Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
evenzo

evenzo

28-03-2010 om 09:35

Rolbevestiging?

even jullie mening: kinderen hadden het deze week over de lentekriebels, voorlichting dus. Mijn dochter kwam thuis met een mapje met een verhaaltje er in (naast de verschillen jongen meisje enzovoort) waarin ze 2 namen had moeten invullen: een naam van een meisje of een naam van een jongetje.Wat schertst mijn verbazing: allemaal zinnetjes die vreselijk rolbevestigend zijn!!! (ze had dus zelf de namen ingevuld, voor de duidelijkheid) maar het meisje was bang voor iets, het jongetje stelde gerust, hij was sterk, etc. mama stond in de keuken papa leest de krant.... ga zo maar door!!! aaaaaaaaaaaaaaarg wie verzint dit. Ik ga hier dus mee naar de juf, wat vinden jullie er van, waar moet ik hier mee naar toe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja dat vind ik heel erg

De verschillen tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling, kortom het feit dat ieder mens anders is, zou wat mij betreft veel meer benadrukt moeten worden.

Ook bij het onderscheid homo/hetero bijvoorbeeld: moet je maar eens opletten hoe snel DE homo iets toegedicht krijgt.

Kinderen zouden vooral de verschillen moeten kunnen ervaren en benoemen zodat ze hun eigenheid kunnen zien en aanvaarden...

Niet

Dit is iets waar ik me dus helemáááál niet druk om kan maken. En ik zou er al helemaal niet mee naar de juf toe gaan.

Emmalynn

Pippin

Pippin

28-03-2010 om 12:14

Ook erg

Ik vind het ook heel erg. Ik zou de juf erop aanspreken. Ik zou van deze gelegenheid gebruik maken om mijn kinderen een lesje 'kritisch denken als je informatie van ander krijgt' en 'ook juffen en meesters kunnen hele domme dingen zeggen en doen' geven.

Ik hou niet van rolbevestiging

ik heb net even aan mijn dochter gevraagd of het haar wat zei maar gelukkig niet. Komt dit voort uit de christelijke pen van Rouvoet of gaat het om een openbare school ?

Pippi langkous therapie

Leerkrchten die zulke onzin uitdelen zijn wat mij betreft HEEL hard toe aan een flinke portie Pippi Lnagkous therapie!

MRI

MRI

28-03-2010 om 14:08

Pippi langkous therapie?

Ik weet niet wat het is hoor maar als je ziet hoe die Annika in de serie als trillend espeblaadje werd weggezet?! Daar kan geen stoere Pippi tegenop.
Het valt mij ook al vaker op in spellingschriftjes e.d., de rolbevestiging. Mijn dochter maakt het niet uit: zij is toch een jongen.

MR

Hutsefluts

Hutsefluts

28-03-2010 om 14:55

Ik zal het dan wel niet helemaal begrijpen maar wat kan de juf daaraan doen dan? Jouw kind vult zelf bij bijvoorbeeld de vraag wie er bang is toch een meisjesnaam in? Dat is blijkbaar haar kijk op het geheel. Als ouder kun je je kind toch ook zelf zulke dingen bijbrengen als je je daaraan stoort?

Jaymza

Jaymza

28-03-2010 om 17:48

Eens met hutsefluts

Tenzij ze het fout rekende wanneer papa in de keuken stond en mama de krant last etc.

Jaymza

evenzo

evenzo

28-03-2010 om 18:27

Kader

het was volgens mij in het kader van de lentekriebels; ik weet dus niet precies waar het 'blad' vandaan komt. Ja, ze moest inderdaad zelf het invullen, maar de dingen waren zoooo voorde hand liggend dat zelfs ik het zo zou invullen (een zin als '..kwam binnen, het rook lekker, mama was aan het koken en papa las de krant') o, trouwens, dit stuk stond er... Het is echt 1 A4 met rolbevestiging! Normaal maak ik me hier ook niet zo heel druk over maar dit vond ik echt te erg..

Pippi langkous

LEES Astrid Lindgren i.p.v. die serie te bekijken en je ziet hoe wars haar literatuur is van wat voor rolbevestiging dan ook!

MRI

MRI

28-03-2010 om 22:54

Pippi langkous

Dirksmama, ik en mijn kind zijn toch echt wat te oud om Pippi te gaan LEZEN (?) dus ik geloof je graag om je woord. Maar wat is nu precies die Pippitherapie?

MR

amk

amk

28-03-2010 om 23:45

je ben NOOIT te oud om Pippi te lezen. Wat een heerlijke verhalen zijn dat.

Bastet

Bastet

29-03-2010 om 07:18

Dat is een gebrek aan je opvoeding hoor,geen Pippi gelezen!
Ik heb nog steeds dat super dikke boek,met mooie gedetailleerde tekeningen.
Bastet

MRI

MRI

29-03-2010 om 10:34

Nou

we LEZEN liever de gebroeders Leeuwenhart, ook van Astrid Lindgren, en inderdaad goed geschreven. Met Pippi hoef ik hier echt niet meer aan te komen.

MR

Eh weer even on topic

Evenzo ik denk dat je er niks mee opschiet als je ermee naar de juf gaat, tenzij het voldoende voor je is om je hart te luchten.

Lentekriebels komt zover ik weet (wordt nl. op onze school ook aan meegedaan) van de GGD vandaan. Oftewel de leerkrachten gaan niet over de inhoud, die krijgen gewoon een lespakket aangeleverd. Dus ik denk dat je het verderop moet zoeken.

Overigens heb ik helaas weinig meegekregen van mijn dochters (10 en 11) behalve wat giechelende opmerkingen over een plaatje van een jongen en een meisjesfiguur waarvan ze de verschillen moesten opmerken met zoveel mogelijk verschillende woorden.
Nou dat leverde dus een hoop schuttingtaal op, gelegitimeerd en wel in de klas, dus je snapt dat er een hoop gegiecheld is, zelfs later thuis nog...

Tja waar jij mee zit daar word ik niet warm of koud van. Ik snap uiteraard jouw punt wel en daar heb je ook helemaal gelijk in, maar dit soort rolbevestiging zullen ze heus nog wel vaker gaan tegenkomen. Je kan toch zelf e.e.a. weerleggen tegenover je kinderen?
Da's in dit geval wel de makkelijkste optie want bij de juf zul denk ik weinig bereiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.