Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-07-2026 om 15:15
Het is weer een obsessie op school. Kind heeft een stapel kaarten gekregen van mijn broer, maar op school zijn heel veel neppe kaarten in omloop. Haar map zit ondertussen vol met fakes van aliexpress en de kermis. Gelukkig was mijn broer zo slim geweest haar geen waardevolle kaarten te geven, maar ik merk dat ik er toch van baal. Ik zou het liefst alle nepperds weggooien zodat er minder in omloop zijn, maar dat is wss water naar de zee dragen. Het is ook zo onnodig. Je kunt stapels bulk kopen via Cardmarket; dat kost bijna niets, maar dan zijn het wel echte kaarten. Hoe staan jullie hierin?
10-07-2026 om 23:26
Anoniemvoornu schreef op 10-07-2026 om 17:03:
Het zijn maar papieren kaartjes. Laat ze lekker ruilen en maak je niet druk om de waarde ervan...het is speelgoed.. nep of echt .. laat ze lekker plezier ermee hebben
Ja, mijn idealistische en relaxte kant wil dat ook graag als filosofie adopteren, maar reken maar dat het voor veel kinderen wel speelt, zeker als ze iets ouder worden (vanaf groep 5). Al haar echte holos zijn er vakkundig uitgewipt door oudere kinderen. Nou zat daar niets tussen dat meer dan een euro zou opleveren, maar het blijft wrang. Ook voor oudere kinderen die wel graag een echte serie bij elkaar willen sparen is het niet leuk dat er zoveel namaak in omloop is. Het is niet altijd makkelijk te herkennen tenzij je echt een expert bent.
Ik ken de subcultuur trouwens verder niet; ik zie het alleen op basisscholen. Ik geloof graag dat het soms veel te ver gaat.