Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Julia64

Julia64

28-04-2010 om 11:08

Prangende vraag over kinderschoenen

Vanwege het plotselinge mooie weer wilde zoon (8, bijna 9) vandaag zijn sandalen van vorig jaar aan naar school. Zijn tenen hingen er nog net niet overheen (maat 35), maar het was wel duidelijk dat hij nieuwe nodig heeft.
Maar na een kort rondje schoenwinkels vanochtend kwam ik er tot mijn schrik achter dat de kinderschoenenmaten maar tot maat 35 gaan, en dat zoon nu dus blijkbaar naar de volwassen maten moet?!?
Nu vraag ik me een paar dingen af:
1. Bestaan er herenschoenen vanaf maat 36?
2. Zoja, bestaan er herensandalen vanaf maat 36?
3. Kunnen sandalen uberhaupt nog wel, vanaf deze leeftijd? Of loop je dan voor gek?
4. Wat dragen ze dan wel, als sandalen niet meer kunnen?

Ja, zo kan een mens toch onverwacht in 1 keer voor heel wat problemen komen te staan...

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen (oja; het was druk in de schoenwinkels en ik had weinig tijd, anders had ik daar mijn licht wel opgestoken v.w.b. vraag 1. en 2. Maar nu gooi ik het gemakshalve eerst even op het forum...)

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

28-04-2010 om 11:18

Teva

Mijn kinderen dragen in de zomer altijd Teva's. Mijn oudste zoon kiest ze met een neusje zodat hij op het schoolplein kan voetballen. Teva's hebben ze in alle maten en soorten. Zowel heel kaal als iets meer aangekleed. Ik zou eens bij een buitensportwinkel gaan kijken. In gewone sandalen krijg ik mijn jongens niet. Die vinden ze lelijk. Hmmm, teva's zijn ook lelijk maar blijkbaar toch meer geaccepteerd. Verder lopen ze graag op crocs maar die mogen ze van mij niet naar school aan.

Hanne.

Hanne.

28-04-2010 om 11:19

Zijn er wel hoor!

Ik weet niet waar jij geweest bent, maar jongensschoenen gaan ook na maat 35 nog door.

zie bv

http://www.schoenenreus.nl/collectie.htm (jongensschoenen maat 31-39)
http://www.dolcis.nl/Shop/Product.aspx?catalog=Dolcis&productid=363508 (jongenssandalen ook maat 31-39)

Of sandalen nog kunnen zou ik je niet durven vertellen. Mijn 5 (bijna 6) jarige zweert er bij, maar dat scheelt nog een paar jaar.

Teva's zijn overigens ook van maat baby tot en met maat volwassene te krijgen (als je sandalen wilt)

Hanne.

Hanne.

28-04-2010 om 11:20

Gekruisd (tip over de teva's)

de tip over teva had je dus al gekregen

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-04-2010 om 12:07

Tot maat 35?

Nooit iets van gemerkt... Mijn jongste zoon heeft nu maat 36, en gewone kinderschoenen hoor. Oudtse van 12 heeft inmiddels maat 43, en heeft ieder jaar heel gewoon schoenen kunnen vinden. Alleen maat 39 was lastig, juist toen zat hij net tussen kinder- en herenschoenen in.

Birkenstock

dochter loopt weer trots rond op haar blitse nieuwe birkenstockjes, net als vorig jaar, ideale dingen en niet zo duur ik was E 40 kwijt, model rio (geloof ik).

Misschien een idee voor jouw zoon, ze zijn er in allerlei modellen, kleurtjes en ook in breedte maten te krijgen.

ard

ard

28-04-2010 om 13:30

Nee hoor

gelukkig houden de kinderschoenen met 35 niet op, vreemd dat je dat gehoord hebt(in de winkel?).

Zoon nu 36 gekocht, sandalen en dichte en 36 was echt nog niet de laatste kindermaat

angel3

angel3

28-04-2010 om 13:35

Waar woon je?

nee joh kinderschoenen gaan tot maat 40 ofzo. Ik wilde laatst uggs kopen voor mezelf in de kinderwinkel mt 38/39 maar dat kon niet (andere pasvorm en schacht)
In waddinxveen schijnt een mega schoenen winkel te zitten voor van alles en nog wat.
Wat ik dit jaar duf vond is dat er nauwelijks open schoenen voor jongens zijn behalve dan meteen slipperachtig of sandalen. Vorig jaar had zoon nog yellow cab met veel open stukken. Nu alles dicht. Ik vind sandalen eigenlijk niet echt leuk meer, behalve dan een beetje sportieve teva achtige dingen. Leren sandalen voor zo n groot kind....mwah.

Toevallig

ben ik vanmiddag met zoon (bijna 10, maat 36) uit geweest op teenslippers. En dan slippers die hij met zijn smalle voeten en lage wreef past. Met de gewone teenslippers van de Schoenenreus etc. kan hij niks. Maar ik was dus bij Ziengs, zoon paste daar een Gaastra-slipper, maat 35. Viel redelijk smal, maar was te klein. 'Nee mevrouw, de jongensschoenen gaan maar tot maat 35'. Ze probeerde mijn zoon Gaastra (dames)slippers maat 36 aan te smeren, maar die zijn toch echt gemaakt voor volwassen voeten en ze pasten dus niet.
Later, in een kinderschoenenwinkel, perfecte slippers voor hem gevonden: merk Reef. Valt mooi smal, heeft een voetbed en de bandjes sluiten perfect om zijn wreef.

Hij wil eigenlijk geen sandalen meer. Teva's kunnen nog wel, en natuurlijk sneakers (quick).

Janna3

Janna3

28-04-2010 om 17:15

Gelukkig niet zeg

Een vriendin van me heeft net jongensschoenen (Tracks) maat 42 gekocht! Volgens mij zijn er juist amper herenschoenen in maat 36. Onze oudste heeft maat 37 en ik heb voor hem een paar dichte zomerschoenen (ook Tracks) en een paar teva's gekocht voor dit jaar. Slippers kopen we altijd in de sportwinkel, maar die zijn echt voor op de camping en bij het zwemmen enzo.

Julia64

Julia64

29-04-2010 om 11:44

Reactie

Nouja, wat raar zeg, ik was bij van Haren en daar stond duidelijk een bordje "Kindeschoenen maat 31-35". Heb het ook nog voor de zekerheid gevraagd aan een verkoopster, en die bevestigde dat kinderschoenen maar tot maat 35 gingen. Verder ben ik nog bij Dolcis, House of Shoes en Nelson geweest, en daar zag ik nergens grotere maten dan 35. Maar dat is dus onzin, begrijp ik. Gelukkig!
En ja, Teva's, dat is een goed idee! Wel sandalen, maar niet zo suf als de "gewone", haha. En nooit geweten dat er Teva's met neusjes bestonden, ideaal natuurlijk om mee te voetballen enzo. Daar ga ik eens achteraan.
Birkenstocks is wel leuk voor "erbij", denk ik.

Bedankt voor jullie bijdragen, ik ben weer heel wat wijzer!
groet
Julia

Hier

Laats voor dochter van 8 schoenen gekocht in maat 36. Gewoon bij de kinderschoenen-afdeling van Ziengs.

Ef

Ef

29-04-2010 om 21:14

Toch wel lastiger

Ik vind het toch wel lastiger worden. Zoon van 7 heeft op dit moment maat 38 en ik er is echt een stuk minder keus. Teva's voor kinderen gaan bijv. maar tot maat 36, daarna moet je naar de damesmaten. En in die damesmaten heb je die teva's met een neusje niet meer (die wou hij graag vanwege het voetballen) Bij van Haren heb je vanaf maat 36 wel wat keus, maar heel erg weinig. Geox gaan wel tot maat 39 ofzo, die hebben ook sandalen met neus.

toja

toja

29-04-2010 om 22:17

Dolcis wel hoor (mt 37)

daar heb ik toevallig vorige week 'dichte' sandalen gekocht (met neus en gaten zeg maar) en veterschoenen in maat 37. Kijk maar eens op de site. Ook Scapino heeft nog wel wat; maar niet zoveel keus meer.
Wat ik nou weer lastig vind is om leuke meisjes schoenen te vinden voor mijn kleuter met maat 31. De meeste meisjes-schoenen zijn dan al zo wijs.. Ik heb echt lang moeten zoeken.

Dolcis

Bij Dolcis staat er op de stickers tot welke maat ze verkrijgbaar zijn bijv. 32-39. Niet alles staat in de schappen natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.