Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

06-04-2011 om 13:04

Racistische opmerkingen

mijn zoon maakt vaak racistische opmerkingen, daar heb ik eerder een draadje over gestart; althans dat ging toen over opmerkingen over homo's.

Vandaag is hij op school, in de klas uiteindelijk heftiig aangevallen (keel dichtgeknepen) door een donker jongetje die hij de hele tijd heeft zitten treiteren hiermee. Hier hij gelukkig behoorlijk van onder de indruk. We hebben het al vaak met hem besproken en gezegd dat hij nog eens flinke klappen gaat krijgen als hij daarmee doorgaat.
Nu is het zover.

Hoe kan ik nu eens op een educatieve/pedagogische manier met mijn zoon praten over dat racistische en homohaat achtige gedoe?
Van ons heeft hij het niet: wij zijn daar helemaal niet zo over bezig. Ik begrijp echt niet waardoor het komt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

06-04-2011 om 14:21

Ik zou

Als eerste graag willen weten waar hij die ideeën opdoet, en waar het in zijn wereldje blijkbaar "normaal" is, dat je die ook uit op de ene of andere manier.

Heb je het hier al op school over gehad?

koentje

koentje

07-04-2011 om 12:08

Tja

hij hoort dat soort dingen op tv, op school en nergens in zijn wereld zijn dit soort uitspraken geaccepteerd. Ook wij zelf zijn absoluut niet van dit soort uitspraken en praten daar over met hem.

De vraag is wat doe je eraan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.