Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Le père bien-aimé et son mari

Le père bien-aimé et son mari

30-05-2011 om 18:44

Remsporen jongen 7

Hoi,

Ik zit al met mijn zoon rond de 6 weken met dit probleem..
Het is puur na afloop van de wc bezoek...en alleen als hij druk ergens mee is ....dat beetje ongeduld dus...
Ik heb zelfs samen met hem meerdere toiletdoekjes gekocht met het verzoek deze vooral na het reinigen even te gebruiken om te kijken of het echt schoon is voordat de onderbroek omhoog gaat...
Zelfs de mannier hoe je het moet doen nog is doorgenomen..zowel jongens als op de meisje mannier...
Ik heb hem zelfs al eerder naar bed gestuurd zonder warm eten...
Buitenspelen?...nee huisarrest...geen spelletjes meer,

Zelfs op school schaam ik me echt als ze moeten gymen met het idee dat de sporen te zien zullen zijn...

Heeft iemand een idee?

Papa John


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

30-05-2011 om 19:46

Donker ondergoed!

Hier komt het ook wel eens voor bij zoon, valt natuurlijk een stuk minder op op donker ondergoed, dus koop daar anders voorlopig eens een aantal van. Dit is echt een tijdelijk probleem hoor, over een tijd zal het al beter gaan. Maar je hebt voldoende stoere paars, zwart en donkerblauw ondergoed. Zoon heeft boxershortjes van de WE (blue ridge) staat er op het elastiek

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2011 om 19:48

Zes weken?

Je hebt dit probleem sinds zes weken? Wat is er zes weken geleden gebeurd dan?

Tirza

Guinevere

Guinevere

30-05-2011 om 20:15

Ik vind de straf "zonder eten naar bed" ook niet passend bij een remspoor. Ik zou hem bij herhaald gedrag wel verzoeken zijn eigen onderbroeken in de biotex te zetten. Dan is er verband tussen het gedrag en de consequentie.

Fianna

Fianna

30-05-2011 om 21:08

Oke

daar ga ik weer.. ik vind de straf zonder eten naar bed niet passen bij wat voor vergrijp dan ook. Dat doe je gewoon niet en al helemaal niet bij een remspoor, jeetje zeg!
Hoe erg is de remspoor? Is de sop de kool waard? Vergeet niet dat wat je denkt dat nu een probleem is en waar je zo veel energie in stopt wrs over een jaar ofzo vanzelf over is. Niet dat je je kind geen hygeine moet bijbrengen, maar houd het wel binnen perspectief!

Fianna

Fianna

30-05-2011 om 21:09

Trouwens

Tirza heeft ook een goed punt. Wat is er sinds 6 weken gebeurd. Ander dieet waardoor hij diarree heeft oid?

Coco

Coco

31-05-2011 om 08:30

Aambeitje?

Als het inderdaad sinds zes weken is: kan hij niet een aambeitje hebben? Dan kan je je billen nog zo goed afvegen, soms komt zo'n aambei naar buiten floepen met alle gevolgen van dien... Het enige wat helpt is een goede stoelgang en dan zal zonder warm eten naar bed beslist geen remedie zijn.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 08:40

Wat?

Huisarrest? Zonder eten naar bed? is dit serieus?
Je werkt met deze sancties nog veel grotere problemen in de hand, straks gaat hij uit angst zijn ontlasting ophouden, dan ben je nog veel verder van huis.

Puck

Puck

31-05-2011 om 08:42

Sjonge, wat een heisa om niets

Tjonge, denk je dat je kind nu de enige is die dit heeft en dat het iets is om je voor te schamen? Ik vind dat je van een mug een olifant maakt en de straffen die je noemt vind ik buiten alle proporties. Wel eens aan gedacht dat goed gedrag belonen vaak een veel beter effect heeft dan straffen? Misschien eens iets van een stickervel maken en bij 10 stickers mag hij een cadeautje uitzoeken/ een half uur later naar bed/ een keer zelf kiezen wat hij wil eten / noem maar op.
En verder zou ik me om zulke futiliteiten totaal niet druk maken.

Rafelkap

Rafelkap

31-05-2011 om 09:17

Mijn zoon

van 6 had dit onlangs ook een tijdje, gewoon luiheid. Het kwam niet in mijn hoofd op om hem te straffen. Ik herinnerde hem eraan dat dat stonk, schonk er verder niet veel aandacht aan, complimenteerde hem als het goed ging en toen kwam het vanzelf weer goed.
Waarom zou jij je schamen? Ik denk dat als er commentaar komt van leeftijdsgenootjes hij vanzelf weer goed oplet of hij zich goed heeft afgeveegd.

Verstopping?

Remsporen in ondergoed kunnen ook het gevolg zijn van obstipatie. Je geeft aan dat het sinds 6 weken het geval is, dus het kan best iets anders zijn dan verkeerd afvegen. Heeft hij ook last van buikpijn, vooral bij bewegen? Misschien een bezoekje aan de huisarts?

Enne, niet meer straffen. Dat heeft geen zin.

Groet,
Pina

Guinevere

Guinevere

31-05-2011 om 09:37

Oo-ers

OO-ers, zullen we Le pere bien-aimé enz. niet afschrikken hier, ik ben juist zo blij dat hij deze kwestie hier heeft gedeponeerd.

Guinevere

Guinevere

31-05-2011 om 10:14

Ja cobi

En daarom lijkt het me juist belangrijk dat deze meneer hier blijft lezen. Hier valt veel te winnen, voor zijn zoon.

Guinevere

Guinevere

31-05-2011 om 10:42

He cobi

He, Cobi, relax, ik ben geen trol! En puberhumor, hmmm, dat was nog niet in me opgekomen, laten we het hopen dat het zo is want als het niet zo is wordt er een kind nodeloos hard gestraft voor nada.

Polly Shearman

Polly Shearman

31-05-2011 om 16:26

Ik zou zeggen

Schaf vochtig toilet papier aan! want het is gewoon ook kei moeilijk voor een kind om het schoon te krijgen..
en nu ga ik er eens lekker voor zitten, want nu komt vast de discussie "wat gooi je in de wc" vochtig toilet papier? billen doekjes? tampons?? kom maar op!

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 18:05

Ehm horsie

Ik vind zelf onderbroeken laten uitspoelen niet zo fris hoor, alsof hij het expres doet.

anti-doekjes

anti-doekjes

31-05-2011 om 19:15

Horsie

de verstopping zit meestal niet bij de consument maar bij de zuivering. Kost nu al miljoenen, mag ik die dan bij jou declareren?

Fianna

Fianna

31-05-2011 om 19:58

Horsie

door mensen als jij raakt regelmatig het hele riool verstopt waar dus ook ANDEREN last van hebben. Laatst moest weer de rioolreiniging met spoed het riool hier in de buurt schoon spuiten omdat het vol met oa doekjes zat. Mijn badkamer en wc stonden dus blank met riool water wat naar boven kwam. je wilt niet weten hoe goor dat was!
Dus jij veroorzaakt echt een hoop overlast voor anderen.
stop gewoon met dat asociaal gedrag!

Fianna

Fianna

31-05-2011 om 20:01

Echt

ik zit me hier gewoon op te vreten en kan gewoon niet geloven dat er mensen zijn die gewoon zo laks, asociaal en egoistisch zijn. Als je alleen jezelf er mee hebt okee, maar zoveel anderen maar er toch mee door gaan, ongelovelijk..
Of trap ik weer in een trollengrap??

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-05-2011 om 20:10

En wat is er zo moeilijk aan

om die natte doekjes na gebruik gewoon in je afvalemmertje de doen die naast de wc staat? Ik ben het wel eens met Fianna, waarom zou je moedwillig zoveel overlast willen veroorzaken?

Fianna

Fianna

31-05-2011 om 20:30

Izar

Als ik als reactie van horsie op de post van anti-doekjes dit lees:
pff
ik zat er al op te wachten

dan lijkt het er op dat ze al eerder gewezen is op het feit dat ze overlast veroorzaakt maar er gewoon schijt aan heeft.

Fianna

Fianna

31-05-2011 om 20:49

Izar

ja dat kan. Want je moet wel behoorlijk onnozel zijn wil je niet snappen dat de riolen onder de grond samenkomen en daar dus ook verstoppingen kunnen ontstaan en niet alleen direct onder je wcpot...
Nou hopelijk realiseert Horsie wat zij veroorzaakt en doet ze dit niet meer.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 21:43

Hopelijk

Hopelijk kunnen we weer verder over het onderwerp. Ik schrok meer van het idee van Horsie: zelf zijn onderbroeken moeten uitwassen....

Vieze onderbroek

Volgens mij is het wel een jongetjesfenomeen, ik hoor het vaker en heb er ook zo eentje. Bij ons is sprake van overloopdiarree: door te lang ophouden komt er al een beetje uit, winden met inhoud zeg maar. Ik mopper dan wel hoor, want hij kan toch ook op tijd naar de wc. Maar straf? Nee. Vervolgens was ik -mopperdemopperdemopper- zelf even de broekjes uit voor ze in de was gaan (of in een sopje biotex). In ieder geval, het kan dus ook aan te lang ophouden liggen ipv niet goed vegen. Of aan veranderde ontlasting (verandere eetgewoonten?) aangezien er wordt gesproken over 'sinds 6 weken'.

Fianna

Fianna

01-06-2011 om 09:05

Pelle

'Ik ga als straf voor mezelf toch ook niet met de hand afwassen als ik er een vaatwasmachine naast heb staan?'

Staat er denk ik los van. Straf is nou juist bedoeld als iets wat niet leuk is. En dat wordt wel eens bereikt door iets te doen wat onhandig of niet praktisch is (bijv zoon laten lopen ipv fietsen als hij zich niet aan de verkeersregels houdt).
ik vind het vreemd dat een jongen gestraft wordt voor remsporen, los van hoe de straf er uit ziet.

Alter ego

van kaboutertje?

Guinevere

Guinevere

01-06-2011 om 22:17

Ehh

Ik snap niet waarom iedereen over Horsie's opmerking heenvalt over zelf onderbroek uitwassen, terwijl ik al lang de suggestie heb gedaan dat de jongen zelf zijn vieze onderbroek in de biotex zet. Bovendien zie ik echt niet in wat er mis mee is als een 7-jarige af en toe iets huishoudelijks moet doen, deze keer dan dus één onderbroekje uitspoelen. Tjee, als je ergens een rommeltje van maakt, dan mag je ook helpen het enigszins op te ruimen. Als mijn 8-jarige met een modderbroek thuiskomt, dan is hij er ook prima toe in staat om die in de wasmachine te doen (en die aan te zetten).

Fiorucci

Fiorucci

02-06-2011 om 09:21

Guinevere

Omdat ik het zelf ook een heel verschil vindt of ik even een broekje in de biotex zet, of uit zou moeten wassen.

Puck

Puck

05-06-2011 om 20:44

Pelle

"Wordt een kind eerder zindelijk \'s nachts als het zelf zijn beddengoed moet wassen"
Geen idee, maar er wordt bij bedplassen wel vaak geadviseerd om je kind ZELF zijn bed af te laten halen als het nat is.

Guinevere

Guinevere

05-06-2011 om 22:54

Late re

Je moet het in de biotex zetten van een onderbroek niet zien als een "straf", maar als een hygiënische handeling. Ga jij elke keer de wasmachine aanzetten voor zo'n vieze onderbroek, of zorg je ervoor dat de vlek er alvast uit kan weken tot de wasmachine een keer draait? Of laat je die vieze poepveeg lekker een weekje indrogen tussen het andere wasgoed? Ik vind dat je een 7-jarige best medeverantwoordelijk kunt maken voor zoiets. En dikke kans dat hij er dan ook nog eens beter op gaat letten dat er geen remsporen ontstaan.

Guinevere

Guinevere

06-06-2011 om 10:11

Ach pelle

De draadstarter heeft zich toch al niet meer laten zien, dus waar maken wij ons überhaupt nog druk om. :-S

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.