Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

04-11-2008 om 14:29

Puzzel voor 6-jarige

Aangezien mijn zoontje van 6 geen Nintendo DS krijgt van de Sint , stel ik een andere kadovraag.
Hij is opeens aan het puzzelen geslagen, terwijl hij er jarenlang een hekel aan had.
Maar behalve één Douwe Dabbertpuzzel van 150 stukjes, kan ik nergens een behoorlijke puzzel vinden voor zijn leeftijd. Het is óf tot max. 60 stukjes, of 500 stukjes met een afbeelding van een Zwitsers chalet oid. Allebei geen optie dus.
Waar kan ik dus leuke jongenspuzzels vinden voor een 6-jarige? Hij wil zelf een puzzel van 500 stukjes maken, maar de stap van 150 naar 500 vind ik zelf ook nogal heftig. Bovendien gaat zo'n puzzel met veel stukken dezelfde blauwe lucht of sneeuw hem voorlopig niet lukken. Het moet een klein beetje herkenbaar zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

04-11-2008 om 14:37

Kijk es hier

http://www.legpuzzels.nl/aantal-stukjes-56/tot-200-stukjes-82/?osCsid=21fa6ed39077586dbdd823f4f22dbcae

Kun je selecteren op aantal stukjes. Ook leuke van asterix enzo ertussen. Suk6

Guinevere

Guinevere

04-11-2008 om 14:42

Jaaaaaaa

Ja, Asterixpuzzels, dat is geweldig! Thanx!

Of....

Jan v Haasteren, die zijn er volgens mij ook wel in 500 stukjes, en zijn wegens de gedetailleerde strip-look heel goed te doen voor kinderen.

Kijk hier maar eens: http://www.legpuzzels.nl/artiesten-58/jan-van-haasteren-40/

isa sowieso een prima site om puzzels te kopen!

Ingrid

Roos

Roos

04-11-2008 om 20:52

Nou

Ik denk dat een puzzel van 500 stukjes van van Haasteren nog best moeilijk is voor de gemiddelde 6 jarige. Die site waar je het aantal stukjes aan kunt geven is een goede zeg!
Roos

Mwoh,

misschien heb ik rare kinderen, maar mijn jongste van 7 puzzelt toch al wel een jaar of 2 mee met onze grote van haasteren puzzels (stukje of 1500, elk jaar eentje onder de kerstboom of in de zak van S)

Ik denk dat ze ondertussen wel zelfstandig eentje van 500 stukjes zou kunnen maken.

maar wij vinden puzzelen allemaal wel een leuke bezigheid voor druilerige herfstzondagen, en met een min of meer door ons voorgesorteerde stapel puzzelstukjes van 't een of ander doet ze dapper mee met de echt grote joekels.

ingrid

250

Hier is de 500-stukjes puzzel ook in trek bij de 6-jarige, maar die doen we dan wel samen (ik puzzel ook graag).
In de gemiddelde speelgoedwinkel heb je best puzzels van 250 stukjes hoor. Vaak van disney, dat wel. Moet wel je smaak zijn.
Azorca

Jolijt

Jolijt

07-11-2008 om 09:07

Puzzeltip

kijk voor puzzels eens in Duitsland. Daar hebben ze een enorm assortiment. Veel leuke kinderpuzzels van 250 stukjes, maar ook veel van 5000 (en alles ertussen).
Puzzelen jullie trouwens alle merken of is er eentje favoriet?
Wij kopen eigenlijk alleen Ravensburger; of het moet een heel speciale puzzel zijn. Van vakantie heb ik een M&M puzzel meegenomen (rond met duizenden M&M's) en een wereldkaart met alle landen in de vorm van het land zelf; heel leuk om landen aan de vorm te gaan herkennen, verder staat het aantal inwoners per land er op.
Nog even wachten en onze nieuwe tafel wordt gebracht... heb nu een koloniale tafel en die is heel ongelijk daar kan je niet op puzzelen... de nieuwe is zelfs breed genoeg voor 5000 stukjes.

winky

winky

08-11-2008 om 09:35

Jolijt

Waar heb je de puzzel van heel de wereld vandaan?

Ik ben an het zoeken, maar net als jij heb ik alleen maar puzzels van ravenburger.

Jolijt

Jolijt

09-11-2008 om 19:12

Winky

De puzzel met alle landen compleet in vorm:
http://books.barnesandnoble.com/search/results.aspx?WRD=the+global+puzzle

Ontdekte trouwens wel dat ik met mijn voorkeur voor ravensburger wat voorbarig was... had geloof ik moeten zeggen oude ravensburger kwaliteit
Had vorig jaar een puzzel gekocht (kerstdecor) maar toen hadden we geen gladde tafel en van een plaat was niets gekomen. Ben er eergister aan begonnen, maar wat een flutkwaliteit! Geknakte rondje, niet goed gestanst, karton dat al uitstaat Het enige dat gebleven is, is het feit dat er geen twijfelachtig passende stukjes zijn...

winky

winky

10-11-2008 om 13:28

Ja leuke puzzel

jammer dat je hem vanuit Amerika moet laten kopen.

Ik heb nu een voorbeeld en ga op zoek in Europa voor zo'n puzzel.

Bedankt in ieder geval

Winky

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.