Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-10-2013 om 08:54

racebaan, is dat leuk?

Voor de sint zijn wij weer aan het denken over cadeaus. Onze zoon van 4 is in december ook jarig, dus het is best lastig om alle cadeautjes goed over de feestdagen te verdelen.
Hij houdt erg van lego, maar we hebben daar al heel veel van (ook nog van toen wij zelf klein waren) en we weten dat hij op zijn verjaardag van opa en oma een groot pakket krijgt. Dus willen we hem iets geven waar hij nog niets van heeft. Iets wat als hij het leuk vind ook uit te breiden is.
En toen dacht ik aan een racebaan. Mijn vraag aan jullie is: is dit leuk? En welke racebaan dan? Ik zag een reclame van Hot Wheels. Dit kun je blijven uitbreiden begrijp ik. Is dit voor een handige 4/5-jarige zelf te doen?

ben benieuwd!

Dendy

Rafelkap

Rafelkap

14-10-2013 om 09:12

raceauto

Leuk maar wel gauw kapot. Volgens mij is dit veel leuker:
Nikko SlammR - RC Auto
Dat wil mijn zoon voor zijn verjaardag (duurt nog even)

Valt zo tegen

Racebaan, iid gauw kapot, autootjes die weigeren, ene auto doet het beter dan de andere, maakt weer dat er ruzie komt enz.
Het beste kado wat ik ooit voor de kinderen gekocht heb en wat al jaren één groot succes is, is de Mookie Swingball 3-in-1

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-10-2013 om 09:47

ojee

Een rc-auto heeft hij al. Zijn vader doet dit professioneel en je begrijpt dat zoon dus ook al een hele snelle auto heeft.

Ik begrijp dus van jullie dat een racebaan snel kapot is. Hebben jullie dan de ervaring met de hotwheels?
Tjee, wat zal ik dan eens bedenken. Ik had ook al naar Kapla zitten kijken. Maar da's best duur als je daar een leuk begin mee moet maken. En ik wilde eigenlijk eens iets anders dan bouwmateriaal.

Tip

Ook de fisher price garage is heel populair en onverwoestbaar.
Ook een Vtech spelcomputer met spellen als Winnie de Poeh en Dora is heel erg leuk.

wel leuk, maar...

Wij hebben verschillende racebanen. Ook twee van hotwheels. Kapot zijn ze geen van allen, dus die ervaring heb ik niet. Wel zijn het nogal sta-in-de-weg gevallen. Hier wordt er bij vlagen heel fanatiek mee gespeeld, dan wordt dat minder en staat het ding nog een poosje in de weg te staan tot het van mij opgeruimd moet worden en dan staat het weer maanden in de kast.
Kapla is hier trouwens zeer geliefd. Daar wordt echt ontzettend veel mee gespeeld. Ook een houten treinbaan vind ik nog altijd een aanrader.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-10-2013 om 10:03

Lol Jasam

Wat er, nu blijkt, ook best lastig aan is, is dat het mijn 2e kind is. Wat jij als tip geeft is al in huis. We hebben dan wel geen v-tech spelcomputer, maar wel een Wii, een 3DS en er slingert een tablet rond. Zoon is door mee te kijken met zijn grote zus al heel handig op deze apparaten.
Het is niet alleen met electrische apperatuur, maar ook met de houten boerderij en beestjes. Er is een houten trein met veel toebehoren enz. We hebben het gewoon al.

Ik wilde gewoon iets nieuws in huis, waar we als het leuk is ook in uit kunnen breiden. Maar het is natuurlijk niet leuk als het snel kapot is.

oh ja

Op een gegeven moment heb je gewoon alles. Hier 4 kinderen, de jongste is (na 3 jongens) gelukkig een meisje, maar dan nog wordt het elk jaar lastiger om iets te verzinnen...

Hier is ook alles

Iets nieuws, mijn eerste optie is helaas wel voor buiten, maar ik zweer bij een Mookie Swingball 3-in-1, als die het begeeft komt er direct weer een nieuwe, ben zelf ook regelmatig actief aan het tennissen met 4 jarigen tot en met 16 jarigen, het is en blijft super leuk.

Mijn kinderen varieren van de leeftijd van 0 tot 33.
In totaal 12 (incl. gastkinderen en kleinkinderen)

En bij droog weer, vinden ze het, zonder uitzondering, een geweldig spel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-10-2013 om 10:51

Mookie ball

Ik ga die mookieball op het lijstje zetten. Omdat zoon in december jarig is krijgt hij vaak binnenspul, da's logisch. En hij krijgt dan ook wel eens wat verjaardagsgeld van familie veraf. Dat is op zich niet zo leuk voor een 4-jarige, maar in zijn geval wel fijn. Want dat bewaren we dan voor het voorjaar, zodat hij dan nog iets voor buiten kan uitzoeken.

En de sint brengt gewoon een hotwheels racebaan. Zoon is over het algemeen vrij zuinig met zijn spullen, dus dan hoop ik dat hiermee ook.

Dendy

Tip 2

Heb je al een schoolbord/magneetbord?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-10-2013 om 11:37

Jasam

Nee, die heeft hij niet. Maar dat koop ik ook niet voor hem. Want daar doet hij niets mee. Hij is echt hélemaal niet creatief, kleurt en puzzelt alleen maar op school en dat doet íe omdat dat moet van de juf.
Zoon is echt van de auto's, bouwspullen en gereedschap.

Haha

Geef hem een hamer, een pak spijkers en een stapel hout, en hij is gelukkig.....

Jaina

Jaina

14-10-2013 om 13:18

Racebaan

Wij hebben een racebaan maar ik vind het niet het geld waard. Het is hier maar even leuk. Een keer in de zoveel tijd wordt het ding te voorschijn gehaald en dan spelen ze ermee. Het is vooral leuk als ze met meerderen tegelijk kunnen spelen. In je eentje met de racebaan wordt hier nauwelijks gespeeld. Als de baan opgesteld staat dan spelen ze er wel regelmatig mee maar dan steeds maar 5 minuten of zo. Op een gegeven moment ruimen we de baan weer op want het is nogal een sta in de weg en dan wordt er maanden of langer niet meer naar omgekeken. Uiteindelijk dus niet echt het geld waard.

Ik zou voor kapla gaan. Echt super leuk spul. Het is inderdaad duur maar het behoudt zijn waarde. Je kan er dus voor kiezen om het later weer te verkopen of je kan het bewaren voor je kleinkinderen. Het is echt oersterk spul en het spreekt de verbeelding van kinderen erg aan.

Carrera

Wij hebben zo'n Carerra racebaan. Wordt nooit mee gespeeld en ligt snel uit elkaar. Was zonde van het geld.

Silvester

Silvester

14-10-2013 om 21:08

Hotwheelsbanen

Wij hebben wel een paar hotwheelsbanen , die op bepaalde tijden best nog heel poulair zijn en niet kapot gegaan tot nu toe ( al een jaar of drie de eerste in bezit). Wel is het leukste, vinden de kinderen, om verschillende banen te combineren tot een zelfbedachte nieuwe baan.

We hebben er een of twee met een looping waar ook een versneller in zit ( waarmee het autootje snelheid krijgt en gelanceerd wordt zeg maar, op batterijen). Deze banen zijn op zich wat saai, omdat de auto's alleen maar een vast rondje draaien in de baan. Dus zijn hier de versnellers er tussenuit gehaald en daarmee worden dan nieuwe combinaties gemaakt. Meestal iets met versneller en srpingschans, waarbij gekeken wordt welke auto het verst kan springen, of ergens over kan springen etc. Toch nog wel creatief wat ze er soms mee bedenken.

Kapla is hier ook en wordt ook op allerlei manieren gebruikt, soms tijden niet en dan weer dagelijks een tijd. Daar heb je ook wel diverse goedkopere variaties van trouwens.

hier waren de 2 racebanen zo kapot

1 kleine van hotweels en 1 grotere van carrera, allebei geen succes, vielen snel om en dan deed de baan te weer neit goed.

Wat wel een succes is, is toch kapla ( je hebt ook nepvarianten,scheelt heel veel) of een houten knikkerbaan die je zelf in elkaar kan zetten, steeds weer anders. Op mn werk(BSO) doen ze heel veel met dit speelgoed.

Kapla doen

geen racebaan. Hier werd wel altijd met kwijlende mond naar hotwheels gekeken, maar je kunt er niet veel mee. Baan kan vaak maar op 1 manier in elkaar en de verschillende sets zijn niet echt te combineren. Wij hebben een keer goedkoop een hele partij hotwheels gekocht op de vrijmarkt, en tegen zoon gezegd dat dát alle hotwheels die hij zal krijgen, en dat we er verder niks bij kopen. Want nieuw vind ik het wel erg duur. Net als kapla, maar daar heb je meer aan.

Overigens kun je al best wel wat met een doos kapla van 200 stuks, en je hebt ook goedkopere B-merken waarvan ik hoor dat die best redelijk zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.