Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

23-03-2013 om 18:10

's morgens alleen vertrekken/huis afsluiten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

27-03-2013 om 14:05

Liora (en verder)

Ja, k snap t .

Ik, dus ikzelf, vind acht jaar ook te jong. Mijn dochter van negen, doorsnee kind qua zelfstandigheid denk ik, zou niet thuis illen zijn drie kwartier voor school. K heb t net nog even gevraagd.

En ik, ik dus weer, ben ook blij dat ik deze keuze niet hoef te maken, zoals Eira schrijft. Mij zou het het dan niet waard zijn. Als je kind het zelf prima vindt en jij hebt er vrede mee, dan is t wat anders. Ik zou t op deze leftijd niet doen.

Wilma

Wilma

27-03-2013 om 14:06

Ik zou t trouwens geen probleem vinden

Om n vriendje of vriendinnetje voor school drie kwartier hier te hebben.

Vic

Vic

27-03-2013 om 21:13

Ik ben er nog niet uit (of eigenlijk wel)

Ik heb besloten dat ik ga solliciteren, vandaag een gesprekje gehad met de betreffende manager en ik heb er wel zin in. Als ik wordt aangenomen ga ik nog even goed nadenken wat ik ga doen. Gezien de reacties, en mijn eigen gevoel, vermoed ik dat ik in ieder geval dit schooljaar gewoon vso ga doen. Volgend jaar zien we dan wel weer. Ik heb zomaar aangedurfd om te vragen of ik een dag per week kan thuis werken. Dat was geen probleem, maar hij gaf aan dat hij 3 dagen teveel vond. LOL dan begin ik met eentje en gaandeweg pik ik er een tweede dag bij

liora

liora

27-03-2013 om 22:08

Goed zeg!

Wat goed Vic!! Dat komt goed en je dochter wordt alleen maar ouder!

Hier wel

Het gaat dan weliswaar maar om één keer per week, maar mijn jongste moest dan wel afsluiten toen hij acht was. Het is tot nu toe altijd goed gegaan. Zijn zus was net tien toen ze ook eens per week moest gaan afsluiten. Dat ging niet altijd goed. Toen ik twee keer de achterdeur open had gevonden, hebben we het veranderd. Ze vertrekt nu door de voordeur die ze gewoon achter zich dicht kan trekken en ik zorg van tevoren dat de achterdeur op slot is. Sindsdien gaat ook dat goed (en wellicht heeft ook de "belofte" dat ze anders moet overblijven daaraan bijgedragen, want daar heeft ze de schurft aan). De oudste sluit ook al zelf af sinds hij in groep 7 liever thuis wilde eten in plaats van op de overblijf. Dat is ook altijd goed gegaan. Ik zou het vooral van het kind zelf af laten hangen wat voor oplossing ik zou kiezen.

Succes

Succes met solliciteren!

skik

krin

krin

28-03-2013 om 10:17

Succes! (nt)

..

Egel

Egel

28-03-2013 om 22:37

Vic, succes! en...

Veel succes Vic. Ik hoop dat het goed zal gaan.
Verder heb ik een berichtje voor je in off-topic gezet.

winacoye

winacoye

30-03-2013 om 19:24

Jongste was 9

Onze jongste dochter was 9 toen ze 1 à 2 keer per week in de ochtend zo'n half uur tot 3 kwartier alleen thuis was en de deur moest afsluiten. Ik belde (en dat doe ik nog steeds, inmiddels is ze bijna 11) wel altijd als ik op mijn werk aankwam en dan nog een keertje om te waarschuwen dat ze naar school moest. Ze is inmiddels wel vaker alleen thuis in de ochtend, ze kleed zichzelf aan, zorgt voor haar ontbijt, geeft de cavia eten en gaat op tijd naar school. Tussen de middag komt ze ook alleen thuis eten sinds vorig schooljaar. Gaat prima en we hebben altijd even telefonisch contact.
De kat lijkt me wel een probleem, daar moet je misschien een andere oplossing voor zoeken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.