Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Seksuele voorlichting

Mijn dochter van net 10 heeft onlangs in een tijdschrift het woord 'pijpen' gelezen. Ze vraagt zich nu af wat dat is. Ik vind het lastig om dit uit te leggen. Ze heeft seksuele voorlichting gehad, maar ik ben daarbij niet in details getreden m.b.t. de verschillende standjes. Wat doen jullie in zo'n geval? Gewoon vertellen of nog even wachten? Ze vindt sex nu al vies, dus ik maak me een beetje zorgen over haar reactie als ik dit ga vertellen......

Het tijdschrift was overigens een gewoon net tijdschrift (J/M tijdschrift voor ouders).

Bedankt!

Groet,
Pina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

18-11-2010 om 10:22

Uitleggen

Ik doe daar nooit zo moeilijk over. Ik leg alles uit. Zolang ze het aan willen horen.)
Meestal de opmerking erbij: 'Sommige mensen vinden dat fijn, maar zoals altijd bij sex, als je het niet wilt, doe je het niet.'
Waarop er hier flink met ogen gerold en gegriezeld wordt.

En pelle

je mag bij ons alleen maar woorden in je mond nemen van dingen die je ook wel eens in je hand hebt gehad.....

Polly Shearman

Polly Shearman

18-11-2010 om 20:35

Nou savon

Dat is ook niet eerlijk! kunnen wij bij jou thuis nooit over ruimtevaartuigen praten! ahahhah

Haha polly

daar kwamen ze natuurlijk ook mee toen ik dat de eerste keer zei en die hou ik er ook gewoon in. Geen ruimtevaartuig, geen duikboot, geen krokodil, enz.

Werkt prima hoor. Zegt oudste iets dan roept middelste meteen: ooooooooo, heb jij dat wel eens in je hand gehad?

Nou

-pijpen is orale seks, dat is seks met je mond.
-Bah wat vies !!
-niet als je je daar wast.

klaar.

Tihama

Tihama

19-11-2010 om 23:30

Sexwoordenboek

www.sexwoordenboek.nl is een uitstekende website om kinderen verder voor te lichten dan wat in de klassieke boekjes staat. Ik heb me erover verbaasd dat het verder uitstekende voorlichtingsboek "Seks en zo" orale sex en anale sex helemaal doodzwijgt. Alles wordt erin besproken (homosexualiteit, voorbehoedsmiddelen, IVF etc), maar geen woord over oraal of anaal. Ik vond dat echt heel vreemd.

Ik heb daarom met de kinderen samen deze onderwerpen opgezocht op sexwoordenboek.nl. Dochter reageerde precies zoals Manda zei. Dus ik heb uitgelegd dat het alleen maar vies is als je je niet wast. En ik heb ook verteld dat hiervoor hetzelfde geldt als elke vorm van sex: alleen doen als je het echt zelf graag wilt. Dochter reageerde trouwens als 4-jarige ook geschokt toen ze begreep wat er precies gebeurde bij De Daad. Dat ging ze noooooooit doen, wist ze heel zeker. Hou die gedachte vast, schat

Tihama

pina

pina

22-11-2010 om 11:26 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties.
Ik heb het dus gewoon verteld. Ze reageerde vooral verbaasd: "Werkt het zo dan ook?"
Ik: Wat bedoel je?
Zij: Kinderen krijgen.
Nee dus! Ik moest er wel om lachen en toen maar uitgelegd dat sex niet alleen is om kinderen te krijgen.

Groet,
Pina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.