Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

09-11-2008 om 15:42

Pieslucht

Plotseling stinkt de w.c. hier een uur in de wind als onze 6-jarige zoon daar heeft geplast. En dat terwijl hij er dan niet eens naast heeft gepiest! Het lijkt wel een tankstation-urinoir... :-ppppp En die lucht blijft úren hangen.
Is dit iets hormonaals ofzo? Ligt het aan het eten/drinken? Ik heb het nog nooit eerder geroken bij hem. Dat wordt dus toch zo'n lucht"verfrisser" zeker?
Groet Guinevere (met knijper op de neus)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

09-11-2008 om 16:41

Drinkt hij genoeg?

Urine die geconcentreerder is stink harder. Van een sportarts bij een toernooi in de hitte in het buitenland kregen wij altijd te horen: "als de pies stinkt: drinkt."
Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de stank.

Dropke

Dropke

09-11-2008 om 16:58

Sterk ruikende urine

Het drinken is idd vaak de oorzaak. Ook zou een evt. blaasontsteking de oorzaak kunnen zijn. Hier ook wel eens gehad, maar zoonlief plastte wel naast het toilet. Ruimde het zelf op met een papiertje, maar na een paar keer ruikt het hele toilet erg. Misschien toch even nagaan of hij het niet zelf "opruimt" ??!

gr Dropke

Uhm...blaasontsteking?

Heeft hij pijn bij het plassen? Dan zou het blaasontsteking kunnen zijn. Daar gaat urine ook vreselijk van ruiken.

Guinevere

Guinevere

09-11-2008 om 17:14

Hmm, ja, hij heeft inderdaad bedacht dat ie minder wil drinken de hele dag. Want dan moet ie zo vaak naar de w.c..... Dat kan er dus goed mee te maken hebben. Blaasontsteking ga ik in de gaten houden, daar heeft hij van de zomer een tijd mee gelopen. Was alleen toen niet aan te tonen in de urine dus HA wilde in eerste instantie niks geven. Omdat hij toen elke 3 minuten naar het toilet moest heeft hij besloten minder te drinken trouwens, fout natuurlijk, maar voor een 6-jarige niet helemaal onlogisch...
By the way, hij heeft er echt niet naast gepiest, want ik stond er een paar keer naast toen hij het deed.
Ik ga 'm gelijk nog maar een beker drinken voorzetten!

MaximeM

MaximeM

11-11-2008 om 12:18

Misschien

Hoi,

Je kan hem ook nog waterijsjes geven en stukjes komkommer. Krijgt hij zonder te drinken toch ook nog voldoende vocht mee binnen.

Maxime

Guinevere

Guinevere

11-11-2008 om 12:34

Maxime

Haha, ja, dat is waar! Waterijsje krijgt hij elke dag al als dessert, daar lust hij wel pap van. Komkommer laten eten staat voor hem helaas gelijk aan martelen.
Ik geef hem nu een extra beker drinken bij het avondeten. En 's morgens een extra grote beker melk. Ik heb nog niet gesnoven, maar het was vermoedelijk inderdaad een kwestie van te weinig drinken. Hij zat op iets minder dan een liter per dag, leek mij niet zo slecht maar kennelijk toch onvoldoende voor hem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.