Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
i.s

i.s

20-02-2012 om 08:43

Paar vragen 11 jarige

paar vragen betreft 11 jarige jongen, groep 7 uit pr groningen.
hoe laat naar bed?
hoe veel zakgeld?
is mobiel al noodzakelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra Kappers

Petra Kappers

20-02-2012 om 08:50

Hier

Hier:

hoe laat naar bed? 21.00 uur om 21.30 licht uit

hoe veel zakgeld? € 1,--/week (maar hoeft daar eigenlijk niets van te doen)

is mobiel al noodzakelijk? NEE, beslist niet (maar mijn kind heeft er wel een

1,2,3

1. door de week rond 20:30
2. €1,00 p/w
3. voor mijn zoon wel, school is op 5 km fietsen

Hoezo je vragen eigenlijk? En heb je het idee dat jouw provincie ertoe doet?

pooh bear

pooh bear

20-02-2012 om 10:51

Antwoorden voor onze 11 jarige

Hoe laat naar bed. Eigenlijk half 9 maar we zijn hard bezig om te bedenken of dat de goede bedtijd is. (kind komt erg moeilijk in slaap maar ja ik krijg haar ook moeilijk wakker)ze moet om 7 uur op

Zakgeld 2,50 per week

Mobiel absoluut niet nodig hoewel de hele klas ermee loopt. Ze speelt wel graag op mijn smartphone en verder heeft ze een heel oud mobieltje van haar vader die ze soms mee neemt als ze weg gaat. Maar hij wordt bijna nooit gevruikt.

Maylise

Maylise

20-02-2012 om 11:56

Hier

Inmiddels de 11 gepasseerd maar gegevens zijn nog hetzelfde.

1) naar bed varieert tussen de 21h en de 23h afhankelijk van de dag, mijn humeur en zijn humeur. Opstaan is doordeweeks tussen de 7 uur en 7:30. Meestal ligt hij er rond 21h30 wel in.

2) zakgeld. Per week 2 euro.

3) mobiel is niet noodzakelijk. zoon heeft er een gekregen van een oudere broer. Hij doet er alleen nog niks mee. Hij vergeet hem 90% van de tijd mee te nemen en als hij hem bij zich heeft dan staat ie meestal uit. Alleen spelletjes er op spelen vind hij leuk. Als broer er niet een over had gehad dan was hij zeker nog mobielloos geweest.

11-jarige in groep 8

Hij gaat zo tussen 20.30 en 21.00 uur naar bed en mag in elk geval tot 21.15 uur lezen.

Hij krijgt 12 euro zakgeld per maand en die mag hij vrij besteden. Meestal koopt ie niks, maar recent heeft hij 2 boeken van de Grijze Jager gekocht, hij kon niet wachten tot zijn verjaardag in mei. Hij vindt het lekker veel geld op zijn rekening te hebben, inmiddels ruim 300 euro, want dan kan hij later gelijk zijn rijbewijs halen en hoeft hij niet te werken (zijn woorden....).

Hij had een simpele mobiel maar die is hij kwijt. Pech voor hem, als hij nu na school wil afspreken moet hij eerst naar huis komen om het te vragen/vertellen.

Je zet in je openingsposting zo duidelijk de provincie erbij, zou het voor dit soort dingen dan echt uitmaken in welke provincie je woont?

toja

toja

20-02-2012 om 12:33

Zoon van 11

In groep 7 gaat;
1. Om 20.00 naar boven, mag nog lezen, maar wil dit meestal niet.
2. Krijgt 10 euro per maand
3. Heeft thuis een oud prepaid toestel liggen die hij nooit gebruikt, maar wel mag gebruiken.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

20-02-2012 om 14:58

Hier

Zoon van 11 groep 8:

1. Zo rond 20.30 uur. Mag zelf uitmaken hoe lang hij nog leest (slaapt meestal vrij snel, dus tijd aangeven is niet nodig)

2. 2 euro per week maar moet voor 1 euro wel wat (kleine) klusjes doen. Anders krijgt hij maar 1 euro.

3. Hij heeft wel een mobiele telefoon maar een hele simpele (kan alleen bellen/sms-en) maar hij gebruikt hem nooit. Interesseerd hem ook niet.

Can

Can

20-02-2012 om 15:51

1-2-3

1: naar boven om half negen en dan wordt het in bed liggen meestal negen uur. Moet er om half acht 's ochtends uit.

2: 10 euro per 4 weken

3: niet noodzakelijk natuurlijk maar er zijn wel kinderen in de groep die er een hebben. Zoon krijgt met 12 jaar voor zijn verjaardag een mobiel is de afspraak.

Ella2007

Ella2007

20-02-2012 om 16:51

Hier

- bedtijd: 20.00 naar boven, 20.45 licht uit
- zakgeld: sinds verjaardag 10 jaar 2 euro
- mobiel: nog niet, maar september VO, dan wel (simpele denken we nu, zonder internet etc. )

Bij ons

1. Zoon (11,5) en broer (8,5) gaan tussen 20.30 - 20.45 naar boven, mogen nog lezen, meestal is rond 21.15 het licht uit.

2. zakgeld: 2,- van ons (maar vergeten we meestal en hij vraagt er ook niet naar), 1,- per week van oma. Hij hoeft er niets van te kopen. Heel af en toe koopt hij Lord of the Rings-miniatuurpoppetjes die hij kan verven.

3. Hij heeft in december voor Sinterklaas mijn oude Iphone 3 gekregen toen ik een nieuwe kreeg, met een simpel abonnementje van 3,95/mnd. Internet heeft hij via wifi. Met de waarschuwing dat als de telefoon echt dood is, hij een simpele van ons krijgt en als hij iets anders wil dat het dan voor zijn eigen rekening komt. Afgelopen week heeft hij de iPhone laten vallen: glas kapot. Dat kostte hem dus 50,-...

Risama

Risama

20-02-2012 om 19:48

hier

11 jarige in groep 7. Gaat om 20.30 u naar boven. Krijgt maandelijks 7,50 bijgeschreven op eigen rekening, heeft hiervan een bankpas. Heeft al een aantal oude mobiels met prepaid card gehad, maar binnen enkele dagen was de interesse weg. Det wel erg veel met ipod touch, ook contact onderhouden met klasgenoten.

Itsme

Itsme

20-02-2012 om 20:51

En hier

Een 11-jarige in groep 8
Gaat naar boven om 21.30, lezen, 22.00 uur slapen. Staat om 7.30 op.
Zakgeld 2.50 per week
Mobiel: een iPhone 4 in bruikleen, gebruikt ze vrij regelmatig, alleen internet via wifi. Nu nog zeker niet noodzakelijk, straks op vo wel, is 12 km hier vandaan.

I.s. ben je er nog?

Je hebt flink wat respons, laat je nog iets van je horen?

i.s

i.s

21-02-2012 om 21:05

Ik ben er nog

ja hoor ik ben er nog, maar er moet ook gewerkt worden.
mijn vragen zijn naar aanleiding van mijn eeuwige discussie met zoon.
maar als ik de antwoorden lees, zit ik toch wel redelijk goed.
1> gaat om 20.45uur naar boven moet nog even lezen(lezen is moeilijk voor hem en daarom stom) en dan slapen, wek hem om 7.15uur maar komt om 7.45 z'n bed uit. ruim op tijd om naar school te kunnen
2> krijgt 1,50euro per week, d.m.v klusjes kan dit op lopen maar daar komt het vaak niet van. hij spaart nu voor iets, meestal koopt hij iets wat hij graag wil en moet dus wel sparen
3> veel van klasgenootjes hebben al een mobiel of zelfs een blackberry. ik vind dit niet nodig. afspraak is nu dat hij op z'n 12 verjaardag een mobiel krijgt. als het aan mij ligt een gewone simpele maar hij wil natuurlijk een mobiel met van alles er op en er aan.
de vraag over de provincie.....ik denk dat er wel verschil is in de provincies. heb familie in omgeving rotterdam wonen en de neefjes hebben allang een mobiel.maar misschien is dat wel een vertekend beeld
ben blij met de reacties.

Jesse_1

Jesse_1

21-02-2012 om 22:08

Nog een duit in het zakje

Zoon van 11, over paar maanden 12 (gr.8).
1. Rond 21.00 naar bed. Soms later (bv door de week een keer training tot 20.30), soms als hij erg moe is gaat hij zelf ook eerder. Hij wordt uiterlijk iets na half 8 wakker gemaakt op schooldagen. Soms is hij ook om 7 uur al wakker.
2. € 3,50 per week. Hiervan moet hij wel verschillende dingen zelf betalen (bv kadootjes, discozwemmen). Hij is heel spaarzaam. Spaart nu voor een laptop.
3. Geen mobiel, vraag hier ook niet naar. (Hij hoort ook niet tot de 'sociale groep' waarbij het "moet"). Krijgt hij bij 12e verjaardag of bij overgang naar VO.
[We wonen in een van oudsher stadje, maar het is meer een dorp.]
Jesse

Tihama

Tihama

22-02-2012 om 13:33

Hier

Hier:

1. Rond 22 uur naar bed. Zolang ze het goed doet op school, 's morgens actief opstaat en niet chagrijnig wordt, mag ze van ons relatief laat naar bed.

2. Ze krijgt 2,50 per week zakgeld bijgeschreven op haar rekening. Daarvan heeft ze een pasje. Ze mag niet alleen de stad in, dus het gebruik is redelijk beperkt. Ik wil overigens binnenkort overstappen op ook kleedgeld. Dat helpt onze fashionista vast om te leren hoe duur kleren zijn.

3. Ze heeft mijn oude mobieltje. Hiervoor had ze mijn nog-oudere mobieltje met een pre-paid. Dat mobieltje is bedoeld voor als ze alleen van school naar het theater moet of als ze verderop in de wijk met vriendinnetjes wil skaten. Ze maakt wel gebruik van de MP3, maar geen internetbehoefte. Hyven doet ze wel op de computer thuis. Een blackberry of I-Phone lijkt haar erg interessant, maar wij hebben gemeld dat ze die dan zelf maar moest kopen van haar spaargeld. Toen bleek het opeens veel minder belangrijk.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.