Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Annette

Annette

24-11-2010 om 19:40

Proefjes met elektriciteit

mijn zoon van 12 wil graag proefjes doen met electriciteit. Hij heeft op school zo'n baan gemaakt met een lampje en een batterij en dan zo'n stokje en dan moet je van de ene kant naar de andere zonder het metaal te raken, anders gaat het lampje aan. (je hebt het ook in tv shows soms en ik kan niet op de naam komen) nou ja, dat heeft hij dus gemaakt en hij zou graag nog eens iets willen maken. We kunnen alleen op internet niets vinden, of we zoeken niet op de juiste plek. We hebben alleen een proefje gevonden voor groep 4, dat je een lampje kan aandoen met een batterij.
Weet iemand nog een website waar wat leuke proefjes op staan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

24-11-2010 om 19:41

Te koop

er zijn diverse leuke proefjes te koop; top1 toys bijvoorbeeld. of via internet

mari39

mari39

24-11-2010 om 20:10

Jawel hoor,

die zijn er wel. Bij gewone speelgoedwinkel kun je wat vinden, goedgesorteerde houten speelgoedwinkels hebben vaak nne wat groter assortiment.
Heb je al eens gegoold op wetenschapsdozen? Moet lukken volgens mij.

Puck

Puck

24-11-2010 om 20:21

Hema

Volgens mij heeft de Hema ook een heel assortiment met van die wetenschapsdozen. Daar zal er ook vast wel één van elektriciteit bij zitten.

Bij betatoys

hebben ze ze vast en zeker. betatoys.nl. Of labstuff.nl, of bij de webwinkel van Nemo (nemo.nl? weet ik niet zeker)

Moet een eitje zijn, echt.

Ingrid

Annette

Annette

24-11-2010 om 21:11

Internet

We vroegen ons eigenlijk af of er geen internet pagina's waren met wat leuke proefjes erop. Ik ken mijn zoon en waarschijnlijk is deze bui over een week of 2 weer over. Er liggen hier al heel wat dingen te verstoffen.

Proefjes.nl

Had je bijna zelf kunnen bedenken

Ingrid

annette

annette

24-11-2010 om 21:52

Die had ik gezien ingrid

die site had ik al bekeken, proefjes.nl. Alleen dit vond ik een beetje kinderachtig voor een kind van 12 jaar. (en dat vond mijn zoon zelf ook die over mijn schouder aan het meekijken was)

Deze dan misschien?

gewoon gegoogeld, maar ziet er wel lollig uit....

http://fys.kuleuven.be/alon/Lesmateriaal/Basisexperimenten/3e%20graad/elektriciteit/Elektriciteit.pdf

Kruidvat

Bij kruidvat liggen al jaren rond Sinterklaas van die dozen, meestal 3 proeven voor 9,99 of zo.

En als kind maakte ik al van die circuitjes, gewoon boek uit de bieb gehaald uit de Wat en Hoe serie (die bestaan nog steeds hoor!).

Experimenteren

http://www.thuisexperimenteren.nl/

Ziet er wel 12plusserig uit!

annette

annette

25-11-2010 om 23:05

Triple

volgens mij is dit wel wat voor mijn zoon, ik zie er al dingen bij staan die hij volgens mij wel interessant vindt.

bedankt!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.