Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

23-10-2009 om 20:24

Prachtige opmerkingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-11-2009 om 22:31

Zoon van 10

Moest vandaag naar tandarts. Vanmorgen liep ik in mijn pyama rond. Ontbijt maken enz en ik zwaaide hem uit. Denk er aan schat ik pik je om half 12 uit de klas. Hij: Euh je kleed je toch eerst wel aan hè? Whahaha ik vond het hilarisch

Janeway

Janeway

21-11-2009 om 23:32

Godsdienst

Onze kinderen zitten op een openbareschool, maar er wordt ook godsdienst gegeven (of hvo) Zoon koos voor godsdienst..
Ze hadden het over het scheppingsverhaal gehad 1e dag hemel en aarde enz.. Vraagt zoon aan mij "maar op welke dag werden de dino's gemaakt dan?" Ik geef als antwoord joh dat weet ik eigenlijk ook niet. Zegt zoon "niet toen Adam en Eva gemaakt waren want toen de mensen gemaakt werden waren de dino's al uitgestorven"

Lou

Lou

22-11-2009 om 00:40

Grap

Dochter (8) komt met een onzinnig verzoek, ik weet niet meer wat. Ik zeg: "Niks d'r van." Zij: "Alles d'r van." Ik schiet in de lach, en ze zegt: "Moet je nou nog steeds lachen als ik dat zeg? Ik ben allang klaar met die grap."

groet,

Lou

Sancy

Sancy

23-11-2009 om 08:21

Ervaringen

Zoon (8) vindt 'ervaringen' maar een moeilijk woord. Hij vertelt dan ook liever over zijn 'meemakingen'.

Kappen

Mijn dochter wou het spelletje niet meer doen en zei tegen mijn zoon. Hij begon wat te vervelen en zij riep: KAPPEN!
Zegt hij: kappen doe je in het bos... jij bent.....

Aan of uit?

Jongste las hardop op teletekst de kop "Zalm verwacht aan te blijven". Verbaasd vroeg hij zich af: "Aan blijven? Kan hij dan ook uit, net als Data?" (dit is er eentje voor liefhebbers van Star Trek).

Humor

Dezelfde jongste zit op mijn schoot op youtube te kijken naar de clip van Queens 'I want to break free'. Als die bijna afgelopen is, zegt hij: "Mam, ik vind dit vooral grotemensenhumor..."

Woordenschat

Zoon is bezig met zijn woordenschat die deze keer uit afkortingen bestaat. Ik vraag hem; wat is a.d.h.v.?
Zoon: ...eeehh...Druk?

Tango

Tango

29-11-2009 om 12:07

Verliefd

Gisteren was opa bij ons op bezoek met zijn nieuwe vriendin. Oma is bijna 2 jaar geleden overleden.
Op een gegeven moment vraagt Tangodochter aan opa: ben jij verliefd op J...? Ja, zegt opa, ik ben verliefd op J.... J... antwoordt ook dat zij verliefd is op opa. Tangodochter is even stil en zegt dan: maar opa, je bent toch verliefd op oma F...? Tja, toen wist opa toch echt even niets meer te zeggen.

kaatje43

kaatje43

30-11-2009 om 14:22

Nog 1 uit de oude doos

Maar ik vind hem nog steeds zo leuk, ook al is het inmiddels 8 jaar geleden.
Zoon was 3 of net 4 jaar en zat bij de kapper. Trots en stil op de verhoger. Kapper vroeg aan hem: "en wat wil je worden als je later groot bent?". Ik zie de paniek in ogen van zoon komen en hij kijkt de kapper aan en zegt met een trillende onderlip "Ik wil gewoon een jongetje blijven! "

jippa

jippa

30-11-2009 om 21:04

Homo

dochter vertelt een heel verhaal. Ik zeg: "hoe kom je daarbij?". Dochter: "dat heb ik gezien bij homovideos om te lachen".

Kaatje

Hahaha, wat een pracht gedachtengang. Jongste hier antwoordt standaard "zes". Maar dat duurt niet zo lang meer. Ik ben benieuwd of hij zijn antwoord dan naar "zeven" opschroeft of dat hij zijn doelen dan wat hoger gaat stellen

mijk

mijk

01-12-2009 om 19:33

Inspectie

Vanochten kwam de inspecteur van onderwijs bij de zoon op school kijken. Om te zien of juf goed legsgeeft en de school goed schoon is volgens zoon.

Moeten wij gisteren even in de garage zijn die veel en veel te vol is, kijkt zoon (7,5) om zich heen en zegt:

Nou als jullie een inspecteur in de garage krijgen zitten jullie in de problemen denk ik.

Heerlijk dat zich ontwikkelende gevoel voor humor

mijk

Sancy

Sancy

02-12-2009 om 13:37

Toneelspelen

Sancyman volgt een opleiding en had gisteravond een dramales. Hij vertelt er over tijdens de lunch: "We moesten allemaal spelen dat we kinderen waren met Down-syndroom". Sancydochter (10 jaar) kijkt hem quasi-verbaasd aan en zegt: "Moest jij daarvoor tonéélspelen???"

ayla

ayla

03-12-2009 om 09:27

Mama waarom

Laatst een discussie in de bus,
mama waarom zit dat klepje een beetje los,
omdat daar schroefjes loszittten,
waarom zitten die schroefjes dan los,
omdat ze eruit gevallen zijn,
wat zit er achter die klep,
de motor
Zit de motor dan los?
Nee
Waarom niet?
Omdat die vastzit
Ja maar de schroefjes zitten toch los?
De motor zit vast met andere schroefjes
Wat gebeurt er als de motor eruit valt?
Dan is de bus kapot?
Gaan wij dan dood?
Nee
Waarom niet?
Ayladochter asjeblieft houd je mond eens
Mama
Ja
Wat zit er achter dat klepje?
zucht

Ook in de bus

Jaren geleden. Stoepkrijtdochter bekijkt aandachtig een heel vieze mevrouw in een Amsterdamse bus. Vies, ongekamd haar, bruine tanden, schilferige plekken, uitgebeten kringen onder de oksels. Ik probeer dochter af te leiden, maar haar heldere stemmetje galmt al door de bus: "Mama, is DAT nou een smoelwerk?"

maan.

maan.

03-12-2009 om 19:03

Afdeling lastige vragen

Op het nieuws de opmerking dat in regio Rotterdam vanaf 11 februari niet meer met de strippenkaart kan worden gereisd.

Mam.. waarom op elf februari en niet op tien februari? Of twaalf februari?

Hartje

Zoon (6½) moet morgen naar het ziekenhuis voor cardiologisch onderzoek. Ik leg hem uit wat hem ongeveer te wachten staat. Vraagt hij plotseling, met een mengeling van nieuwsgierigheid en bezorgdheid: "Kan de dokter dan ook zien of je verliefd bent?".

Guinevere

Guinevere

06-12-2009 om 14:38

Kletsmajoor

Mijn nuchtere zoon van 7 werd opgebeld door zijn vriendin, ook 7 jaar. Ze was benieuwd wat Sint allemaal voor hem had gebracht. Zoon vertelde dat gewillig. Zij vertelde wat ze zelf had gekregen. Daarna begon ze een zéér uitgebreide verhandeling over de chocoladeletters. Zegt zoon: "Waarom moeten wij dat allemaal weten?"...
Zal me benieuwen hoe lang dat aan blijft, of misschien trekt dat haar wel in hem aan, haha.

Uit de oude doos

Eigenlijk hoort hij in kleutertijd, maar soit. Toen onze dochtervier was, kreeg ze een pluche tijgertje van de goedheiligman, die zij de schone naam "Diebeltjeblok" gaf. Ja, ze keken toen al graag naar het Sinterklaasjournaal.
Het jaar erna zaten ze gespannen klaar voor de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal van dat jaar. Dochter had Diebeltjeblok in de armen. "Dit is het Sinterklaasjournaal met Dieuwertje Blok!" annonceerde de voice-over. "Héé, wat leuk!" reageerde onze dochter verrast, "die mevrouw heet bijna hetzelfde als mijn tijger!"

Lou

Lou

07-12-2009 om 12:28

Shaffy

We zijn een beetje in de rouw om de dood van Ramses Shaffy en draaien elke dag wel een paar van zijn liedjes. Dochter (8) blijkt ook de minder bekende stukken te kennen.
Shaffy zingt: "Als je weggaat..."
Dochter, gespeeld vermoeid: "Jaja, dan schrijf ik het op een briefje. En het is vijf uur."

groet,

Lou

Mathilde

Mathilde

09-12-2009 om 16:27

Kletsmajoor 2

Jongste (bijna 4) kan nog wel eens doordraven en tig keer hetzelfde vertellen. Waarop oudste dan nogal pinnig zegt: dat hoef je niet te vertellen want dat weet ik al.
Mathilde

Jeuk

"Pap, wat ga je eigenlijk doen met die jeukrollen?" vraagt dochterlief. Het duurt even voordat we het doorhebben: ze bedoelt de rollen steenwol, waarmee we de zolderkamer willen isoleren. Blijkbaar is de uitleg over de jeuk die die steenwol kan veroorzaken, beter doorgekomen dan de bedoeling waarmee we het kochten

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 17:25

|Zit net met de kinderen de lijst van de Q-music top 1000 te kijken. Op 11 staat U2 met One. Volgens jongste is dat uu twee o nee

Dochter van 9...

...zegt: Mama, mijn broertje van 2 is een peuter he? En mijn zusje van 5 een kleuter, toch? Waarop ik zeg: ja dat klopt helemaal! Dochter zegt daarna: En ik ben 9, dus ben ik dan een neger?!?!

kaatje43

kaatje43

14-12-2009 om 11:14

Piep

Laatst in de auto: zoonlief (12) zit voor zich een dialoog uit een filmpje van Dragon Ball Z na te spelen. Tussendoor hoor ik hem steeds piep zeggen. Ik vraag: Piep? Ja, zegt hij, eigenlijk zijn lelijke woorden, dus ik piep ze maar weg.

Jacoline29

Jacoline29

14-12-2009 om 13:24

Aangebrand

Zoonlief van 7,kijkt tv, ziet een persoon die helaas verbrand is en brandwonden littekens heeft.Hij verteld er een verhaal over,want het heeft behoorlijke indruk bij hem gemaakt,zegt hij ipv verbrand, aangebrand oeps,en dan niet proberen te lachen,want het is best een serieus onderwerp.

maranmat

maranmat

15-12-2009 om 20:36

1e graads

Nav bovenstaande stukje: Zoon van 10 had het een poosje geleden op school over brandwonden gehad. Daar zijn verschillende gradaties in, 1e-, 2e graads enz.

Nu was hij vandaag vlak bij de sloot aan het spelen achter ons huis en hij zag onze poes door een klein laagje ijs zakken. Zijn reactie: "Logisch toch ook, mam, dat hij erdoor zakte.Het was nog maar 1e graads ijs!"

Space

mijn zoon van 7 heeft vandaag op school een spacemet gemaakt voor het kerstdiner donderdag (hahaha, placemat.)

Gr Pham

Jade

Jade

16-12-2009 om 12:46

Dochter van 11...

....zingt het liedje, wat groep 8 gaat zingen op de Kerstviering en het volgende zinnetje hoor ik voorbij komen:

"Bonduelle en Merry Christmas".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.