Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
gialova

gialova

06-10-2008 om 12:20

Reis om de wereld feestje

Mijn dochter wil met haar 9e verjaardag graag een reis om de wereldfeestje geven. Zijn er hier ouders die ook zo'n feestje hebben gegeven en nog tips hebben voor leuke spelletjes? De site www.vanharte.nl heb ik al gezien maar misschien heeft iemand nog andere ideeen.

Groetjes Gialova

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjoleine64

Marjoleine64

06-10-2008 om 17:35

Afgelopen week

hebben wij voor jongste (ook 9 jaar) een 'Olympisch' feestje georganiseerd. De spelletjes waren gewoon een hele serie sportieve spelletjes, de maaltijd (lunch, woensdag direct uit school) was een 'wereldmaaltijd' waar alle kinderen super enthousiast over waren. Ik had 'Chinese' mini-snacks, 'Duitse' knakworstjes, 'Spaanse' mini-chorizo worstjes, 'Amerikaanse' mini-hamburgers, Italiaanse mini-pizza's en uiteraard Belgische frietjes. Wat rauwkost en appelmoes erbij voor de liefhebbers. Toetje: een spiesje met Nederlandse poffertjes.

Veel plezier met je feestje!
Marjoleine

Paula B

Paula B

07-10-2008 om 09:36

Beste feestje ooit

Ha, dat deden wij ook toen mijn dochter 9 werd en het was het beste feestje dat we hebben meegemaakt.

De uitnodiging was een zelfgemaakt knapzakje met daarin minicadeautjes waarin 'reisbenodigdheden' zaten: een buitenlands muntje, een pepermuntje dat zogenaamd gegeten moest worden ter preventie van malaria e.d., een landkaartje... vijf dingen in totaal, die de vijf dagen voor het feestje opengemaakt moesten worden, elke dag één. En een briefje erbij natuurlijk dat ze werden uitgenodigd voor een wereldreis op dag x, vertrek zo-en-zo-laat bij M. thuis.

Daar gearriveerd hadden we voor elk kind een paspoort gemaakt. We begonnen met 'ik ga op reis en ik neem mee', met pandverbeuren. Daarna gingen ze door de paspoortencontrole (stempel halen bij mijn man) en stapten ze allemaal in het 'vliegtuig' (de bank ). Zo vlogen we naar het eerste land. Puur in fantasie natuurlijk, onze huiskamer veranderde er niet door . Ik had een aantal landen voorbereid, met bijpassende spelletjes, muziek/dans en soms eten of drinken. Het mooiste vonden ze de gondel in Venetie: een grote fleeceplaid waarin we hen één voor één jonasten alsof ze over golven voeren, en maar 'o sole mio' zingen, grijns...
We hadden een Zuid-Amerikaans dansje, een Noord-Amerikaanse sinaasappeldans (in koppels met een sinaasappel tussen hun voorhoofden, als 'ie valt ben je af) en popcorn, gondelvaren en carnaval vieren in Venetie, een Afrikaanse waterloop (estafette met bekers water op je hoofd, het team dat aan het eind het meeste water naar de emmer bij de finish heeft gebracht wint), Japans parelvissen en zo nog een paar dingen. Net als Marjoleine hadden we een avondmaaltijd met internationale hapjes, waaronder ook nog saté (voor het oosterse deel) en wat tomaatjes en komkommer voor het idee dat er ook nog een paar vitaminen naar binnen gingen. Na het eten nog de laatste vlucht naar een Mexicaans fiesta met pinata's (van tevoren met dochter gepapiermacheed, mén wat een hoop werk!) en dansmuziek. Was een groot succes; ze wilden geen van allen het laatste vliegtuig terug in !

gialova

gialova

09-10-2008 om 14:07

Marjoleine en paula b

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. De tips voor het internationale eten spraken mij bijzonder aan. Ik was eigenlijk van plan om alleen frietjes te eten maar met wat aanvullingen wordt zo'n maaltijd vast leuker. Ook was ik van plan om Marsh mellows te roosteren boven een vuurkorf (alleen bij goed weer).
De uitnoding van jou, Paula, lijkt mij ook leuk. Nu alleen nog de dingen bij elkaar zoeken.

Groetjes Gialova

mama 78

mama 78

10-10-2008 om 17:52

Paspoort, vlaggen, spelletjes...

Ik heb zo'n feest pas georganiseerdvoor de club. Het was een groot succes.
Wij hadden 10 activiteiten, dus 10 verschillende landen.
Ik zal er iets van vertellen.

Inleiding:We deden met elkaar het spel; Ik ga op reis en neem mee....om erin te komen.
Daarna waren de spelletjes aan de beurt.Ik had overal vlaggen van de bijbehorende landen opgehangen.(verven op een groot vel papier
-Nederland: estafette. De kinderen moesten zich z.sm. omkleden in een overall, pet, sjaaltje en klompen en dan een rondje rennen. Daarna weer de volgende.
_-Frankrijk: het spel jeux de boules
-IJsland; ijsschotsen lopen. Kranten op de grond neerleggen. Telkens 1 krant oppakken en die voor je neer leggen.
-Australie: kangaroespringen met een jutezak
-Belgie: een frietenzak knutselen
-Afrika: een regendans maken of een zo'n rammelaar maken
-Italie: toren van Pisa (gewoon dat spel)
-China: met sateprikkers kralen overbrengen van de ene naar de andere schaal
-Engeland: High Tea, dit was de pauze, lekker even wat lekkers tussendoor, engels drop enzo.
_India: het spel van de vallende bezem. Iemand staat in het midden met een bezem. Die roept een naam van 1 van de kinderen die in een kring eromheen staan. Die moet de bezem z.s.m opvangen voordat die omvalt. Dus het kind in het midden rent naar het lege plekje in de kring.

Ik had van te voren een paspoort gemaakt. Daar stonden de spelletejs met bijbehorende vlaggen op. daar kun je de punten op schrijven.

Ze kregen tenslotte een sleutelhanger van een wereldbol mee naar huis (besteld via Internet) met dropsleutels eraan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is een thema waar je heel wat mee kunt doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.