Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
gatenkaas

gatenkaas

28-02-2010 om 14:15

Orenvraagje/oorbellen

Dochter heeft ruim een jaar oorbellen, heb ontdekt dat met goedkope oorbellen klachten komen. Gebruik ook regelmatig nog de beginoorbellen omdat toch af en toe wat vuil/vast is.

Nu gebeurde afgelopen week het volgende. Een vriendinnetje speelde hier en haar oorbel ging uit. Of ik die even vast wilde maken. Achter haar oren zag het er perfect uit. Alles was oorkleur. Terwijl bij mijn dochter dus aan de achterkant van haar oor rond dat gaatje lijkt of het onder haar huid wat donkerder is (paarstint). Ik dacht altijd dat dat zo hoorde ofzo maar bij vriendinnetje was dat niet zo.

Vraag ik me toch af.. hoe zien andere oren van oorbeldragers er aan de achterkant uit? Is die paarsige gloed wel oké; trekt dat nog weg of kan dat de reden zijn dat ze klachten heeft met sommige oorbellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

28-02-2010 om 15:11

Hier ook

al bijna een jaar problemen aan 1 kant....zo nu en dan doen we weer een paar dagen met sterilon de boel ontsmetten en dan gaat het weer beter, maar ook hier nog steeds de zweerknopjes in.....Het staat haar schattig hoor, maar heb eigenlijk een beetje spijt....

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 15:23

Ook gehad

Hoi,

Ik heb als meisje van 12-13 2x oorbellen laten prikken. Heel netjes verzorgd en toch bleef het aldoor rood, pijnlijk en zwerend. Dus toen maar dicht laten groeien, blijkbaar kon ik niet tegen oorbellen? Ik heb dus nu geen gaatjes meer. Misschien kan jouw dochter er ook niet goed tegen?

Maxime

Te strak

Zitten die oorbelletjes niet te strak, in de zin dat de achterkantjes te ver zijn aangeduwd? Daar krijg je die paarstint van. Mijn dochter had in het begin (toen 6 jaar) ook nog wel eens last van de gaatjes. We hebben toen kleine gouden oorringetjes ingedaan, een aantal dagen met sterilon gedruppeld en de ringetjes een aantal weken laten zitten. Geen last meer gehad! Dochter kan ook niet tegen oorbellen die niet van zilver of goud zijn. Leuke hangertjes hangen we dus altijd aan echt zilveren haakjes, die je bij een goed gesorteerde kralenwinkel kan kopen voor rond de drie euro per paar.
Oja, altijd even handenwassen voor het vervangen van de oorbellen, dochter zat er in het begin ook met haar vieze buitenspeelhanden aan, dat is vragen om moeilijkheden als het toch al gevoelig is.

Yep te strak

Hier ook van die paarse achterkanten, maar dat kwam dus omdat dochterlief altijd aan de "vleugeltjes" zat te prutsen en die zowat in haar oor duwde.

Nu draagt ze kleine ringetjes in haar oren en hebben we totaal geen probleem meer (behalve dan dat ze ze uit moet doen bij turnen en dat die dingen heel moeilijk weer in gaan, dat dan weer wel....).

Tango

Tango

06-03-2010 om 22:52

Erin duwen

Goed in de gaten houden hoor, gatenkaas, dat ze ze er niet te strak induwt. Wij hebben daar een keer een drama mee gehad. Tangodochter had het achterkantje echt in haar oorlel geduwd, moest er door de dokter uitgehaald worden (die in eerste instantie niet geloofde dat het echt helemaal in het oorlel zat). Ze mocht toen natuurlijk geen oorbel meer in tot het geheeld was. Na een half jaar weer een nieuw gaatje laten schieten. Pfff als ik er aan terug denk krijg ik er nog de rillingen van.

Nikki

Nikki

07-03-2010 om 00:17

Titanium

Mijn beide dochters hebben ook lang last gehad van hun oren nadat ze oorbellen hadden gekregen. Na meer dan half jaar zweerknopjes was het nog steeds niet goed genezen.
Ik heb toen halve oorringetjes (eigenlijk piercings) van titanium besteld (als je wilt mag je me wel mailen voor de website). Sindsdien gaat het prima. Het is allemaal heel mooi genezen.
Titanium geeft (bijna) nooit allergische reacties. En het voordel van deze halve ringetjes is dat dat er niets tegen het oor aanzit wat kan irriteren of knellen.

Te vaak sterilon gebruiken is overigens ook niet zo goed. Dan kan het oor niet zo goed genezen.

Helen

Helen

07-03-2010 om 09:41

Nikki

Mijn dochter heeft ook paarse achterkantjes. Ik dacht dat het kwam van het zilveren vleugeltje. Ik vind dat titanium wel intreressant klinken..
Nikki wat is de website?

Hendrika64

Hendrika64

07-03-2010 om 14:01

Plastic ronde achterkant

Hallo, wij hadden er met onze 2 dochters ook last van. We hebben bij de juwelier speciale achterkantjes (vergroot rondje) van plastic gekocht. De juwelier had hier goede ervaringen mee. Wij nu ook

groetjes

Puck

Puck

07-03-2010 om 16:15

Nikki

Wil je hier de website neerzetten? Ik kan zelf ook niet tegen oorbellen, en van allerhande horloges krijg ik ook uitslag en eczeem. Mijn huidige titaniumhorloge gaat wel goed. Dus ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar titanium oorbellen.

Terpi

Terpi

07-03-2010 om 16:18

Titanium oorbellen

Worden veel verkocht in winkels waar ook piercingsierraden verkocht worden

Nikki

Nikki

07-03-2010 om 19:41

Website

Dit is de website met de oorbellen waar ik ze heb besteld:
https://www.alloverpiercings.nl/artikel/mini-circular-staafje-1
Dit zijn dus inderdaad officieel piercings.
voor de halve ringen heb je nog balletjes nodig om erop te schroeven. Deze zijn te vinden op de website bij losse accesoires en maken de oorbellen leuk. Met een glittersteentje of balletjes die oplichten in uv licht enz.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Groetjes,
Nikki

Puck

Puck

08-03-2010 om 09:23

Zijn ze niet dik

Ik zie dat die ringetjes 1,2 mm dik zijn. Is dat niet veel dikker dan oorbellen? Ik ben bang dat ik die er never nooit in krijg, zeker niet bij Puckdochter met net 6 weken gaatjes. Als ze een dagje hangertjes in heeft gehad krijg ik daar de zweerknopjes al bijna niet door het achtergaatje geprikt, wat een crime!

Nikki

Nikki

08-03-2010 om 23:25

Valt erg mee

De ringetjes zijn niet zo dik. Vergelijkbaar met zweerknopjes. Dus wel iets dikker dan "normale oorbellen" maar scheelt niet veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.