Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
fryskdumke

fryskdumke

23-01-2011 om 16:49

Prinsessenboek gezocht

Ik ben hier eigenlijk 1 jaar te vroeg maar omdat ik mijn dochter momenteel boeken voorlees die voor kinderen van 6 jaar en ouder zijn vraag ik toch advies is deze rubriek.

Mijn dochter is een echte boekenwurm en zou voor haar verjaardag, ze wordt 5, van ons graag een prinsessenboek krijgen.

Nu ligt daar mijn probleem. Als ik in de boekenwinkels kijk zie ik leuke boeken maar niet het boek.
Prinses Lillifee is leuk maar bevat te veel plaatjes en te weinig tekst.Klassiekers als doornroosje, assepoester ed staan hier al in de boekenkast en worden veel voorgelezen.

Hebben jullie nog tips voor een leuk prinsessenboek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 18:15

Mijn dochter vindt deze erg leuk:
www.deprinsessen.nl

ayla

ayla

23-01-2011 om 21:48

Frysdumke

dochter hier heeft een exemplaar van het prinsessenhandboek, zo heet het volgens mij tenminste. Knalroze en allemaal uitschuifbare bladzijdes, envelopjes en verborgen pagina's. Uitleg hoe prinseesen zich gedrage, verhaaltjes over minder bekende prinssen en volgens mij ook spullen om zelf kleding te maken.
Dochter heeft hem ook gekregen rond haar 4e of 5e en was er helemaal verzot op

Wilma

Wilma

24-01-2011 om 15:24

De ponygekke prinses

DIe boekjes liggen in zo'n witte boekenhal (tenminste, daar heb ik ze vandaan) en gaat over een prinsesje die ook gek is op pony's en zo hele avonturen beleefd. Leuk om voor te lezen, niet teveel plaatjes, gewoon leuk.

Als er bij jou in de buurt zo'n witte boekenhal/winkel is, zou ik daar even neuzen, daar hebben ze veel prinsessenboekjes (ook werkboekjes enzo, ook leuk).

Hier is dochter een beetje uit de prinsessenfase aan het raken, maar deze boekjes vindt ze nogsteeds erg leuk.

Ook het boek De Magische Balletschoentjes vindt ze erg leuk, maar goed, da's niet over prinsessen .

Groetjes,
Wilma.

Hendrika64

Hendrika64

26-01-2011 om 13:55

Geen prinses maar......

Mijn dochters hielden ook zo van prinssessen, maar ook de serie maartje zeemeermin viel goed in de smaak (ws omdat ze ariel hadden gezien). Verder in de bibiotheek balletclub of school de zwaantjes. Vonden mijn meiden ook heel leuk. Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.