Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

08-01-2009 om 16:03

Rush hour... en daarna?

Mijn zoon van bijna 10 is uitgekeken op Rush Hour en wil zo'n ander spel voor zijn verjaardag. Nu heb je een ijsspel, een politie-boefspel, het rivercrossing, en nog veel meer.

Is het een leuker dan het ander?
Hier een voorbeeld van rivercrossing online: http://www.puzzles.com/rivercrossing/play.htm
en van rush hour: http://www.oscar.nl/games/rushhour/ voor als je wilt weten waar ik het over heb.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

08-01-2009 om 19:13

River crossing leuker

Wij vinden River crossing leuker dan Rush Hour. Die hadden we ook het eerst, later Rush Hour bijgekocht.
Met Rush Hour kom je heel ver met eindeloos schuiven. Als je de opdracht voor elkaar krijgt, weet ik vaak niet meer hoe dat nou gelukt is.
Bij River crossing weet ik dat wel.

Heel veel thinkfun spelletjes

Wij komen er bijna in om in die puzzels (tik van mamma).
Ik vind zelf river crossing één van de minst leuke. Leuk zijn : airport trafic control , Tower of Logic Inferno(smartgames) en lunar lockout (think fun). Brick by brick is wel aardig evenals hoppers.(beide thinkfun). Alcatraz (smartgames) lijkt mij ook geweldig, maar ja eens houdt het op.
Hier geen aanrader: Kaleidoscoop.

Carin

Carin

08-01-2009 om 20:50

Heel veel leuke spelletjes

Op dit moment is de top 4 van onze kids (die net zo oud zijn als die van jou :o)
* camouflage
* roadblock
* lunar lockout
* hide and seek

Volgende week krijgen we een aantal andere spellen: color code, alcatraz, metroville, metaforms, crazy campers en katamino basic (allemaal van smartgames). Als je zo lang kunt wachten kan ik je laten weten of ze aanslaan.
Kaleidoscope pakken de kinderen niet zo snel, maar pa en ma en dochter van 16 zijn er verslaafd aan.
Sukses met je keuze!

mama 78

mama 78

08-01-2009 om 22:52

Verslavend...

Ja, dat zijn ontzettend leuke spelletjes en hier zijn ze verslaafd geweest aan Rush Hour. Weet je zoon dat daar een uitbreidingsset voor te koop is overigens? Een extra auto enzo...
Verder hebben ze hier Hide en Seek gedaan, vonden ze wat minder, Camouflage vonden ze dan weer leuker en van River Crossing raaksten ze gefrustreerd.
verdfer kan ik je niet helpen, ik volg met interesse dit draadje, vind het zelf ook leuk!

rosa

rosa

09-01-2009 om 09:16

Katamino

Na alle drie de uitbreidingen van Rush hour hier ook eerst River Crossing aangeschaft, maar alleen de allermoeilijkste bleken een uitdaging (wel 11-12 jaar). En er zijn geen uitbreidingen.

Katamino wel weer een hele tijd leuk, ook voor de ouders. Er is een kinderversie (weet niet of dat Basic heet), maar we hebben de volwassenen versie gekocht.

Lunar lockout vonden we ook erg leuk.

De rest ken ik niet, ga meteen even googelen.

rosa

rosa

rosa

09-01-2009 om 09:18

O ja

en Tangram, ook eindeloos gedaan.

rosa

rosa

rosa

09-01-2009 om 09:19

En nu

zie ik dat er toch een uitbreidingsset van River Crossing is en een Rush hour 4...

Jujube

Jujube

11-01-2009 om 00:29

Rivercrossing

Ja, wij hebben River Crossing met uitbreiding en iedereen vindt het leuk hier in huis.
Groet,
Jujube

Lietje

Lietje

11-01-2009 om 08:40

Deze misschien

Wij hebben, naast Rivercrossing Rushhour en de treinenversie ervan, sinds kort Cluedo Breinbreker. Is een leuk denkspel(lijkt op logigrammen, maar dan in 3D). Verder ook nog Hoppers, is ook grappig met kikkertjes en opdrachtkaarten.
Lietje

Pelle

Nog een tip. Op dit moment is bij intertoys Cluedo Breinbrekers voor 5 euro. Dit is ook een spel wat je alleen doet en is ook leuk. Je moet m.b.v. aanwijzingen op een kaartje op zien te lossen wie de moord heft gepleegd.

Wilma

Wilma

19-01-2009 om 16:07

Pelle

Rivercrossing ligt hier totáál te verstoffen, we vinden er allemaal niks aan. Mocht je 't willen, dan moet je even je mailadres geven.

Waar kopen jullie zulk soort spelletjes, ik zie ze zélden bij Bart Smit of Intertoys, kopen jullie ze via de site?? En staat er ook ergens hoe ze gaan? Rush Hour zie ik wel staan bij de speelgoedwinkels, de meeste andere spelletjes die hier genoemd staan (buiten Cluedo) niet.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

19-01-2009 om 17:01

Je hebt al mail, pelle

Jij was snel, maar ik ook .

Wilma

Wilma

22-01-2009 om 19:28

Wie heeft nog meer river crossing?

Horen daar één of twee van die allerkleinste overbruggingsplankjes bij te zitten ?? Wie heeft dat spel ook ??

Groetjes,

Wilma

Wilma

Wilma

22-01-2009 om 19:31

Oh ja, pelle

Wij hebben hier maar een heel kleine Intertoys, dat zal wel de reden zijn dat ik daar niet veel zulke spelletjes zie. Bart Smit had hier nooit veel. Ik zal er eens meer op gaan letten. Zoon is nu ook inmiddels wat ouder trouwens, wie weet vindt ie 't ooit nog leuk.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

22-01-2009 om 22:49

Weet 't al

Er horen twee van die kleine dingetjes in te zitten.

Karlijn

Karlijn

25-01-2009 om 20:06

Tipover

Tipover is echt heel erg leuk. Zowel voor kinderen als volwassenen, is volgens mij ook van thinkfun. Heb hem destijds zelf besteld bij de spellenhut.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.