Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Stelle

Stelle

15-11-2011 om 12:21

Scholen in/rond haarlem?

Beste Haarlemmers,

Na een jarenlange forummoeheid heb ik toch even jullie hulp nodig.
Per volgend schooljaar verhuizen wij, na een paar jaar buitenland achter de rug, naar Haarlem. Nu zijn we al druk op zoek naar een geschikte school voor onze oudste zoon. Hij is 9 jaar, zeer intelligent, maar wel autistisch. Na de nodige omzwervingen zijn we heel tevreden over zijn huidige (reguliere) school. Het aparte is dat hij eigenlijk helemaal geen extra begeleiding krijgt en eigenlijk ook niet echt nodig heeft. Dankzij de geboden duidelijkheid, structuur, rust, voldoende uitdaging en het klassikale systeem gaat het -meestal- prima met hem.
Nu zoeken wij dus een soortgelijke school in (de buurt van) Haarlem. Geen speciaal onderwijs, maar wel een school met geborgen sfeer, niet teveel poespas van 'zelfstandig tijd indelen', weekschema's, enz. We hebben uit ervaring geleerd dat hij daarvan compleet dichtklapt. Rondspeurend op websites beloven alle scholen ongeveer hetzelfde: adaptief onderwijs, aandacht voor het individu, respect, samenwerken, je kent het wel. Voor ons is het moeilijk te bepalen welke school ook daadwerkelijk deze beloftes waarmaakt. Ik hoop heel erg dat iemand ons wat verder kan helpen in dit doolhof. Alle tips, verhalen enervaringen zijn welkom. Dank vast!

Groetjes, Stelle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Input

van mijn kant is dat ik alleen weet dat de Bornwater in Bloemendaal kleine klassen heeft en dat er dan misschien wat meer aandacht is per individueel kind ?

mijn eigen kind zit op de Zonnewijzer en daar wordt nu wel veel gedaan voor kinderen met iets meer, geen idee hoe ze met autisme om gaan, ik vind de Zonnewijzer niet uitblinken in meer dan de standaard communicatie over de ontwikkelingen van je kind.

Stelle

Stelle

15-11-2011 om 18:59

Thx

Dank je Manda! Zonnewijzer staat wel in de buurt waar we willen gaan wonen, vanmiddag liep de website steeds vast maar ga vanavond nog eens rustig kijken. Met 'kinderen met iets meer' bedoel je bijv extra uitdagend werk? Spaarzame communicatie zijn we wel gewend
Meer verhalen blijven overigens zeer welkom!

Voormalig Haarlemmer

Voormalig Haarlemmer

15-11-2011 om 22:31

Bornwaterschool

Mijn oudste heeft t/m groep 5 op de Bornwaterschool gezeten, toen gingen we verhuizen. Ik vond het een heel fijne school, met over het algemeen leuke leerkrachten en een warme sfeer. Het is een witte school, maar geen kak, en het niveau ligt vrij hoog. Mijn dochter deed het er prima, maar ik weet niet of ze voldoende zorg kunnen bieden voor leerlingen met autisme. Er gingen toch ieder jaar wel leerlingen naar het speciaal onderwijs, waarvan ik denk dat die op onze huidige school wel op school gehouden zouden worden.

Stelle

Stelle

16-11-2011 om 19:39

Nuttig

Kijk, da's allemaal nuttige informatie die je van de school zelf niet hoort Ex-Haarlemmer, kun je iets vertellen over de werkwijze? Van de website krijg ik de indruk dat ze erg veel zelf moeten plannen en vooral nakijken, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat? Gaat het er een beetje gestructureerd aan toe?
Sinilind, grappig dat je de Ark noemt, daar werd ik door steunpunt autisme ook op gewezen. Maar was bang dat het wat te christelijk was, weet je daar iets ver? Zoons grootste idool is Darwin, haha.
Dank voor jullie reacties, erg fijn!

Stelle

Stelle

17-11-2011 om 11:57

Bavinck?

Oh en nog maar eens een vraag: zegt de Bavinckschool (zeflde buurt als zonnewijzer) jullie iets?

Grt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.