Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
KvS

KvS

03-11-2008 om 21:53

Scheidingsangst of?

hallo allemaal,

sinds enige tijd gaat mijn zoon ( 5 jaar) enorm huilen als ik aan het werk ben. Dit doet hij bij de oppas maar ook bij mijn man (zijn vader waar hij dol op is)Hij is dan niet te troosten, huilen huilen en alleen maar zeggen 'ik wil mama' Dit is altijd 's avonds als hij in bed ligt. Soms slaapt hij wel in en wordt hij huilend wakker, soms slaapt hij helemaal niet in. Dit kan wel 2,5 uur duren en niemand kan hem dan troosten.
Het gevolg is dat hij dus vaak pas laat in slaap valt (pas als ik thuis ben van mn werk) en dus erg moe is op school. Op school doet hij nu ook vaker huilen; met erheen brengen (niet altijd huilen, wel altijd zeggen dat hij niet wil) maar ook tijdens school ineens huilen en zeggen 'ik wil naar mama toe' het huilen duurt dan kort, maar kan ook zo opeens weer beginnen.

Ik weet niet meer wat ik moet, het is een drama om zo op mijn werk te zijn en zo weer thuis te komen. ik moet er denk ik bij vertellen dat zijn opa afgelopen december is overleden. Dit kwam enige maanden geleden tot uiting, hij was hier erg verdrietig over, veel huilen 'ik mis opa zo, opa moet weer terug komen etc'

Wat zou dit kunnen zijn? Heeft iemand tips/adviezen? Wat kan ik eraan doen?

groetjes van een moeder die het even niet meer weet..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
KvS

KvS

03-11-2008 om 22:09 Topicstarter

Aanvulling

Ik vul nog even aan:

Mn zoontje heeft ook vaak last van buikpijn, dit ook bij stresssituaties zoals bijv. naar school gaan of naar bed.
Het inslapen wordt ook steeds moeilijker, hij vecht gewoon tegen zn slaap.
Hij vraagt veel over de dood (dit nav als hij het over opa heeft) 'word ik ook een sterretje' 'worden papa en mama ook een sterretje' etc etc

Ook belangrijk is denk ik dat wij toen mijn zoontje 1 jaar tm 2 jaar een oppas hebben gehad aan huis. We zijn erachter gekomen dat zij niet zulke leuke dingen deed met onze zoon (dreigen met een klap, knijpen etc) Ik ben daar helemaal kapot van geweest toen we hier achter kwamen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.