Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opeens gaan bedplassen


Jor33

Jor33

19-06-2022 om 19:48 Topicstarter

Ysenda schreef op 19-06-2022 om 19:16:

[..]

Ook bij toptalenten gaat school voor juist omdat ze weten dat er maar een heel select groepje de absolute top bereikt. Talent alleen is niet genoeg.

Eens dat is ook zo. We zijn nog niet bezig met het vervolg hij zit nu goed op zijn plek in het dorp en doet het goed op school

Jor33

Jor33

19-06-2022 om 20:38 Topicstarter

afgelopen dagen zijn prima verlopen. We hebben vandaag toch maar de luierbroekjes voor hem gehaald nu hebben we er 2 genomen de drynites en de kruivat broekjes. Welk van de 2 is beter. De drynites zien wel leuk uit voor ouderen kinderen maakt het weer een stom minder vervelend. Hij vond de afgelopen 2 dagen goed gaan zo. Alleen kijkt hij wel erg op tegen de vakantie. We gaan namelijk 2 weken naar een camping in italie in een tent.

Waarom moeten luierbroekjes er leuk uitzien? Je draagt ze in bed en onder de pyjama, daar zou ik me niet druk over maken. Het moet gewoon werken.
Wel goed dat jullie met de voetbalclub goed contact en afspraken hebben over zijn welzijn. 

Wat fijn dat jullie de Drynites hebben gevonden. Ook onze zoon had ze, helaas voor hem, best lang nodig. Iig wel tot 10 jaar. Op vakantie zorgden we dat er een prullenbakje bij hem in de buurt stond. Gooide hij het s ochtends snel zelf weg. Het zijn echt andere luiers dan de pampers hè. Het feit dat ze gemaakt worden voor grotere jongens geeft ook al meer zelfvertrouwen

Jor33

Jor33

20-06-2022 om 08:22 Topicstarter

Ruitje schreef op 19-06-2022 om 23:57:

Wat fijn dat jullie de Drynites hebben gevonden. Ook onze zoon had ze, helaas voor hem, best lang nodig. Iig wel tot 10 jaar. Op vakantie zorgden we dat er een prullenbakje bij hem in de buurt stond. Gooide hij het s ochtends snel zelf weg. Het zijn echt andere luiers dan de pampers hè. Het feit dat ze gemaakt worden voor grotere jongens geeft ook al meer zelfvertrouwen

Ja klopt dat is wat ik bedoelde. Deze zijn wat fijner omdat ze er anders uit zien. Maar ze lekken wel snel door. Hoe deden jullie dat als die toch snachs naar de wc moest op de camping?

---

---

20-06-2022 om 09:00

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 08:22:

[..]

Ja klopt dat is wat ik bedoelde. Deze zijn wat fijner omdat ze er anders uit zien. Maar ze lekken wel snel door. Hoe deden jullie dat als die toch snachs naar de wc moest op de camping?

dan trek je het als een broekje naar beneden. Als hij snel doorlekt zou ik wel proberen om hem dan ook even te laten plassen als jullie gaan slapen maar alleen als hij het vooraf afgesproken wachtwoord noemt. Hij mag niet leren half slapend te plassen dan. Zoek ook uit wanneer hij plast in de nacht en of dat vaker dan 1x is. Als je de plaswekker gebruikt moet je hem juist meer laten drinken, nu misschien een beetje opletten en vanaf 1,5 uur voor het naar bed gaan niet nog drinken. Daarvoor extra laten drinken. 

Jor33

Jor33

20-06-2022 om 09:12 Topicstarter

--- schreef op 20-06-2022 om 09:00:

[..]

dan trek je het als een broekje naar beneden. Als hij snel doorlekt zou ik wel proberen om hem dan ook even te laten plassen als jullie gaan slapen maar alleen als hij het vooraf afgesproken wachtwoord noemt. Hij mag niet leren half slapend te plassen dan. Zoek ook uit wanneer hij plast in de nacht en of dat vaker dan 1x is. Als je de plaswekker gebruikt moet je hem juist meer laten drinken, nu misschien een beetje opletten en vanaf 1,5 uur voor het naar bed gaan niet nog drinken. Daarvoor extra laten drinken.

Bedankt voor de tip. Voor op de camping bedoel ik hoe doen jullie dat als die snachts naar de wc gaat natuurlijk kan die dat naar beneden doen. Maar hij vindt het best spannend om dan over de camping te gaan in pyjama en luierbroekje want hij is bang dat iemand hem tegen komt.

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 09:12:

[..]

Bedankt voor de tip. Voor op de camping bedoel ik hoe doen jullie dat als die snachts naar de wc gaat natuurlijk kan die dat naar beneden doen. Maar hij vindt het best spannend om dan over de camping te gaan in pyjama en luierbroekje want hij is bang dat iemand hem tegen komt.

niemand ziet die luier toch onder de pyamabroek. Het is donker, daar wordt echt niet opgelet. En als je de gemiddelde campingoutfit ziet 's morgens bij de douches van roze gewolkte badjas met konijnensloffen tot volledig aangekleed, dan is een kind in een pyjama heel normaal. En anders een joggingbroek even aan doen.

Als die leuke broekjes doorlekken zou ik toch kiezen voor minder leuke die niet doorlekken. Je gebruikt ze immers om de hoeveelheid was te verminderen en de nachtrust te bevorderen.

Op de camping zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Het is donker, je draagt er een pyjamabroekje overheen en echt niemand die dat ziet of op let. Zeker niet in de nacht, zo druk is het daar dan niet.

En waarom nu al denken aan een plaswekker? Je zoon was zindelijk, geworden zonder plaswekker, dan kan hij dat nu ook weer. Kijk eerst eens of je hem voldoende rust kunt geven. Even geen of veel minder voetbal, geen druk van school etc. Drukte kan fysiek zijn maar zeker ook mentaal op die leeftijd. 

Jor33

Jor33

20-06-2022 om 15:51 Topicstarter

MamaE schreef op 20-06-2022 om 10:43:

Als die leuke broekjes doorlekken zou ik toch kiezen voor minder leuke die niet doorlekken. Je gebruikt ze immers om de hoeveelheid was te verminderen en de nachtrust te bevorderen.

Op de camping zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Het is donker, je draagt er een pyjamabroekje overheen en echt niemand die dat ziet of op let. Zeker niet in de nacht, zo druk is het daar dan niet.

Nog een die je aanraad? We gaan het over de camping met hem bespreken en hopen dat hij er ook minder tegen op zal kijken

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 08:22:

[..]

Ja klopt dat is wat ik bedoelde. Deze zijn wat fijner omdat ze er anders uit zien. Maar ze lekken wel snel door. Hoe deden jullie dat als die toch snachs naar de wc moest op de camping?

Een lege melk can van 2.4L naast zijn luchtbed voor noodgevallen?

Wij hebben een caravan, dus plassen kan binnen. 

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 08:22:

[..]

Ja klopt dat is wat ik bedoelde. Deze zijn wat fijner omdat ze er anders uit zien. Maar ze lekken wel snel door. Hoe deden jullie dat als die toch snachs naar de wc moest op de camping?

Hoe weet je dat ze snel doorlekken? Je hebt ze nog maar één nacht gebruikt?

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 09:12:

[..]

Bedankt voor de tip. Voor op de camping bedoel ik hoe doen jullie dat als die snachts naar de wc gaat natuurlijk kan die dat naar beneden doen. Maar hij vindt het best spannend om dan over de camping te gaan in pyjama en luierbroekje want hij is bang dat iemand hem tegen komt.

Hij heeft eergister voor het eerst een luier gehad en afgelopen nacht een broekje. En nu zijn er al gesprekken over stress en angst op de camping...? Opvallend.

Jor33 schreef op 20-06-2022 om 15:51:

[..]

Nog een die je aanraad? We gaan het over de camping met hem bespreken en hopen dat hij er ook minder tegen op zal kijken

Nee, mijn dochter is al jaren zindelijk, hebben nooit broekjes gebruikt.
Ik zou het misschien zelf ook wat meer los laten. Door je er nu al druk over te maken neemt de stress bij kind alleen maar toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.