Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opeens gaan bedplassen


---

---

19-06-2022 om 11:19

Bijtje82 schreef op 19-06-2022 om 11:05:

[..]

Je kunt hem ook wekken tussendoor. Voordat je zelf gaat slapen.

Dat helpt negen van de tien keer niet en zeker niet in het zindelijk leren worden, niet anders dan de luier of het broekje. Soms hebben ze dan al zelfs geplast. 

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2022 om 12:10

--- schreef op 19-06-2022 om 11:19:

[..]

Dat helpt negen van de tien keer niet en zeker niet in het zindelijk leren worden, niet anders dan de luier of het broekje. Soms hebben ze dan al zelfs geplast.

Hij was al zindelijk, dus hoeft het niet meer te worden. Als het om het droog blijven en de nodige nacht rust gaat, zou ik dit eerst proberen alvorens aan luiers te denken. 

--- schreef op 19-06-2022 om 11:19:

[..]

Dat helpt negen van de tien keer niet en zeker niet in het zindelijk leren worden, niet anders dan de luier of het broekje. Soms hebben ze dan al zelfs geplast.

Hij is zindelijk. Dus je betoog slaat nergens op. Hij weet hoe het moet en heeft voldoende kracht in zijn blaas. Dat heeft hij de afgelopen jaren laten zien. 

Hij plast nu weer in zijn bed. En de ouders willen niet horen dat ze iets anders kunnen doen dan luiers aangeven. Die willen niet aannemen van mensen die zelf waren als het kind in kwestie, maar blijven hangen in wat ze denken dat de dokter zei. 

Laten we eerlijk wezen, als de dokter zegt het kan stress zijn en hij kan er overheen groeien, dan is dat snel te vertalen naar het heeft te maken met de groei. Toch is het, obv alle ervaringen hier en wat artsen tegen ‘ons’ zeiden, meest logische dat het kind overvraagd wordt. Rust inbouwen is dan veel minder ingrijpend en effectiever dan maar terug aan de luiers gaan. Gebruik maken van een waterdichte molton en het bed dubbel opdekken is net zo snel als die luier verschonen. 

Alleen moet je dan de oorzaak aanpakken. En dat lijkt deze ouder lastig te vinden. 

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 13:43 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 19-06-2022 om 10:24:

[..]

Dus in feite stel je een vraag en zeg je nu tegen ons. Jullie kunnen zeggen wat je wilt, ik luister toch niet want jullie zijn geen dokter.


Zeker niet. Neem alle dingen mee maar sommige dingen hebben wij al geprobeerd. Die hierin werden beschreven.

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 13:45 Topicstarter

MamaE schreef op 19-06-2022 om 10:26:

Er zijn absoluut meer kinderen van acht die niet zindelijk zijn in de nacht. Het verschil is dat jouw kind wel zindelijk is geweest maar een terugval heeft. Dan is kijken naar de oorzaak handiger om te zoeken naar een oplossing.

Als een kind het bord niet meer kan lezen op school kun je hem natuurlijk dichter bij het bord zetten en dan ziet hij het wel weer. Maar daarmee los je het slechte zicht niet op. Beter koop je dan een bril voor je kind.

De oorzaak weten we dat komt door zijn groei op dit moment.

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2022 om 13:49

Jor33 schreef op 19-06-2022 om 13:45:

[..]

De oorzaak weten we dat komt door zijn groei op dit moment.

Dat is geen zekerheid maar een aan name. Houdt altijd alle opties open in dit soort gevallen, want je zal jezelf voor de kop slaan als het straks iets anders blijkt te zijn wat je nu kunt aan pakken. 

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 13:53 Topicstarter

bedankt voor je reactie. Zo denken wij er ook over even goed doorslapen. Voetbal is volgende week klaar even rust. Zitten er alleen mee voor wat te doen in de vakantie op de camping denk dat we het ook zo doen als nu thuis. En dan na de vakantie kijken hoe het gaat hebben dan ook weer een afspraak bij de dokter. De tip voor luierbroekjes is een goeie dat is denk beter.

Biebel schreef op 18-06-2022 om 09:14:

Je wil wel heel graag over luiers praten. Nog een keer dan; topsport en vol schema zijn leuk als het goed gaat. Maar ineens bedplassen heeft vaker te maken met het niet op kunnen lossen van de stress en drukte van overdag. Ik kan me voorstellen dat de huisarts heeft gezegd dat hij er overheen kan groeien, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt kijken hoe hij nu meer rust in zijn leven krijgt.

Ik weet waar ik het over heb, want ik begon ook op die leeftijd. Had te maken met een omgeving die niet zo goed raad wist met slimme meiden. Luier had het niet beter gemaakt.

Kies voor die waterdichte molton, maak het bed op, molton erover, en nog een keer. Als hij dan nat is, heb je in 1 minuut de boel verschoond (gewoon eraf halen) en kan iedereen weer verder slapen. Wassen kan overdag wel. Maar ga vooral iets aan dat drukke schema en de druk die hij voelt doen!

Ja, maar moet kind dan nu zijn sport opgeven ivm drukte, terwijl hij over een paar weken vakantie heeft en dan sowieso al in rustiger vaarwater komt? Als hij nu nog het hele schooljaar voor zich had krijg je een andere situatie, maar zoon geeft zelf aan graag te willen blijven voetballen. In dit geval zou ik voor de luierbroekjes gaan, kijken hoe het zich ontwikkeld in de vakantie als sport en school stil ligt

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 13:57 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 19-06-2022 om 13:49:

[..]

Dat is geen zekerheid maar een aan name. Houdt altijd alle opties open in dit soort gevallen, want je zal jezelf voor de kop slaan als het straks iets anders blijkt te zijn wat je nu kunt aan pakken.

Mee eens letten er goed op en spreken veel met hem. Maar maken er ook niet een te groot punten van. We hopen dat hij dan alles eerlijk vertelt. Afgelopen weken zag je wel dat hij er moei was dus daarom eerst de nacht rust en 1 dag meer rust door de weeks.

---

---

19-06-2022 om 14:02

Biebel schreef op 19-06-2022 om 13:15:

[..]

Hij is zindelijk. Dus je betoog slaat nergens op. Hij weet hoe het moet en heeft voldoende kracht in zijn blaas. Dat heeft hij de afgelopen jaren laten zien.

Hij plast nu weer in zijn bed. En de ouders willen niet horen dat ze iets anders kunnen doen dan luiers aangeven. Die willen niet aannemen van mensen die zelf waren als het kind in kwestie, maar blijven hangen in wat ze denken dat de dokter zei.

Laten we eerlijk wezen, als de dokter zegt het kan stress zijn en hij kan er overheen groeien, dan is dat snel te vertalen naar het heeft te maken met de groei. Toch is het, obv alle ervaringen hier en wat artsen tegen ‘ons’ zeiden, meest logische dat het kind overvraagd wordt. Rust inbouwen is dan veel minder ingrijpend en effectiever dan maar terug aan de luiers gaan. Gebruik maken van een waterdichte molton en het bed dubbel opdekken is net zo snel als die luier verschonen.

Alleen moet je dan de oorzaak aanpakken. En dat lijkt deze ouder lastig te vinden.

Zoals ik al zei: de luierbroekjes maken de nacht makkelijker. Niets overtuigt mij ervan dat dubbel opmaken, een enorme was, de kans dat ook je dekbed nat en vies wordt helpt in het weer zindelijk worden. Niets. Dus ja je moet de oorzaak aanpakken maar als hij nu bang is om te gaan slapen omdat hij nat kan worden en jij er in de nacht uit moet om alles droog te maken helpt helemaal niks. Er zijn zoveel kinderen die met 8 niet zindelijk zijn en die dragen ook een luierbroekje. 

MoederBarberin schreef op 19-06-2022 om 13:53:

[..]

Ja, maar moet kind dan nu zijn sport opgeven ivm drukte, terwijl hij over een paar weken vakantie heeft en dan sowieso al in rustiger vaarwater komt? Als hij nu nog het hele schooljaar voor zich had krijg je een andere situatie, maar zoon geeft zelf aan graag te willen blijven voetballen. In dit geval zou ik voor de luierbroekjes gaan, kijken hoe het zich ontwikkeld in de vakantie als sport en school stil ligt

Natuurlijk hoeft dat niet. Maar het is wel iets om goed in de gaten te houden volgend jaar en daarna. Zeker bij voetbal is de kans dat een talentvol jongetje ook echt profvoetballer wordt niet zo groot, maar ze hebben wel allemaal die droom. Die droom  gun ik ze allemaal, en wie weet is jouw zoontje echt wel een enorm groot talent. Ze zijn er tenslotte!
Jullie taak is om hem te faciliteren in deze ontwikkeling en ook zijn belasting te bewaken. Niet makkelijk. Wat zeggen de trainers? Ik werk op een topsportschool en wij hebben allemaal leerlingen die bij een profclub voetballen. Wel middelbare school. Die worden door de trainers goed begeleid, ook sociaal-emotioneel.

---

---

19-06-2022 om 15:19

AlisonH schreef op 19-06-2022 om 14:24:

[..]

Natuurlijk hoeft dat niet. Maar het is wel iets om goed in de gaten te houden volgend jaar en daarna. Zeker bij voetbal is de kans dat een talentvol jongetje ook echt profvoetballer wordt niet zo groot, maar ze hebben wel allemaal die droom. Die droom gun ik ze allemaal, en wie weet is jouw zoontje echt wel een enorm groot talent. Ze zijn er tenslotte!
Jullie taak is om hem te faciliteren in deze ontwikkeling en ook zijn belasting te bewaken. Niet makkelijk. Wat zeggen de trainers? Ik werk op een topsportschool en wij hebben allemaal leerlingen die bij een profclub voetballen. Wel middelbare school. Die worden door de trainers goed begeleid, ook sociaal-emotioneel.

degene tegen wie jij praat is niet de TS. 

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 17:02 Topicstarter

AlisonH schreef op 19-06-2022 om 14:24:

[..]

Natuurlijk hoeft dat niet. Maar het is wel iets om goed in de gaten te houden volgend jaar en daarna. Zeker bij voetbal is de kans dat een talentvol jongetje ook echt profvoetballer wordt niet zo groot, maar ze hebben wel allemaal die droom. Die droom gun ik ze allemaal, en wie weet is jouw zoontje echt wel een enorm groot talent. Ze zijn er tenslotte!
Jullie taak is om hem te faciliteren in deze ontwikkeling en ook zijn belasting te bewaken. Niet makkelijk. Wat zeggen de trainers? Ik werk op een topsportschool en wij hebben allemaal leerlingen die bij een profclub voetballen. Wel middelbare school. Die worden door de trainers goed begeleid, ook sociaal-emotioneel.

Wij worden hier zeker goed in begeleid. Hij zit nu op een gewone school. Als hij naar de middelbare gaat moet hij ook naar zo een topsportschool. Voor nu dus nog lekker in het dorp. Zijn trainers en begeleider helpen ons veel weten ervan en wij houden elkaar goed op de hoogte op sociale emotioneel vlak van onze zoon. Maar de trainers en begeleiders gaan natuurlijk niet de keuze voor ons maken wat wij moeten doen. Hij slaat nu af en toe wel eens een training over omdat hij te moei is dit is ook in goer overleg met hun. Hun vinden ook dat voldoende rust belangrijk is daar hoort uiteraard slapen ook onder is een van de belangrijkste vooral voor school en sport.

--- schreef op 19-06-2022 om 15:19:

[..]

degene tegen wie jij praat is niet de TS.

Oh excuses.

Jor33 schreef op 19-06-2022 om 17:02:

[..]

Wij worden hier zeker goed in begeleid. Hij zit nu op een gewone school. Als hij naar de middelbare gaat moet hij ook naar zo een topsportschool.

Hij MOET helemaal niet naar zo'n topsportschool, dat mag! 

 Voor nu dus nog lekker in het dorp. Zijn trainers en begeleider helpen ons veel weten ervan en wij houden elkaar goed op de hoogte op sociale emotioneel vlak van onze zoon. Maar de trainers en begeleiders gaan natuurlijk niet de keuze voor ons maken wat wij moeten doen. Hij slaat nu af en toe wel eens een training over omdat hij te moei is dit is ook in goer overleg met hun. Hun vinden ook dat voldoende rust belangrijk is daar hoort uiteraard slapen ook onder is een van de belangrijkste vooral voor school en sport.

Ook bij toptalenten gaat school voor juist omdat ze weten dat er maar een heel select groepje de absolute top bereikt. Talent alleen is niet genoeg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.