Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Schone sokken?

Wat is er toch met jongens en schone sokken? Ik heb regelmatig een discussie over het aandoen van schone sokken met mijn 8 jarige zoon...hebben jullie dit ook?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Muizemeis

Muizemeis

03-06-2011 om 13:12

Niet zo erg

Ik heb die discussie niet zo erg, maar mijn zoon(10) doet ''savonds ondergoed en sokken in de was, en ik leg meestal sokken voor de volgende ochtend voor hem klaar.
Toen hij een week op scoutingkamp was heeft hij een keer schone sokken en een keer schoon ondergoed aangedaan. Tja dat laat ik dan maar zo, daar ben ik niet bij
Mischien helpt het door hem aan te leren ''savonds zijn sokken in de was te laten gooien en alvast schone sokken klaar te leggen. Dan wordt het vanzelf een gewoonte en heb je geen discussie meer.
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2011 om 13:15

Dat regelt zich vanzelf....

Ik zou zelf niet zo'n punt maken van een keer vergeten. As hij wat ouder is,komt er aan het eind van de dag een dusdanige geur vanaf dat hij heus wel schone wil pakken..)
Waar ik wel al jong op inzet is dat ik alleen sokken en kleding was die in de mand ligt. Ik raap geen stinksokken onder bedden vandaan.

Makkelijk maken?

Ik weet wel dat mijn broer vroeger ook van die dingen had. Mijn moeders tactiek was het hem vooral 'makkelijk' maken. Een doos of lade met de sokken, zodat ie in 1 zwaai schone kan pakken. Een wasmand achter z'n bed zodat ie in 1 zwaai de vieze boel erin kan gooien.
Zo dat dit hem niet veel moeite kost.
Mijn moeder liet ons best veel 'werken' i.v.h.t. andere kinderen, maar aan de andere kant was ze heel coulant en begripvol of meedenkend als wij ergens écht,écht een hekel of moeite mee hadden.
Misschien dat zoiets beter werkt dan al die negatieve energie die je nu moet steken in discussie's.....en zoals Fiorucci al zei, zodra ze vreselijk gaan stinken doet ie het vanzelf wel. Dus het hem 'leren' komt vanzelf.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.