Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Plotselinge verandering gedrag

kenfan schreef op 30-08-2026 om 22:31:

[..]

Ja hoor, alles kan. Maar mij is het goed bevallen om bij de jongste kinderen iets later met zwemes te beginnen dan bij de oudsten. Of je moet graag lang puffend aan de rand willen zitten. Of koude peentjes zwetend in de kleedkamer je klamme kleuter in een maillot wurmen.

Haha ja. Dat vond ik sowieso al helemaal ruk. Verschrikkelijk  Dus mijn oudste is ook later op zwemles gegaan. 

kenfan schreef op 30-08-2026 om 22:31:

[..]

Ja hoor, alles kan. Maar mij is het goed bevallen om bij de jongste kinderen iets later met zwemes te beginnen dan bij de oudsten. Of je moet graag lang puffend aan de rand willen zitten. Of koude peentjes zwetend in de kleedkamer je klamme kleuter in een maillot wurmen.

Als mijn kind een maillot aan had, nam ik altijd een joggingbroek mee voor terug. Tegenwoordig zie ik veel kinderen die terug gaan in een onesie. 

Je hoeft jezelf niet te tergen natuurlijk. 

Verder eens hoor, wat later op zwemles is niet erg. Dit soort dingen gewoon niet samen laten vallen met start groep 1, dat is voor veel kinderen gewoon veel tegelijk. (Ook niet met de start in groep 3 samen laten vallen. Ik doe dit jaar een dagje groep 3 en de kinderen waren vrijdag zo moe, echt met zijn allen te moe om nog iets te leren. We zijn twee weken bezig.)

drama bij het met hoofd onder water gaan is voor sommige kinderen heel normaal. Die moeten eerst watervrij gemaakt worden. 

Verder eens met wat eerder genoemd wordt. Een kleuter snapt het begrip vakantie nog niet. Dus kan best van slag zijn doordat het opeens niet meer naar die leuke school mag.

Zeespiegel schreef op 31-08-2026 om 06:22:

drama bij het met hoofd onder water gaan is voor sommige kinderen heel normaal. Die moeten eerst watervrij gemaakt worden.

Verder eens met wat eerder genoemd wordt. Een kleuter snapt het begrip vakantie nog niet. Dus kan best van slag zijn doordat het opeens niet meer naar die leuke school mag.

Zeker een oudste uit een gezin kan dat hebben. De tweede of elk ander kind uit het gezin heeft dat via broer of zus al eens meegemaakt en snapt het beter. Mijn kinderen schelen steeds twee jaar. Dus tweede had die hele cyclus van een schooljaar al twee keer van de zijlijn meegemaakt. Voor hem was het normaal dat we soms zijn zus een weekje niet naar school brachten en dan ineens weer wel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.