Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem met moeder beste vriendin dochter

Ik heb echt advies nodig over het volgende. Mijn dochter van 5 heeft een hartsvriendin en ze spelen het liefst zoveel mogelijk met en bij elkaar. Ze zitten beide in andere klas maar spelen veel samen op de gang of buiten op schoolplein. Door en verkeerd geïnterpreteerde whatsapp is het contact met haar moeder verbroken, en geloof me ik heb alle registers los getrokken om in gesprek te komen al is het alleen al om een goed voorbeeld te zijn voor deze meisjes. Hallo en ajuu zit er niet in bij deze moeder. Ook aangeven dat we onze kinderen niet moeten opzadelen met grote mensen problemen. Helaas en zeer spijtig kom ik er met haar in gesprek en gooit ze de deur dicht! Maar onze meisjes willen zo graag samen spelen. Wat kan ik nu nog tegen mijn dochter zeggen. Ik zeg nu dat ik geprobeerd heb om een afspraak te maken maar dat dit niet lukt. Ze huilt in bed omdat ze graag met haar thuis wil spelen ( wat we al een jaar lang hebben gedaan, samen eten, in bad, dierentuin.. moeder was een nieuwe vriendin ah worden) Ik help mijn dochter met nieuwe speelafspraakjes om de aandacht op haar beste vriendin te weerleggen.. zo rot allemaal.. alle positieve tips zijn welkom. 😉

Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt en eerlijk gezegd zou ik zelf niet eens weten wat je verder nog zou kunnen doen aangezien de moeder niet voor rede vatbaar is 

ik denk dat het nu een kwestie van tijd is dat je dochtertje erover heen komt wat heel moeilijk gaat zijn heel goed dat je andere speelafspraakjes maakt ik denk dat ze hierdoor ook leert dat helaas niet iedere vriendin in je leven blijft en je soms andere vriendjes en vriendinnetjes moet proberen te maken 

ze is nog maar 5 maar ik denk dat dit ook voor haar een goede les is van hoe het er helaas aan toe gaat soms in het leven 

misschien mag ik niet oordelen maar ik krijg zelf ook het gevoel dat dit zo een moeder is die op deze manier probeerd te zorgen dat haar dochter niet meer met die van jou speelt wat ik heel kinderachtig vind maar helaas zijn er zulke moeders 

Ik vind het heel goed wat je doet en zou hetzelfde gedaan hebben 

Hoe moeilijk het ook voor je dochtertje is stimuleer haar inderdaad met andere kindjes te spelen met de tijd komt ze er wel overheen 

Je kunt alleen doen wat binnen handbereik voor jou ligt als moeder en ik vind dat je er alles aan heb gedaan om contact te krijgen maar als deze moeder daar niet voor openstaat moeten jullie gewoon verder.

Ik sta achter hoe je gehandeld hebt!

Sorry dat ik  geen betere tips voor je heb, je hebt hier natuurlijk niet veel aan 😅 maar ik zou het zelf ook niet weten wat te doen als de andere moeder alles wat je probeerd blokkeerd.

Heb dit ook aan de hand gehad met moeder van vriendin van dochter.  Moeder boos om iets dat ik gezegd had.  Meiden (toen 8 jaar oud) mochten niet meer samen spelen. Er viel niets aan te doen,  kon niet in gesprek met die moeder om uit te leggen hoe de opmerking bedoeld was.  2 jaar later gingen de ouders van de vriendin van dochter uit elkaar en konden ze wel contact hebben met elkaar in de weken dat vriendin bij de vader was.

Ik weet hoe het voelt binnen je gezin zo'n verdrietige dochter die niet snapt waarom ze geen contact mag hebben met vriendin. Uiteindelijk heb ik mijn pogingen om het uit te praten maar gestaakt, die moeder bleef vast houden aan haar eigen gelijk.  

Inmiddels zijn we 9 jaar verder, hebben de meiden leuk contact, woont de vriendin op kamers in haar studentenstad dus e.e.a kan buiten de moeder om. Moeder en ik zijn nog steeds niet on speaking terms.

Het goede voorbeeld geven met proberen het uit te praten kan je even proberen maar als die moeder echt niet wil zou ik het laten rusten. Geef haar tijd om af te koelen dat kan ook het goede voorbeeld zijn; geen energie blijven steken in dingen waar niets meer aan te doen is.  Dan slijt het verdriet wel iets heb ik gemerkt bij mijn dochter maar die had met haar 8-9 jaar wat meer levenservaring. 

Probeer het los te laten en niets meer te ondernemen naar die moeder toe. Zelfs als deze ruzie bijgelegd wordt, is de kans groot dat er snel een nieuw conflict is. Die dame lijkt me gewoon niet de ideale persoon om op regelmatige basis mee om te gaan. Je dochter kan nog steeds met haar vriendinnetje spelen op school en stilaan zal ze wennen aan de nieuwe situatie. Over enkele jaartjes zijn die uitstapjes en speelafspraakjes een verre herinnering.

Goed dat je uitkijkt naar ande speelafspraakjes voor je dochter. Misschien is dat op termijn ook wel een gezondere situatie voor haar, aan één vriendinnetje 'vastplakken' is niet ideaal.

Blijf er niet teveel over piekeren.

Ik heb iets dergelijks zelf meegemaakt als kind. Een ruzie met mijn beste vriendinnetje waardoor haar moeder volledig meeging met haar terwijl het vriendinnetje en ik het de volgende dag alweer vergeten waren. Ik mocht haar niet meer zien en ik was helemaal van slag. Mijn ouders hebben ook eea geprobeerd te bespreken en me toen uitgelegd dat mensen soms dingen wel of niet doen en dat je daar geen invloed op hebt. Er waren snel weer andere vriendinnetjes, maar ik ben het nooit meer vergeten. De wijze raad van mijn ouders ook niet overigens. 

Je zal maar zo'n negerende moeder hebben, zielig voor dat meisje. Goed dat je het hebt proberen uit te praten, meer kun je en moet je ook niet doen voor je dochter.



Radius schreef op 07-04-2021 om 22:58:

Je zal maar zo'n negerende moeder hebben, zielig voor dat meisje. Goed dat je het hebt proberen uit te praten, meer kun je en moet je ook niet doen voor je dochter

Wij weten toch niet wat dat 'misverstand' was? Misschien heeft TS die moeder wel enorm geschoffeerd. 

Wat naar, het enige dat ik nog kan bedenken is het misschien via de juf te proberen??? Maar inderdaad, het is natuurlijk wachten op het volgende probleem, en dan kan je bezig blijven. Sneu voor je dochter...

Nooit via de juf en persoonlijke "ruzie" uitvechten! Ik heb ervaring helaas. Als de juf dan ook nog niet helemaal neutraal is maar de ene ouder meer waardeert dan de ander dan kom je van de regen in de drup.

Echt houdt de juf erbuiten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.