Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder van 2 zoons

moeder van 2 zoons

26-02-2010 om 14:16

Pesten

Hallo allemaal

Heb een hele tijd meegelezen toen mijn kinderen nog baby waren en veel nuttige tips en adviezen gehad.
Mijn jongste is inmiddels al 8 en op dit moment heb ik een beetje probleempjes met hem.

Hij is een lief jongetje naar mij toe en ook naar zijn echte vriendjes toe maar zijn broer nichtjes en kinderen van kennissen hebben het soms zwaar te verduren met hem.
Hij wil steeds maar stoeien en kent daarbij niet altijd zijn krachten wil ook altijd aan haren zitten...
Pakt dingen af of geeft nog even snel een por als ze langslopen. Lego dingen kapot maken door met een auto er tegen aan te rijden en dan als excuus te gebruiken dat hij daar moest parkeren...Yeah Right...

Heb er wel met hem over gepraat maar helpt niet echt...
Hij krijgt hierdoor best veel negatieve aandacht .
Ik heb nu gezegd dat hij als hij niet gewoon aardig tegen andere kinderen kan zijn gewoon maar eens een poosje niet met zijn beste vriendje mag spelen...

Ik vind dit best een moeilijk iets vooral omdat hij tegen bepaalde kinderen heel lief is ...die kunnen echt alles van hem krijgen en gedaan krijgen ....

iemand tips misschien ..?

Enne ben het weekend weg dus reageer maandag pas weer ..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

26-02-2010 om 15:45

En hij is 8 jaar

dus je kan ook best vertellen wat voor soort gedrag je van hem verwacht als hij met iemand anders speelt. En inderdaad direct apart zetten als hij zich toch misdraagt. En doet hij het goed dan zou ik het 's avonds als hij naar bed gaat het goed benadrukken. Hem knuffelen en vertellen dat je zo trots bent omdat ........

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.