Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opeens gaan bedplassen


ik las eens dat het vaak is bij kinderen die bang zijn voor hun vader omdat hij bijvoorbeeld veel schreeuwt

ief

ief

30-06-2022 om 01:27

Misschien ook een keer zijn bloedsuiker laten checken? Diabetes begint met (veel) plassen in de nacht. Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar dan heb je het maar uitgesloten.

Jor33

Jor33

30-06-2022 om 22:33 Topicstarter

vandaag bij de apotheek geweest en 2 verschillende soorten mee gekregen 1 is een broekje en de 2de met plakker de abri form junior. Gisteren nacht gelukkig droog geweest. En voor aankomende maandag weer een gesprek bij de huisarts staan. 

Beste Jor,

Wij hebben een kind die ook bedplast maar dat altijd gedaan heeft. Wij weten dat er overigens wel een oorzaak is. Ik heb de struggel met de broekjes waar jij het over hebt. Wij gebruiken de tena slip junior. Maar dat is al zolang dat het zeg maar normaal is. Maar ik kan me voorstellen dat een kind van 8 niet ineens weer een soort pamper wil dragen. Ik denk dat hij daar zelf wel inspraak in moet hebben. Ik snap zeker voor de vakantie als je weg bent dat je geen zin hebt in extra was. Ik weet dat er veel meer zijn die juist in die periode naar de drynights grijpen.
Wat je ook doet zorg dat je kind er mee eens is en dat het een soort van eigen keus is en niet die is opgedrongen door jou.

Jor33

Jor33

02-07-2022 om 22:37 Topicstarter

Mieke01 schreef op 02-07-2022 om 15:24:

Beste Jor,

Wij hebben een kind die ook bedplast maar dat altijd gedaan heeft. Wij weten dat er overigens wel een oorzaak is. Ik heb de struggel met de broekjes waar jij het over hebt. Wij gebruiken de tena slip junior. Maar dat is al zolang dat het zeg maar normaal is. Maar ik kan me voorstellen dat een kind van 8 niet ineens weer een soort pamper wil dragen. Ik denk dat hij daar zelf wel inspraak in moet hebben. Ik snap zeker voor de vakantie als je weg bent dat je geen zin hebt in extra was. Ik weet dat er veel meer zijn die juist in die periode naar de drynights grijpen.
Wat je ook doet zorg dat je kind er mee eens is en dat het een soort van eigen keus is en niet die is opgedrongen door jou.

Hoi mieke,

Heel erg bedankt voor je reactie. Hoe oud id jullie kind nu met dit probleem? Wij zijn blij dat hij er zelf ook geen punt van maakt thuis om naar de broekje of luier te gaan. Enige is nu wel het naar de camping gaan dat vind hij even lastig maar komt ook wel weer goed. Hoe doen jullie dat met luier met plakstrips doet hij dat zelf? 

Jor33

Jor33

18-07-2022 om 07:44 Topicstarter

tot nu toe gaat het vrij goed nog steeds regelmatig ongelukjes in de nacht dat verminderd nog niet. Maar de luier bevalt goed en lekt niet meer door. Morgen gaan we op weg naar italie we vertrekken heel vroeg en laten de luier in de auto nog wel om zo dat die verder kan slapen. Bij de dokter bezoek waren geen medice afwijkingen gevonden. Dus maar hopen dat het van zelf over gaat door rust of er overheen groeit. Nu iedergeval lekker op vakantie.

Jor33

Jor33

04-09-2022 om 20:11 Topicstarter

update: al weer even terug van vakantie. De vakantie was zeer geslaagd wel blij dat we de keuze voor een luier hebben gemaakt want is wel een aantal keer mis gegaan. Hij vond het bij het begin wel spannend op de camping maar is goed gegaan. Nu weer het normale leven. Hij gaat weer sporten en baar school. We hebben nog wel een nieuwe afspraak staan bij de dokter want het is wel al wat minder geworden maar helaas nog wel 1 keer per week mis. We gaan kijken hoe het de komende maand gaat nu alles weer opgang komt 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.