Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
angelina ballerina

angelina ballerina

20-09-2011 om 10:30

's nachts vaak wakker

Onze dochter (4,5) wordt s'nachts heel vaak wakker. Ze komt dan naar onze kamer (andere verdieping) en wil bij ons liggen. Mijn man en ik zijn vrij concequent en leggen haar steeds weer terug en dan gaat ze ook wel zonder veel problemen weer slapen maar ze kan gerust twee uur later weer komen, en twee uur later weer. Ik word er helemaal gek van dat ze ons steeds wakker maakt en we haar weer in bed moeten leggen.
Toegeven en haar gewoon bij ons laten liggen is voor ons geen optie. We slapen niet goed met kind tussen ons in en we hebben drie kinderen die dan allemaal bij ons willen liggen.
Beloningssysteem hebben we geprobeerd. Als ze in haar eigen bed sliep kreeg ze een sticker, 10 stickers was een klein cadeautje. Ze was hiervoor wel gemotiveerd en deed haar best maar het lastige is dat ze 's morgens niet meer weet dat ze er 's nachts uit is geweest. Ze wordt wakker in haar eigen bed, denkt dat ze het goed heeft gedaan en als ik dan zeg dat ze geen sticker heeft verdiend omdat ze steeds uit bed kwam dan zegt ze dat dat echt niet zo was en ik denk dat ze het ook echt niet meer weet 's morgens.
Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*bella*

*bella*

20-09-2011 om 11:58

Nee, geen tips

Ik zou echt geen oplossing weten. Wij laten dochter dan ook maar. Ze is 8 en komt nog wel, maar niet meer elke nacht. Maar tot voor kort wel! Voordeel is wel dat ik er nauwelijks van wakker word, meestal niet eigenlijk. Hier ook een fase gehad waarin er twee kwamen, dat was lastiger. Maar oudste hield er vrij snel mee op. Als we wel wakker worden ervan dan gebeurt het ook wel dat één van ons naar haar bed verhuist. Want krap blijft het wel. Maar ik snap het wel, waarom ze komen, en ik geloof ook niet dat iets als stickers hierbij kunnen helpen.

Hanne.

Hanne.

21-09-2011 om 10:38

Leuk idee

Lijkt mij opzich een leuk idee (ik zou stickers neerleggen en dan zeggen dat ze de stickers die blijven liggen mag houden).

Maar ik vraag me af, als het kind de volgende morgen niet meer weet dat ze 's nachts uit bed is geweest. Heeft ze dan 's nachts wel het benul om het 'iets' in te leveren?

Hanne.

Hanne.

22-09-2011 om 08:30

Zelf geven

voor mij zat de crux van het verhaal juist in het feit dat ze zelf wat moet geven/kopen. Als je het als ouder weg haalt (en het kind het de volgende dag toch niet meer weet) vraag ik me af of het meer effect heeft dan gewoon zeggen dat ze uit bed is geweest.

Ik zou er zelf kriegel van worden als ik voor mijn gevoel keurig in bed ben gebleven en toch m'n beloning kwijt ben.

angelina ballerina

angelina ballerina

22-09-2011 om 22:14

Bedankt voor de tips

Best een goed idee van de voorwerpen of stickers in bed. Ik ben alleen bang dat het heel veel strijd op gaat leveren. Dochter zegt de volgende dag gerust, nee hoor ik ben er echt niet uit geweest en het is niet eerlijk dat jullie mijn stickers hebben afgepakt. Onze middelste is vrij eigenwijs, geeft niet snel toe en is niet echt voor rede vatbaar als ze iets niet begrijpt of iets niet zo is zoals zij denkt dat het is. Maar ik ga het zeker proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.