Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
69er

69er

07-11-2009 om 09:39

Over boeken

Regelmatig hier gelezen, maar kan het natuurlijk niet terug vinden...
Ik ga zo naar de bieb voor boeken voor mijn 8 jarig kind.
De dolfje weerwolfje serie is uit, spekkie en sproet ook.
Technisch kan hij griezelbus lezen ( heeft hij op school ook gedaan), maar was niet leuk. Hij vond het te verwarrend, van de hak op de tak....
Welke boeken in dit genre kan ik hem laten zien? O, Ja geronimo heb ik eens thuis gehad, vond hij toen ook niet wat (op t.v. wel!)
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

07-11-2009 om 10:22

Misschien..

Misschien de boeken van Meester Jaap (Jacques Vriens), lezen erg lekker weg, wel wat dikker maar ook van dezelfde schrijver De bende van de Korenwolf, is hier verslónden!

Wat ik nog weleens deed (en doe) gewoon een boek pakken en op de achterkant lezen wat ze aan info geven.. soms haal je op die manier hele leuke boeken weg. Meestal kijken ze toch naar de 'bekende namen' en op deze manier ontdekken ze andere schrijvers (die soms véél leuker zijn).

Wat ze hier ook leuk vonden maar ik weet niet hoe dat qua moeilijkheidsgraad is, de prinses van Ploenk en de Pirate van Ploenk. Oké gaat over een prinses maar die gaat dus bij een roversbende (ik meen Henk Hardeman?)

Plaza Patatta is ook erg leuk volgens mij van Nanda Roep.

Wij gaan zometeen ook naar de bieb..

... Hanna Kraan, de serie over de Boze Heks, of boeken van Paul Biegel, bijvoorbeeld.
Vraag in de bieb naar de A-boeken, dat zijn de leesboeken tot 9 jaar.

de verschrikkelijke drieling, van Rom Molemaker. Hier zijn 3 boeken van (weg met plakhaar, op de vlucht voor rosbief-peper, onraad in het wrakkenmuseum), het leukste is om ze op de goede volgorde te lezen.
boeken van Leonie Kooiker
boeken van Marjon Hoffman, bijvoorbeels Sem = er uit
Spokenbureau van Eva Ibbotson

69er

69er

08-11-2009 om 00:01

Het is geworden

geheim van het spookhuis van selma noort.
Dit is een boek uit de geheim van ???? serie.
In de bieb werd ook geopperd om te kijken bij de b-c boeken van het mlp plein. ik ga een lijstje maken van d ehier genoemde titels....
69er

Mlp

Dat Makkelijk Lezen Plein is een leuk idee, maar kijk wel goed wat voor boek het dan is. Want die zijn qua TECHNISCH leesniveau inderdaad wel makkelijker en dus ook te doen voor een kind van 8, maar dat wil nog niet zeggen dat ze qua belevingswereld ook aansluiten bij wat hij aankan en snapt (zeker C-boeken niet want die zijn voor kinderen vanaf 12).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.