Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
isadora

isadora

01-11-2011 om 11:45

Ruzies

De kinderen van 10 (jongen) en 8 (meisje) hier maken ongelofelijk ruzie momenteel. In verleden met periodes ook wel zo geweest. Het zijn meestal de grootste vrienden, kunnen erg leuk spelen samen, maar ook de grootste vijanden. Prima, maar zoals ze momenteel ruzie maken is het echt niet meer leuk; altijd en overal om.
Ik denk dat ze beiden niet heel erg lekker in hun vel zitten. Oudste gebuikt jongste sowieso wel een beetje als boksbal als het niet loopt allemaal. (niet letterlijk; meer verbaal, stekend geweld) Altijd wat lastig gelegen omdat het natuurlijk net zo goed míjn zwakke plek is; met zusje pakken pakt hij mij ook. Waardoor ik regelmatig te emotioneel reageer etc. Maar zusje kan er nu ook wat van. Omdat zoon verbaal behendig is en zij iets minder, begint ze gelijk te schreeuwen bij alles en zelfs te slaan etc. Hetgeen mij witheet maakt want geslagen is er bij ons nooit; en nu is spruit 8 en begint het kinderachtige gedoe...poeh. Ondertussen speel ik net zo goed een rol erin omdat mijn geduld op is en ik lastig nog rustig kan reageren. Weet het eigenlijk ook niet meer, hoe ik wel zou moeten reageren. Ze zetten me in als scheidsrechter maar ze laten gaan kan ook niet want dan loopt het loeiend uit de hand.
Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella Caramella

Isabella Caramella

01-11-2011 om 12:42

Je zou ze haast..

het huis uitgooien, die twee!
Lees eens het boekje: how2talk2kids en laat ze vooral zelf bedenken hoe die ruzies op te lossen.

isadora

isadora

01-11-2011 om 13:01

Super!

Mijn dank is groot. Heb deel 1 hier zelfs nog ergens liggen schaam schaam, zeker een hoop vergeten, en geen tijd om het te herlezen omdat ik hier steeds ruzies moet beslechten Wist niet van deel 2 en het ziet er hoogst noodzakelijk uit voor hier thuis, zal het gaan bestellen.

Inderdaad

Heb het boekje ook en leer elke keer weer iets. En het werkt. Zolang het kan laat je ze hun conflicten zelf oplossen en waar nodig grijp je in.
Succes!

2 dochters haat en liefde

Hier 2 dochters een van bijna 10 en een van 12 die elkaar vreselijk in de haren kunnen vliegen,letterlijk en figuurlijk. Ze kunnen de dikste vriendinnen zijn en 5 minuten later de ergste vijanden.
Ondertussen heb ik wel geleerd dat als ik het ze zelf uit laat vechten (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) het meestal ook snel weer over is.
Ik denk dat het er allemaal bij hoort,ik had vroeger ook vaak ruzie met mijn broer en nu kunnen we heel goed door een deur samen.
T natuurlijk wel zo dat je vrienden kunt uitkiezen,je broers of zussen niet die heb je nu eenmaal en ik denk omdat die dichterbij staan die ook makkelijker ruzie maken. Het blijft toch altijd je broer of zus die verlies je meestal niet zo snel als vrienden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.