Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kadonaj

Kadonaj

16-01-2010 om 12:24

Samen in bad, vreemd? en hoe lang?

Ik lees vaak in bladen dat jonge kinderen vreemd reageren als ze papa/mama ineens naakt zien.

Misschien ben ik wel volkomen raar, maar vanaf dat mijn oudste zoon (nu 5) werd geboren gaan wij gewoon lekker samen douchen en in bad. Nu de jongste zoon (anderhalf) erbij is zitten we met zn drieen in bad, vader gaat ook gewoon met zijn kinderen in bad. We hebben de grootste waterpret en regelmatig is de hele badkamer in een waterparadijs veranderd

En als ik over 2 maanden een dochter krijg zal zij, jawel ook gewoon samen met ons en broers in bad gaan...

Nu hoor ik weleens dat het vreemd is als moeder met zoon in bad zit/ vader met dochter. Hoe denken jullie daarover?

En als ik dan toch bezig ben, wat zou nu de leeftijd zijn dat oudste zoon niet meer met mij in bad zou 'kunnen'. Of gewoon wachten tot hij dat zelf aangeeft...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

zolang je zoon er geen problemen mee heeft en jij je er prettig bij voelt zou ik me er niet te druk om maken. Mijn oudste zoon is 7,5 en gaat ook nog steeds met mij, mijn man of zijn zusje van 5 onder de douche hoor. Vindt ie helemaal niet vervelend ofzo. Voor zijn 18e zal hij er vast wel mee willen stoppen

Guinevere

Guinevere

16-01-2010 om 14:49

Doen wij ook

Wij staan hier soms met 3 mensen in de douche. Met 4 passen we er niet in.

Hier

douchen de kinderen ook gewoon met ons mee. De ene keer met mij, de andere keer met papa.
Als we merken dat 1 van beide het niet meer prettig vind is het tijd om te stoppen, tot die tijd douchen we zoals het uitkomt. Dus soms alleen en soms met papa en soms met mama.

Hetzelfde geld voor het omkleden bij het zwemmen. Kinderen gaan nu vaak in de kleedzaal omkleden vanwege ruimte, als ze dat niet meer prettig vinden gaan we in de cabine omkleden.

Groetjes Pham

Mijn zoon wil niet meer

Mijn kinderen gaan meestal tegelijk in bad, twee jongens (9 en 6) en een meisje (3). Dat is geen probleem, ze spelen gewoon lekker. Soms sta ik er zelf nog bij te douchen. Ik doe daar niet moeilijk over, maar ik merk aan mijn oudste zoon dat hij zelf wat preuts wordt en zichzelf bedekt als ik er bij ben. Mijn andere zoon probeert niet te zien hoe ik er uitzie , en mijn dochter bekijkt me uitgebreid en voorziet me van commentaar.
Ik wacht gewoon tot ze zelf niet meer samen willen, maar dat is tot nu toe dus niet aan de orde.

Hier is het vanzelf gestopt

Wij gingen ook zeer regelmatig in verschillende combi's douchen. We hebben een zoon en een dochter, die gingen ook samen in bad als ze daar zin in hadden. Dit is nu vanzelf overgegaan. Zoon is ondertussen net 13 en ze gaan (nu ik er over nadenk) sinds ongeveer een jaar a anderhalf jaar niet meer samen in bad. Douchen ook niet meer met zoon samen. Een enkele keer gaat dochter nog wel met één van ons samen douchen maar ook steeds minder, ze is nu 8,5 jaar. We hebben er niet bewust voor gekozen om het over te laten gaan, dat gebeurde hier vanzelf.

100%mama

100%mama

17-01-2010 om 12:15

De dag komt vanzelf

Hier een zoon van 5,5 die het nog steeds heelijk vind om met mij of papa te douchen. Wij wachten gewoon de dag af tot hij zelf aangeeft het niet meer te willen (ok, als hij 14 is en nog samen wil douchen zullen wij eens met hem gaan praten).

Shampoo

Shampoo

17-01-2010 om 12:41

Twijfelperiode

Mijn dochter balanceert al een tijdje op de rand van kind zijn en groot zijn. Ze is nu tien. Douchen met papa wil ze al zeker anderhalf jaar niet meer. Ongeveer een jaar geleden besloot ze dat ze ook niet meer met mij wilde douchen. Maar een paar maanden geleden veranderde ze van gedachten. Het is toch wel gezellig om samen met mama te douchen. Wij staan dus weer regelmatig samen onder de douche. Voor hoelang nog? Geen idee!

Shampoo

Yta Chalne

Yta Chalne

17-01-2010 om 21:26

Ach ja

Hier zit ik nog wel eens in bad bij te kletsen met een van de puberella's. Vinden we gewoon gezellig en niet vreemder dan bv. de sauna toch? En onze jongste (4) klimt bijna standaard in bad bij iedereen, hij is dol op in bad gaan. Als je het een van beiden gek vindt is dat hét moment om te stoppen lijkt me.

Kadonaj

Kadonaj

18-01-2010 om 11:11

He gelukkig!

Ik was echt al bang dat ik een dezer dagen als pedofiel te boek zou komen te staan of zo Door al die stomme teksten in die kinderblaadjes Maar het is dus helemaal normaal en gezellig met je kids in bad

Oma (ot)

Oma zei, toen ze begreep dat baby samen met man in bad ging: "Maar dan heb je toch wel je zwembroek aan " haha.

Neef

Laatst logeerde hier mijn neefje van 11 jaar. 's Morgens stond ik onder de douche en had de deur niet op slot gedaan (doe ik nooit) en toen kwam hij met zijn handdoek in zijn hand naast de douche staan en begon hele verhalen te vertellen. Ik stond even te twijfelen of ik het nou eigenlijk wel goed vond of niet. Maar hij bleek duidelijk niet 'zijn blote tante te komen bekijken' maar hij wilde gewoon gezellig even kletsen. Ik dus ook maar gedaan of ik het de normaalste zaak van de wereld vond. Mijn eigen zoons van bijna 3 en bijna 6 gaan wel vaak samen met ons onder de douche, maar goed die zijn 'eigen' en bovendien nog klein!

Kadonaj

Kadonaj

22-01-2010 om 21:44

Thx voor de bevestiging allemaal

Ik blijf lekker met de kids in bad gaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.