Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mariska

Mariska

04-08-2010 om 12:46

Opeens weer in bed plassen

Mijn dochter van 9 is 3 weken terug, toen we op vakantie waren in eens weer begonnen in bed te plassen. volgens de huisarts is er geen lichamelijke oorzaak (blaasontsteking of iets dergelijks) en zijn het volgens hem de spanningen en gaat het vanzelf over. Nu zit ze lekker in haar vel, dus spanningen heeft ze volgens mij niet. Ook was ze wel eens waar laat zindelijk (bijna 4 jaar), waar wel dag en nacht in 1 keer. Ik doe haar voorlopig maar eventjes een pamper om, want ik weet het ook even niet meer. Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pamper?

joh weet je dat wel zeker ? Ik zou mijn dochter van 7,5 echt kwetsen als ik daarmee aan zou komen. Ik zou eerder even tijdelijk van die matjes kopen (die je ook in bevallingspakketten aantreft) en s'nachts nog een keer laten plassen.

vlinder72

vlinder72

04-08-2010 om 15:27

Wat vervelend zeg

Wat wil je dochter zelf? Ik zou in ieder geval niet zelf over pampers beginnen. Koop in ieder geval een aantal van heel handige onderlakens van de hema zodat het matras niet nat wordt. En inderdaad 's avonds een keer extra laten plassen en desnoods 's nachts of 's morgens vroeg ook nog een keer. Misschien vond ze het eng om op vakantie 's nachts naar de wc te gaan en is ze daardoor weer in haar bed gaan plassen. Of ze drinkt nu 's avonds veel meer dan voorheen. Ik noem maar wat hoor. Er kunnen zoveel redenen zijn.

Mariska

Mariska

04-08-2010 om 15:55

Pampers

dat was even een nood oplossing. wij zaten samen met mijn zus en haar gezin in een bungalow park, om het beddegoed niet al te veel te verpesten heeft zij mij een aantal pampers van haar zoontje gegeven. Mijn dochter vond het niet zo erg om die te dragen als ik verwacht had. ik zat ook eerder te denken aan om broekluiers voor haar te halen. Maar daar is het probleem nog niet mee opgelost. Het kan er bij mij niet in, dat een kind, zomaar van de ene op de andere dag weer in bed gaat plassen, na 5 jaar zuiver te zijn geweest.

aly.

aly.

05-08-2010 om 10:19

Kinderarts?

onze dochter van 10 heeft ineens last van het een beetje laten lopen van de urine. Onze huisarts heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts, daar is nl ook een verpleegkundige die over blaasproblemen gaat. Als het dus blijft bij je dochter kun je misschien vragen aan de huisarts om doorgestuurd te worden? Bij onze dochter was er ook geen enkele aanleiding, alleen kan zij de urine nog redelijk in een inlegkruisje houden.
toch maar even in de gaten houden, een plaswekker is misschien ook een idee, maar als het niet over gaat, toch maar eens vragen bij de kinderarts. Succes!

Mariska

Mariska

06-08-2010 om 07:09

Doorgestuurd

Gisteren voor de 2de maal naar de huisarts geweest, want ze geeft ook aan ook overdag steeds meer moeite te hebben om haar plas op te houden. Ze moet volgende week naar de uroloog en naar de neuroloog. Dit laatste is om het tethered cord syndroom uit te sluiten. Tot die tijd gewoon 's nachts een broekluier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.