bertje1
11-01-2014 om 12:43
rolschaats of inline?
mijn kids hebben altijd 'inlineskates' gehad; zelf had ik vroeger hele goede rolschaatsen (hudora) voor onder de voet, wat perfect ging.
Heeft iemand hier nog ervaring mee? Is dat een idee? goede zullen langer meegaan omdat je ook de schoen er gewoon op bindt.
graag tips en adviezen!!

Tango
11-01-2014 om 14:14
Inline
Ik ken Hudora niet, geen idee wat dat voor rolschaatsen zijn. Maar als je kinderen inline-skates gewend zijn zou ik niet gauw overstappen op rolschaatsen. Volgens mij ga je op rolschaatsen minder snel en is het ook een wat andere manier van 'schaatsen'. Vroeger had je natuurlijk helemaal nog geen inline-skates, dus kon je niet kiezen. Wat jij toen perfect vond kan voor jouw kinderen weleens heel anders uitpakken.
Ik heb weleens, toen dochter nog klein was en nog geen skates gewend was, een paar rollerskates gekocht. Ze kon er niet mee overweg, uiteindelijk ging het op skates wel. Terwijl ik vroeger droomde van een paar rollerskates, ik had alleen van die rolsschaatsen die je onde je schoenen of laarzen kon vastzetten.

Ginny Twijfelvuur
11-01-2014 om 18:18
Wij hebben
Inline skates met een extra wiel erbij. Dan kun je beginnen met een rolschaats, dan twee wielen op rij en een dubbel wiel erachter. En tenslotte de inline skate.
Ooit eens gekocht voor een paar tientjes bij een of andere speelgoed keten.

amk
12-01-2014 om 00:18
zijn die nog te krijgen dan?
Ik zie overall alleen inliners. Of de combi inliners met schaatsen.

Puck
14-01-2014 om 10:57
Langer meegaan
Onze kinderen hebben altijd van die inlineskates die verstelbaar zijn in een aantal maten. Als ze eruit gegroeid zijn prima op marktplaats te verkopen. Ik denk dat kinderen met gewone rolschaatsen niet "cool" gevonden worden door hun vriendjes.

Serwe
14-01-2014 om 11:46
AMK
Ja, rolschaatsen kan je overal nog kopen. Ook bij de speelgoedwinkel zag ik ze laatst. Misschien zijn ze weer meer populair aan het worden?
Ik had vroeger ook rolschaatsen. Ik vond ze echt geweldig.
Mijn tweeling heeft zowel rollerskates als skeelers. Ze vinden allebei leuk.
Ik heb zelf tegenwoordig skeelers. De techniek is anders. Met skeelers hoef je minder moeite te doen als je sneller wil of langere afstanden af wil leggen. Laatst was ik bij zo'n ouderwetse rollerdisco en daar kon je juist rolschaatsen huren. Was echt super leuk om weer op rolschaatsen te staan.

troelahoep
14-01-2014 om 17:01
rollerskates
vond ik vroeger wel heel geweldig. Ik had van die blauwe met gele wielen en zo'n regenboogje op de zijkant. Waar koop je tegenwoordig leuke rollerskates? Misschien zou ik er best wel een paar willen voor mezelf Inline skates heb ik wel geprobeerd, maar daar ben ik niet zo goed in vrees ik...

Puck
15-01-2014 om 08:29
Voordeel van inline skates
Voordeel van inline skates is dat kinderen veel makkelijker ook op gewone schaatsen uit de voeten kunnen. Ik kan me nog herinneren dat wij vroeger vreselijk veel moeite moesten doen om een beetje te leren schaatsen. Ik weet nog dat onze kinderen voor het allereerst op het ijs stonden op hun ijshockeyschaatsen en zo weg schaatsten. Ik stond perplex!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.