Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Verdrietige moeder

Verdrietige moeder

04-11-2011 om 19:28

Pesten

Even onder een nick.
Mijn zoon wordt buitengesloten en gepest buiten in de buurt. Heb ik gemerkt vandaag. Hij is de enige die naar een andere school gaat in deze buurt. Er waren een aantal kinderen in de buurt te spelen, die hier niet wonen dus, en samen met de buurkinderen waar hij best veel mee speelt normaal sloten ze hem totaal buiten. En dreigen met een honkbalknuppel. Ik baal hier goed van. Van zoon mocht ik er niks van zeggen, want dan wordt het erger. Wat zal ik doen? Dit als een incident beschouwen? Of ouders bellen, want ik wil niet dat dit het begin is van een hele nare tijd. Misschienndat het door de vreemde kinderen kwam maar volgens zoon mag hij vaker niet meedoen, nooit echt gemerkt dus. Er is 1 meisje in de buurt komen wonen die nogal bazig is. En misschien ook wel de initiatiefnemer, als ik die moeder nu eens bel, misschien heeft dat kind wat invloed op de rest.
Ik wil dat mijn kind gewoon onbezord buiten kan spelen na school en in het weekend.
Heb er buikpijn van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Verdrietige moeder

Verdrietige moeder

05-11-2011 om 09:50

Vandaag

Ja Cobi, er waren er een aantal met een echte honkbalknuppel. Betreffend kind bleek dus een plastic knuppel te hebben waarmee hij mijn zoon sloeg en hem op de grond drukte. Niet zo erg als ik had verwacht gelukkig. Maar het feit dat dat kind zo kind zo doet in bijzijn van die groep die daar lol in had stemt mij woedend. Straks wordt het normaal om mijn zoon te pakken. Hij is trouwens bijna 9.
We zien die ouders straks op het sportveld (geen honkbal). Ik ga het wel aankaaarten op een vriendelijke manier. Hij moet nog jarenlang buiten spelen wat mij betreft en zonder angst. Mijn zoon was trouwens na zijn huilbui gister woest op die kinderen. Ik sla ze allemaal op hun bek riep ie, zucht....deed ie dat maar eens.

Buurt

Lastig probleem. Mijn zoon werd ook vaak onverwacht gepest in de buurt, waar niet, hij heeft Asperger en dat is blijkbaar een reden voor sommige mensen om uit te halen. Dus de buurt was voor hem niet veilig. Echt op te lossen was het niet. Ik heb weleens op de fiets achter een kind aangezeten om die tot de orde te roepen die ouders kende ik al helemaal niet. Misschien is het wel teveel gevraagd om te eisen dat je kind onbezorgd buiten kan spelen. Het is misschien handiger om samen met je zoon te bedenken wat hij kan doen als de situatie ontaard. Je kunt je er ook gewoon aan onttrekken als je het ziet aankomen. En gaan spelen met kinderen die wel leuk zijn, desnoods thuis of in de tuin of onder jou toezicht. Zodat je kunt zien wat er dan fout gaat en je kind kunt helpen om daar mee om te gaan.

School

Als je weet op welke school deze kinderen zitten zou je ook kunnen overwegen naar de school te stappen van zo'n kind. Die kunnen die interactie dan beter in de gaten houden voor zover ze er handigheid in hebben dan. Maar dan is in elk geval bekend dat zo'n kind anderen aanzet tot slecht gedrag. Bekendheid geven is nog je beste bescherming denk ik, niet in een hoekje kruipen. Maar ook dan kun je het vaak niet voorkomen maar wel duidelijk maken ook en vooral naar je kind toe dat het foute boel is.

Die jongen aanspreken in het bijzijn van zijn ouders

Bovenstaande zou ik doen (op een rustige manier: "ik hoor van mijn zoon dat jij/jullie laatst vervelend hebben gedaan. Hoe zit dat?), laat 'm dan maar uitleggen waarom hij zoiets doet.
Verder zou ik steeds even buiten kijken of het nog wel goed gaat. Daar zal je zoon niet zo blij mee zijn (of misschien juist wel...) maar daardoor zullen ze toch minder durven te doen, en zal het misschien helemaal ophouden.

Gr. Poezie.

Rosase

Rosase

05-11-2011 om 14:25

Ouders aanspreken: doen!

Je merkt dan vanzelf wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Echt niet normaal dit.

En ik zou zelf af en toe eens een inspectierondje maken als mijn kind buitenspeelt. Dat helpt ook wel.

Herken het overigens ook wel een beetje. Mijn kinderen zitten niet op de meest nabij gelegen school en dat schept wel afstand tot de rest van de buurt. Het is niet dat ze gepest worden, maar ze moeten er wel meer moeite voor doen om er bij te horen. En trekken toch het meeste op met de paar kinderen die ook hun school zitten. Samen op school zitten schept toch blijkbaar een sterkere band dan samen in een buurt wonen.

Verdrietige moeder

Verdrietige moeder

05-11-2011 om 15:21

School en buurt

Dank voor de reakties. Anne J zei dat onbezorgd buiten spelen misschien niet haalbaar is. Ja, dat klopt op sommige momenten. Zijn er slechts een paar buurtkinderen dan is het leuk spelen. Neemt niet weg dat man of ik vaak even controleren, onder het mom van hond uitlaten. Maar zoon heeft er een hekel aan als die kinderen door ons aangesproken worden. Hij zegt het ook zelf; ik moet dat zelf zeggen tegen die jongens, anders houden ze niet op.
En ja het klopt ook samen op school zitten blijkbaar toch een hechtere band smeed. Dat is helemaal niet erg. Maar een ander dan totaal buitensluiten en naam van eigen school scanderen op het veldje met zo'n 10 kinderen is rot voor mijn kind. Ze zitten met z'n allen op zo'n speeltoestel hoog en kijken en brullen op hem neer die op een schommeltje zit. Alleen die aanblik al.
Maar ja, vader is aangesproken, was heel reel, ik hoop dat we een vinger aan de pols houden. En inderdaad ik breng dit wel naar buiten, heb het idee dat er dan wel aandacht aan besteed wordt.
Een onbezorgde buitenspeeltijd had ik zelf ook niet altijd, maar ik was nooit alleen, en dat maakt het sneu voor het jochie, mijn jochie dus.

Hoe oud

is jouw zoon en hoe oud zijn die kinderen ?

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

08-11-2011 om 13:46

Waarom

zou je willen dat hij nog met dit soort kinderen speelt?

Verdrietige moeder

Verdrietige moeder

08-11-2011 om 16:05

Speelplaats

Mijn kind is 8 bijna 9. En reden dat hij met ze speelt is dat het de hele populatie kinderen uit de buurt is. Dus ga je buiten spelen dan kom je ze tegen. Meestal gaat het goed, maar met een paar raddraaiers erbij is hij de pineut.
Overigens vertelde vader van pestjochie dat het ventje ook weer gepest wordt en het joch dat de hele boel heeft opgehitsts heeft volgens mijn zoon ADHD, wat mijn zoon weer heel zielig vind.
Het is uitgepraat in de buurt, fijn dat dat kan. En mijn zoon gaat nu naar huis of loopt weg als het weer gebeurd. Gewoon niet op reageren en weggaan. Dat lijkt hem wel moeilijk, omdat hij zo graag wil spelen en dus een heleboel op de koop toeneemt en hoopt dat het pesten weer stopt na een paar minuten( tja zo werkt een kinderbrein blijkbaar).
Maar voorlopig houden ze zich weer rustig en we zitten er gewoon bovenop. Het scheelt enorm als je het bespeekbaar maakt in de buurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.