Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
scouting moeder

scouting moeder

22-03-2010 om 19:03

Scout2day

Zijn er meer kinderen waarvan de kinderen mee willen met scout2day?
Bij ons gaan ze met de hele scouting naar scout2day. Eigenlijk had ik mijn dochter van 9 al op gegeven maar toen ik eens op de website ging kijken zag ik dat dit evenement bezocht wordt door duizenden scouts de teller staat nu al op 12000 en het is pas in mei.
Ze gaan van uit het hele land met de trein. Normaal mag mijn kind altijd mee met scouting evenementen maar dit lijkt me zo massaal.
Ik krijg al allemaal visioenen van mijn dochter die de leiding kwijt is en alleen op een bomvol station zit ofzo.
aan de andere kant is dit een geweldig evenement en wil ik haar die kans niet ontnemen wat zouden jullie doen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onze dochter van 7 (bijna 8) gaat er ook heen, met de "hele" scouting. Je zet me wel aan het denken nu, misschien geven we haar wel een mobieltje mee zodat ze kan bellen als ze mensen kwijt is. Ik heb nog niet op de website gekeken trouwens, zal ik ook eens doen!

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2010 om 20:29

Gewoon mee laten gaan

Ik ken geen club die zo goed georganiseerd is als de scouting. Ik heb er althans groot vertrouwen in, afgaande op een jaar of 4 ervaring. Ik zou ze daar dus gewoon heen laten gaan.

Wat je voor je eigen gemoedsrust kunt doen is een belangrijk mobiel nummer op de arm schrijven. Dan kan je kind altijd naar iemand toelopen en vragen of ze dat nummer willen bellen.

Maar ik weet haast wel zeker dat scouting zelf dit soort dingen ook bedenkt!

Margje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-03-2010 om 21:17

Ja hoor

en weet je: de activiteit IS speciaal voor kinderen. Over dit soort zaken wordt zeer grondig nagedacht binnen Scouting. Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel mensen op een zondag in de Efteling rondlopen? Of in een dierentuin? Zolang kinderen bij hun groepje blijven, gaat het gewoon goed. Ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor.

Leuk hoor

Ik ben hier op organiserend vlak een (klein) beetje bij betrokken en ik zou me geen zorgen maken, het wordt echt goed geregeld. Het grootste deel van het programma speelt zich af per speltak in verschillende parken, er is alleen een centrale show, die is drie keer op de dag, dus met "maar" eenderde van de 12.000 bezoekers. Als je je alsnog zorgen maakt, ga dan naar de leiding, waarschijnlijk hebben zij zelf al nagedacht over het meegeven van telefoonnummers etc. en zij kunnen je vast verder gerust stellen.

Laten gaan

hier gaat en dan een nog net geen 8 jarige mee. Gaat vast goed. Deel je zorg met de leiding en dan komt het vast goed.

Gr Pham

Scouting moeder

Hoi Scouting Moeder, ik heb dezelfde bedenkingen. Ik ga maar eens vragen hoe ze zich met de groep hebben georganiseerd hierin. Is misschien ook een mooie oefening voor het grote zomerkamp (eh, ook voor mij, oefening in loslaten

scouting moeder

scouting moeder

24-03-2010 om 11:04

Reactie

Iedereen bedankt voor de reacties
We hebben besloten dat ze toch maar mag gaan.
We hebben inderdaad nog even bij de leiding geïnformeerd hoe ze het gaan doen en ze hebben het inderdaad goed geregeld.
Het is overigens niet zo dat ik de leiding niet vertrouw maar ik vind het zo massaal. Dat vind ik overigens nog steeds maar ik ga er maar van uit dat het goed gaat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.