Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
aaf

aaf

11-02-2010 om 22:15

Scouting ouders! (beetje spoed)

Scouting van onze zoon organiseert voor de oudste welpen morgen een primitief kamp. In het bos, onder een zeil(aan 2 kanten dicht) 1 nacht kamperen. Nou zijn we hier echt geen watjes maar ik weet niet of ik het goed moet vinden. Het is natuurlijk extreem weer. Vanavond hebben we contact gehad met de akela. Hij is echter enthousiast. Ze hangen het zeil laag en leggen de kinderen dicht bij elkaar. Hebben het al vaker gedaan met dit weer zegt hij. Onze zoon(10 jaar) ziet het helemaal zitten. Ik vind het ontzettend lastig. Wil geen spelbreker zijn maar of dit nu verantwoord is? En als ik hem laat gaan wat kan ik hem dan het beste aan doen? Thermo ondergoed kopen? of een skibroek aan? Handschoenen en muts voor de nacht?
Pfffffff wat een stom gedoe.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-02-2010 om 22:33

Leuk

Joh, hartstikke leuk en stoer voor de kids. En je zoon heeft er toch zin in? Jij hoeft het ook niet leuk te vinden, jij zit niet bij de welpen.
Maar goed, het is natuurlijk bar koud, dus zorg inderdaad voor de juiste kleding, slaapzak en matje. Wat voor slaapzak heeft hij? Als het zo'n dun ding is, overweeg dan om hem er twee mee te geven. Of een extra deken ofzo. En niet alleen een pyama, maar inderdaad het zwaardere geschut, een lekker trainingspak ofzo. En een muts, want je verliest veel kou via het hoofd.
Hier hebben de kids (niet de welpen, wel de scouts) twee weken geleden nog in de sneeuw gekampeerd. Groot succes!

Ha een winterweekend kamp

daar heb ik goede herinneringen aan. Inderdaad dicht tegen elkaar liggen, dikke mat, kranten eronder, goede slaapzak, sokken, trainingspak aan, muts op, desnoods handschoenen of wanten.
Dit wordt een geweldige ervaring!!

Laat ik eerlijk zijn, ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik vrijwillig in de sneeuw zou gaan kamperen, maar ik vond het toen geweldig. Ik kan me ook niet herinneren het koud te hebben gehad.

groetjes van Purk

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-02-2010 om 08:48

Pelle

Joh, onder een zeiltje slapen is juist een deel van de lol: echt back tot basic. Beetje survival-gevoel.

Flanel

Misschien ben ik al te laat maar deze tip kreeg ik ooit van een ervaringsdeskundige: doe een flanellen laken in je slaapzak. Ik heb het geprobeerd toen ik ooit in de Ardennen moest kamperen in oktober (ik HAAT kamperen) en ik zweette mijn slaapzak uit. Het is echt warm. Misschien ook iets van fleece meegeven?

padvinder

padvinder

12-02-2010 om 15:56

Ja hoor

hartstikke leuk joh. Kijk dit is nou ook de bedoeling van die scouting he (mijn zoon 11 zit er ook op).

Dit maakt het 'saaie' imago weer goed! Afzien en improviseren. Naar elkaar toegroeien in barre tijden. Waarschijnlijk kampvuur (lekker warm) en veel bewegen om warm te worden! Zo hoort het! Het is maar voor een nachtje. Ik zou geen spelbreekster zijn (maar idd wel allerlei warme spullen meegeven natuurlijk...). Wat kan er eigenlijk gebeuren?

aaf

aaf

12-02-2010 om 18:33

Bijna.......

We staan op punt van vertrekken. Zoon heeft er machtig veel zin in. Ik moet lachen om jullie reakties. Had verwacht dat ieder weldenkend mens zou zeggen; nee natuurlijk laat ik mijn zoon hier niet naartoe gaan. Maar jullie zien dus geen gevaar. Het enige gevaar wat ik nu zie is de kou; bevriezingsverschijnselen of echt bevangen worden door de kou. Maar hij is aangekleed als een marsmannetje en heeft 2 slaapzakken met een flanellen laken erin(was ik net vanmiddag mee bezig toe die tip kwam) Behalve de kou is het natuurlijk gewoon geweldig leuk. ik hoop dat hij ervan geniet!
Bedankt voor jullie reakties!

Aaf

aaf

aaf

13-02-2010 om 19:17

Super

Hij heeft het superleuk gehad. Van een zeil een soort tent gemaakt. Wel met 2 kanten open. Enn natuurlijk helemaal niet koud gehad! Groot succes geweest. Deze moeder is blij dat hij weer veilig thuis is en dat het pas over een jaar weer winter is.....

Leuk aaf

ik was al benieuwd hoe geweldig hij het heeft gehad. Leuk dat je het even laat weten.

groetjes van Purk

padvinder

padvinder

14-02-2010 om 02:42

Leuk

Jee wat leuk. En natuurlijk ben je blij dat hij weer veilig thuis is. Je moet er toch niet aan denken dat dat het hele jaar zijn omstandigheden zouden zijn! Nou ben blij dat het zo goed is gegaan en idd dat je dat even laat weten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.