Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

23-10-2009 om 20:24

Prachtige opmerkingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stelle

Stelle

16-12-2009 om 14:39

Nog meer kerst

en om in de kerstsferen te blijven: zoon (7) hier zingt: jingle bells, jingle bells, jingle on the ray.. (??) oh wot fine, it is to whine, with a winehouse on the slee.

Haha, ik zie haar al gaan...

Puck2

Puck2

16-12-2009 om 15:17

En nog een keer kerst

Een kind bij Puckdochter in de klas zong: middel in de winternacht, ging de hema open...

Feliz navidad

Moet er elk jaar weer aan denken.
In mijn au pair gezin van jaren geleden, het jongetje toen 6, nederlands maar op een internationale school, zong uit volle borst please mummy duck!!!!

groetjes krik

Whahahaha puck


Die commercie tegenwoordig, haha!

Puck2

Puck2

17-12-2009 om 08:28

O olief, ze zijn er op verder gegaan

De kinderen hebben het liedje ondertussen uitgebreid:
Midden in de winternacht, ging de hema open,
onderbroeken en beha's, 10 procent goedkoper

Tineke

Tineke

17-12-2009 om 09:00

Oh puck

Ik wil je niet teleurstellen, maar dat zongen ze hier 10 jaar geleden ook al!

Puck2

Puck2

17-12-2009 om 10:09

Kaatje en pelle

Nee hoor, ik ben niet teleurgesteld, had al sterk het idee dat ze het niet zelf hadden verzonnen, maar hij is wel het vermelden waard. Zal ze de eerste versie van Pelle maar na vanavond vertellen, beetje oneerbiedig om dat bij de kerstviering te laten galmen vanavond

Nog meer kerst

Zoonlief, bij het uitpakken van de kerststal:
"Mam, geef mij dat hok van Jezus maar even. Dat zet ik wel neer."
n@nny

Guinevere

Guinevere

18-12-2009 om 22:12

Zo moeder zo zoon

Mijn tante vraagt aan onze zoon (7) wat ie later wil worden. "Zanger. Of computerman, net als mama....".

Manu

Manu

20-12-2009 om 21:22

Spijsvertering

Afgelopen zaterdagochend moesten wij vroeg op pad. Mijn zoon van 10 had als ontbijt o.a. een sneetje kerststol met spijs gegeten.

Zijn vader at een boterham. Ik vond dat het nogal lang duurde en vroeg aan mijn man of hij al klaar was met eten. Mijn man (die meer van een rustig tempo houdt) zei: "snel eten is niet goed voor je spijsvertering". Zoonlief hoorde dat en zei: "Papa eet jij dan ook kerststol???" Wij begrepen niet precies waar dat op sloeg, totdat hij zei "Je had het toch over je SPIJSvertering......".

Hans en grietje...

We zitten in de auto en horen dat Laura Dekker vermist is. Ik zeg dat is dat GRIETJE wat niet mocht zeilen toch? Waarop zoonlief vraagt wat is een grietje? Vriendlief antwoord dat is een meisje. Ja zegt zoonlief en hans is een jongen.

Londie

Kerst uit de oude doos

Uit een heel oude schoolkrant (van toen ik zelf nog op school zat), maar zo grappig dat ik het me nog steeds herinner:
"Maria was wel wat traag, want ze zat met Jezus in haar maag."

Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

23-12-2009 om 15:38

Sinterklaas nog een keer

Zoonlief (8) kwam er in de zomer achter dat wij de Sint een verklede man is. Hij sloeg zijn armen om me heen en zei: "Dankjewel voor al die kadootjes die jullie voor me gekocht hebben!"
Johanna

Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

23-12-2009 om 15:40

Kerst van lang geleden

Zoon had ergens het liedje opgevangen van "kling klokje klingelingeling... laat de beltrom horen/ Christus is geboren/ om die blijde klanken/ willen wij God danken". Hij maakte ervan:
"Kling klokje... laat de boot maar varen/ christus is geboren/ om die kleine planken/ willen wij God danken"
Johanna

Jade

Jade

25-12-2009 om 20:34

Waterleiding?

De telefoon gaat rond 7 uur ´s avonds, dochter neemt op.

"Ja hoor, mijn moeder is wel thuis", hoor ik haar zeggen en ze overhandigt me de telefoon. Ik vraag haar wie het is en ze antwoordt: "Iemand van de waterleiding".

"Rare tijd om te bellen", bedenk ik bij mezelf, ik pak de hoorn en ik hoor aan de andere kant van de lijn:

"Goedenavond mevrouw X, u spreekt met de heer van Wateren".

Tsjaaaaaaaa.....

Er logeerde hier een hond

die een hot-spot( soort wond) in zijn nek had. Komt zoon aan; hoe is het met zijn hutspot?
Wij lagen dubbel!

Sancy

Sancy

27-12-2009 om 18:27

Communie

Zoonlief zal dit schooljaar zijn eerste communie doen. Als ik het onderwerp met hem bespreek, zegt hij met een serieus gezicht dat hij hoopt dat "meneer A. de voorbereiding op school zal doen met de klas, want meneer A is de goedgelovigste meneer van de school".

Irene

Irene

01-01-2010 om 20:06

Spaans

Ik tegen zoon van 8: "hola guapo*"
Zoon: "ik ben geen oelewapper!"
(spreek uit ola wapo, is spaans voor hallo knapperd)

Puck2

Puck2

02-01-2010 om 11:03

Japanse versie?

Onderweg naar familie rijden we bij Rotterdam langs het gebouw van Ernst & Young. Oudste: hé, is dat de Japanse versie van Ernst en Bobbie?

Lou

Lou

02-01-2010 om 12:00

Egypte

Dochter (8) wil ineens weten hoe het ook alweer zat met het bijbelverhaal over de Israëlieten die uit Egypte wegwilden. Ze vraagt: "Ze moesten toch allemaal heel hard werken voor de, hoe heet hij ook alweer, de ooievaar?"
Bijna goed: de farao.

Sancy

Sancy

02-01-2010 om 23:07

Smeltmoment

Ik liep vanmiddag langs zoon (8) door de huiskamer en kuste hem in voorbijgaan op zijn bolletje. Hij draait zich naar me toe en zegt met een stralende blik: "Mam, als je dat doet voel ik een rood hartje boven mijn hoofd!"

Niny

Niny

02-01-2010 om 23:22

Sancy o.t.

Wat lief van je zoon! Ik heb ook een zoon van acht die me op de gekste momenten een knuffel komt geven of lieve briefjes voor me neerlegt, wat een geluk hè.

Niny

Jade

Jade

06-01-2010 om 14:23

Dochterlief....

....vroeg gisteren: "Mem, waar is mijn poepbroek?"

"Euhhh.....wat bedoel je?", vroeg ik.

Dochter werd wat ongeduldig: "Ja nou, ik heb die poepbroek nodig, waar is ie nou?".

Toen ik te horen kreeg hoe die broek eruit zag wist ik het: het is een soort van harembroek (ook wel genoemd een drollenvanger)

Loretta

Loretta

10-01-2010 om 23:22

Sport

Dochter: Mam, zijn de wereld kampioenschappen ook weleens in Amsterdam geweest?
Ik: Welke wereldkampioenschappen?
Dochter: De wereldkampioenschappen van eeehh... alles eigenlijk.
Ik: ???
Ik: Oh! Je bedoelt de Olympische spelen!

Inderdaad

droom

droom

11-01-2010 om 09:57

Droom?

Zoon van bijna 4 komt s'ochtends uit bed en verteld dat ie opa en oma heeft gezien, en dat ie ergens in ging springen. In de tv voegt ie eraan toe. Daar was een haai, maar die ging me niet opeten hoor, want ik ben er nog.
Ik zeg tegen hem, heb je gedroomd?
Zijn antwoord: NIET.
Gelukkig was het wel een droom. haha

Nasha 1st

Nasha 1st

11-01-2010 om 21:18

Beetje pedagogisch onverantwoord...

zoon had kinderfeestje zaterdag van vriendje....ze gingen naar zo'n ballorig ding. Daar waren wat vervelende jongens, grote en 1 kleine....De kleine was wat vervelend naar zoon. Ik zei, nou, heb je het toen de ouders van vriendje gezegd?
Waarop zoon zegt: Welnee, dat kleintje kon ik makkelijk aan!!!

*proest* (ja fout ik weet het, maar zo drooooooog)

Hardleers

Dochter laat zoals altijd haar gymtas in de gang slingeren, zodat ik er bijna over struikel. Ik begin mijn gebruikelijke riedel van Slordig, Breek mijn Nek en voeg er aan toe: "Wat ben je toch hardleers". Dochter grijnst charmant, geeft me een knuffel en zeg: "Welnee mam, ik ben juist heel ZACHTleers."

Man haalt zoon voordat wijzelf gaan slapen uit bed om naar de wc te gaan: "Phamzoon (7), kom je er uit, je moet even naar de wc."
Phamzoon krabbelt overeind en bromt: "Is goed, maar ik ga eerst even plassen, anders doe ik het in mijn broek."

Gr Pham

Yaron

Yaron

13-01-2010 om 11:54

Burgers

Zoon van 7 kijkt tv en hoort iets over burgers en oorlog, hij reageert daar op met "mooi, dan hebben die mensen daar ook iets lekkers te eten".

Nog eentje

Dochter doet na wat ze op ballet heeft geleerd en als ze klaar is applaudiseer ik en roep ik "staande ovatie". Dochter wordt rood en roept "wat zeg je nóu! Dat is toch als een man een harde piemel krijgt?"
Elke keer als er nu iemand bij Popstars of zo een staande ovatie krijgt, heb ik heel rare visioenen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.