoon kan er wel een USB stick met mp3 in doen, maar om daar dan in te bladeren moet hij de toren aansluiten op de tv en de tv aanzetten. Meestal luistert hij radio of CD's. Als hij mp3's wil luisteren doet hij dat op zijn telefoon.
Dochter heeft recenter een torentje gekocht, zij kan wel gewoon mp3 luisteren vanaf een USB stick.

amk
14-11-2013 om 11:05
niks
ze heeft nu 2 draagbaare cd-spelers binnen een jaar gesloopt, dus alleen onder toezicht gebruikt ze de stereo in de woonkamer.

Jasam
14-11-2013 om 11:37
De telefoon
Mijn kinderen luisteren muziek via internetverbinding op hun telefoon met oordopjes.

Dalarna
14-11-2013 om 13:05
Hier
Hier hebben ze allebei een ipod, daar spelen ze thuis (en oudste op de middelbare) en op school via wifi spelletjes mee en ze luisteren vooral naar youtube muziek.

Puck
14-11-2013 om 13:19
telefoon en tablet
Beide kinderen hebben een stereo-iets in hun kamer staan, maar de realiteit is dat oudste die alleen als inslaapmuziekje 's avonds gebruikt en dat hij bij jongste staat te verstoffen. Oudste gebruikt zijn telefoon als afspeel-apparaat en jongste de tabler omdat die nog geen telefoon heeft waarop dat goed kan. Maar ik denk dat als die een smartphone heeft het ook via de telefoon gaat. Thuis kunnen ze met de telefoon/tablet contact maken met het wifinetwerk en zo kunnen ze bij muziek komen.

Aphro
15-11-2013 om 10:18
Niet hardop?
Het lijkt of er minder "hardop" muziek wordt geluisterd? Wij zaten altijd eindeloos muziek te luisteren met vrienden, bandjes voor elkaar op te nemen ed..
Maar tegenwoordig wordt blijkbaar meer via iPod-mp3 gedaan? Met koptelefoon.
Ik zoek nog ff verder, denk toch dat zo'n hifi setje best leuk is. Zag dat de meeste wel een usb-ingang hebben.

Jasam
15-11-2013 om 11:10
Haha Aphro
Tot je 2 pubers hebt met hun "eigen" muziek, dan weet je niet hoe snel en hard je roepen moet "KOPTELEFOONS KINDERS"

Hanne.
15-11-2013 om 11:44
stereo
Hier wordt zowel de mp3 speler als de stereo (met mp3 ingang) gebruikt.
De stereo wordt met name gebruikt als er meerdere mensen bij zijn. Gezellig een zacht muziekje (mp3 speler, cd, radio) op de achtergrond of wat harder en dan samen dansen. Zolang iedereen dat op zijn eigen kamer doet gaat dat goed.
De koptelefoon achter in de auto (want dan 3 tegelijkertijd)of bij het naar bed gaan rustig nog wat luisteren.

Jaina
15-11-2013 om 11:45
verschilt
Mijn zoon luistert altijd via de computer naar muziek. Hij luistert ook veel met koptelefoon. Mijn dochter heeft juist veel de radio aan staan en luistert zelden met koptelefoon. Zij heeft een hifi set waar je ook MP3's mee af kan spelen en zij maakt daar veel gebruik van. Ze heeft altijd op haar kamer muziek aan staan, meestal dus de radio. Mijn jongste zoon is geen enorme muziekliefhebber. Hij heeft wel een hifi set maar hij luistert er niet heel veel naar. Misschien gaat dat nog komen.

Puck
15-11-2013 om 16:32
Aphro, was t maar waar
Hier luisteren ze vooral toch zonder koptelefoon. En aangezien telefoon en tablet nu niet de mooiste geluidskwaliteit hebben, ga ik bijna gillen als ik t hoor en moet hij altijd zachter als ik in de buurt kom.

Hombre
17-11-2013 om 15:42
Squeezeboxen
Het hele huis vol, 6 stuks in totaal. Vanochtend speelde 'Get lucky' door het hele huis. Oudste's (7) favoriet is Daft Punk. De kids vinden het prachtig. Zitten regelmatig met vrindjes op hun kamertje muziek af te draaien, lijken wel pubers.
Dingen zijn niet meer leverbaar, de klant snapte het blijkbaar niet...

Aphro
17-11-2013 om 16:23
LOL
Jasam: "Tot je 2 pubers hebt met hun "eigen" muziek, dan weet je niet hoe snel en hard je roepen moet "KOPTELEFOONS KINDERS"
Ik kan niet wachten Voorlopig lijkt het me nog leuk, overal muziek in huis. Die squeezeboxen zijn via MP nog wel te krijgen, maar toch nog best prijzig zag ik.

Aphro
18-11-2013 om 07:33
Audiostreamers
De 'classic' kost ca 100 EUR op MP, dat is een schijntje vergeleken met de concurrentie. Die concurrentie bestaat overigens vooral uit Sonos, dat is een wat eenvoudiger systeem om op te zetten. Voor de squeezebox is iemand in huis die wat verstand heeft van netwerken en computers wel handig.
Info over Sonos hier: http://www.audiostreamershop.nl/ (ik zie dat hun productrange flink veranderd is sinds ik de laatste keer keek)
Die squeezebox classic gebruikt een gewoon tekstmenu en dat blijkt heel handig voor kids die net kunnen lezen. Vindt hij makkelijker dan de iPad bediening (er is ook een app voor).
De kleinste (bijna 4) geeft voorlopig de voorkeur aan zijn eigen CD-speler. Zo'n kinderding met vrolijke kleuren en 2 microfoons om mee te zingen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.