Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Plotselinge verandering gedrag

Rekenenisleuktaalook schreef op 31-08-2026 om 13:45:

[..]

Dit topic ging toch over minder gewenst gedrag? Is toch logisch dat ik dan denk dat jij ook iets negatiefs ervaren hebt.

Want ja, alle groep 3 kinderen veranderen van gedrag, want nieuwe levensfase. Ze zijn ineens toe aan het leren op schooljaar manier een passen hun gedrag daar op aan. Meestal hoef je daar dus helemaal geen rekening mee te houden want heel normaal.

Maar door die verandering zijn ze vaak heel erg moe en soms ook overprikkeld wat zich kan uiten in negatieve verandering van gedrag. En daar moet je dan wel iets mee, bijvoorbeeld door veel rust te bieden.

je maakt een denkfout dat negatief gedrag meteen een probleem zou zijn. een kind dat een beetje huileriger of meer prikkelbaar is dan anders is negatief gedrag, maar hoeft geen probleem te zijn. daarnaast perfect verklaarbaar dus nog minder een probleem. 

we zijn het inhoudelijk gewoon eens, behalve over het feit dat je mijn opmerking uitlegt alsof het een probleem zou zijn/ik dat zou vinden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.