Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opeens gaan bedplassen


Jor33

Jor33

17-06-2022 om 23:14 Topicstarter

is niet alleen door sport de stress valt mee de dokter geeft de groei vooral de oorzaak 

Groeien kost energie. Sporten ook. School ook. Energie is niet oneindig. Groeien heb je geen invloed op en school is verplicht dus dan moet je die energie tijdelijk ergens anders beperken.

Jor33

Jor33

17-06-2022 om 23:17 Topicstarter

Tickel schreef op 17-06-2022 om 22:58:

[..]

Geen luierbroekjes maar een wasbare onderlegger. Schone nachtkleding en onderlegger klaarleggen en een emmertje om het natte spul 's nachts in te doen.


Dit hebben we maar dan iets anders. Maar dan wordt hij toch vaak wakker in een nat bed en is hij dus er vermoeid van de korte n

Jor33

Jor33

17-06-2022 om 23:26 Topicstarter

MamaE schreef op 17-06-2022 om 23:16:

Groeien kost energie. Sporten ook. School ook. Energie is niet oneindig. Groeien heb je geen invloed op en school is verplicht dus dan moet je die energie tijdelijk ergens anders beperken.

En daarom is een goede nacht rust ook heel belangerijk voor hem

Volgens mij wil jij een luier proberen, maar wat wil hij? Wil hij een luier dragen?

Jor33

Jor33

18-06-2022 om 00:14 Topicstarter

iLavendel schreef op 18-06-2022 om 00:00:

Volgens mij wil jij een luier proberen, maar wat wil hij? Wil hij een luier dragen?

Klopt omdat dit hem denk helpt voor een goede nachtrust. We hebben dit met hem besproken hij ziet er wel tegen op maar wil het wel een keer proberen of het helpt

ik zou bij de IKEA een waterafstotend hoeslaken kopen. Die kan je sowieso meenemen en zijn niet zo duur. Dus haal er 2-3 en was ze als dat nodig is.  Dan tijdelijk een luier om (luierbroekjes nemen minder vocht op) en dan eens kijken wat vakantie en rust doen. Begint het na de vakantie weer? Dan maar eens kijken naar stressfactoren of is hij te moe dat hij geen plassignalen meer opvangt?  Misschien is de combinatie topsport en het dagelijkse leven geen geweldige combinatie. 

Jor33

Jor33

18-06-2022 om 08:55 Topicstarter

bedankt voor de tip. Vanacht helaas weer mis gegaan. Gaan nu toch vandaag kijken voor bedmatje en een luier/luierbroekje. Zelf hebben we van zijn kleine zusje nog wat pampers maat 7. Nadeel hierbij is dat hij ze niet zelf aan kan doen. 

op hoog niveau sporten kun je alleen volhouden als je op tijd rust neemt, bescherm je kind en geef 'm nu extra rust. Een 7 jarige kan dat nog niet zelf bepalen. Betekend niet dat hij helemaal niet mag sporten maar bv maar de helft of nog minder. Even maar 1x per week. 

Mijn zoon van 17 heeft het er nog moeilijk mee. Die wil ook altijd door dus remmen wij of de trainers soms af. En de ene keer een je op sport, wij zijn in de omstandigheid dat er soms ook op school geremd kan worden.  
Weten zijn trainers van dit probleem?

En is een blaasontsteking ook uitgesloten?

Je wil wel heel graag over luiers praten. Nog een keer dan; topsport en vol schema zijn leuk als het goed gaat. Maar ineens bedplassen heeft vaker te maken met het niet op kunnen lossen van de stress en drukte van overdag. Ik kan me voorstellen dat de huisarts heeft gezegd dat hij er overheen kan groeien, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt kijken hoe hij nu meer rust in zijn leven krijgt. 

Ik weet waar ik het over heb, want ik begon ook op die leeftijd. Had te maken met een omgeving die niet zo goed raad wist met slimme meiden. Luier had het niet beter gemaakt. 

Kies voor die waterdichte molton, maak het bed op, molton erover, en nog een keer. Als hij dan nat is, heb je in 1 minuut de boel verschoond (gewoon eraf halen) en kan iedereen weer verder slapen. Wassen kan overdag wel. Maar ga vooral iets aan dat drukke schema en de druk die hij voelt doen! 

Biebel schreef op 18-06-2022 om 09:14:

Je wil wel heel graag over luiers praten. Nog een keer dan; topsport en vol schema zijn leuk als het goed gaat. Maar ineens bedplassen heeft vaker te maken met het niet op kunnen lossen van de stress en drukte van overdag. Ik kan me voorstellen dat de huisarts heeft gezegd dat hij er overheen kan groeien, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt kijken hoe hij nu meer rust in zijn leven krijgt.

Ik weet waar ik het over heb, want ik begon ook op die leeftijd. Had te maken met een omgeving die niet zo goed raad wist met slimme meiden. Luier had het niet beter gemaakt.

Kies voor die waterdichte molton, maak het bed op, molton erover, en nog een keer. Als hij dan nat is, heb je in 1 minuut de boel verschoond (gewoon eraf halen) en kan iedereen weer verder slapen. Wassen kan overdag wel. Maar ga vooral iets aan dat drukke schema en de druk die hij voelt doen!

Dit dus. Ik sta er soms van te kijken wat kinderen allemaal "moeten" tegenwoordig. Hun hele dag is soms van opstaan tot slapen gewoon volgepland. Tijd om gewoon even niks te hoeven is er nauwelijks, want én sport, én muziekles, én trainen, én dit én dat. Soms is het wel een beetje veel.

Bijtje82

Bijtje82

18-06-2022 om 11:09

Geef je zoon van 8 geen luier! Dat gaat het probleem alleen maar vergroten. Je zoon heeft een probleem waar hij hulp bij nodig geeft, maar jullie oplossing zal bij hem een kleinerend effect kunnen hebben en juist het probleem kunnen verergeren. 
Blijf vooral rustig, wordt niet boos ook al frustreert het. 

Je wil inderdaad wel heel graag over luiers praten. Eens in de zoveel tijd komt er zo'n bijzonder topic over luiers langs. 🤔

---

---

19-06-2022 om 00:11

Jor33 schreef op 17-06-2022 om 22:45:

[..]

Dus jij zou beter kiezen voor luiers? En dan voor pampers 7 of voor de luierbroekjes? Begrijp dat je over de broekjes niet zo te vrede bent?

Gewoon met luierbroekjes starten. Daar zijn ze voor.

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 01:13 Topicstarter

Courage schreef op 18-06-2022 om 13:36:

Je wil inderdaad wel heel graag over luiers praten. Eens in de zoveel tijd komt er zo'n bijzonder topic over luiers langs. 🤔

Erg jammer dat er zo over gedacht wordt. Wij zijn nog redelijk jongen ouders die 2 kinderen hebben. Waar we voor nu tegen aanlopen. We hadden al veel dingen geprobeerd. Vandaar dat wij eigenlijk voor nu over wilden gaan op luiers. Helaas weinig ouders die deze ervaringen hebben hier. Ook zijn wij naar de dokter geweest voor advies. En weten dat een druk schema niet altijd goed is voor een kind. Enige wat we vragrn is advies omdat wij het ook niet meer weten. Ben blij voor jouw dat je kinderen hier geen last van hebben want anders had je denk wel anders gepraat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.