Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sint-cadeau voor 4-jarige

Ja hoor, het is weer de tijd van het jaar. Sinds de speelgoedboeken binnen zijn, kijkt mijn zoon van 4 alleen maar naar Cars. Eerst wilde hij de racebaan met Mack, nu weer de Mack die je uit kunt klappen en dan weer iets anders. Kortom, ik weet ondertussen niet meer waar ik hem nu echt blij mee kan maken. Hij heeft al de kleine Mack en een paar Cars-autootjes. Voor Lego City is hij echt nog te klein, kan het nog niet zelf in elkaar zetten en we raken ook de kleine stukjes kwijt. Nu denk ik ook aan Meccano of Knex. En natuurlijk iets van Cars want daar is hij weg van. Heeft er iemand suggesties. Net als elke ouder wil ik graag iets kopen waar hij veel mee zal spelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

16-11-2009 om 19:20

Lego

Mijn zoontje van 4 speelt veel met (klein) lego. Je kan ook een doos met deuren en ramen en een doos met dakpannen en kopen, naast wat basisstenen. Kan hij huisjes maken. Of een doos met wielen voor autootjes. Wij hadden nog een grote bak van vroeger. Voor knex en meccano vind ik onze zoon nog te klein, we hebben wel baufix, daar wordt ook veel mee gespeeld. Playmobielpoppetjes vindt hij ook leuk (maar ik vrees dat veel stukjes kwijt raken)
Moet lukken toch?

Duplo lego

mijn zoontje is nu 3,5 jaar en bouwt constant constructies (zoals hij hetzelf noemt) met duplo legoblokjes. Hij kreeg ooit de dora en diëgo jungle, het winkeltje en de brandweerkazerne. Dit alles combineert hij tot gigantische constructies. Dus nu brengt de sint hier een basisdoos duplo en het treinstel met brug en assecoires, oma's en tante helpen mee om het set compleet te krijgen. Bij mijn zus speelt hij met de gewone lego, maar dat kan hem nog niet zo lang boeien, gaat natuurlijk zeer traag eer je een echte constructie krijgt. Vandaar onze keuze voor duplo.
Veel succes!
Verder is mijn zoon ook gek van cars, in de zeeman verkopen ze cars kerstballen (4stuks voor 2,99 Euro) dus dit jaar hier een carskerstboom. Misschien een ideetje?
Linda

kleinmaarfijn

kleinmaarfijn

17-11-2009 om 13:58

Ook nog niet toe aan lego

Hier ook een jongetje van 4 en 8mnd die graag met duplo bouwt en helemaal gek is van Cars!

Vond het ook erg moeilijk om iets te verzinnen. Racebaan van Cars komt hier niet (te duur in verhouding tot andere racebanen) en lego? Dan moet hij eerst was voorzichtiger worden.

Dus hier bij kruitvat een racebaan (niet electrisch) gekocht waar andere raceauto's ook op kunnen. Dus ook die van Cars. Hier krijgt zoonlief dan nog een paar autootjes bij (hotweels en cars(er zijn veel verschillende dus leuk om er nog een paar bij te doen als hij er zo gek van is). En bij zeeman hebben ze idd vaak wel leuke dingen van Cars, dus knutselsetje oid van Cars is ook altijd leuk.

Dit jaar (als het droog is speelt hij nog steeds het liefst buiten) heb ik in de zomer al een paar skeelers in de aanbieding gekocht en daar zal hij denk ik ook heel blij mee zijn.

Groeten

Rafelkap

Rafelkap

17-11-2009 om 18:47

Oja

schoot me nog te binnen: van duplo de treintjesset. Blijft zeker nog een paar jaar leuk heb ik van horen zeggen.
Zo'n racebaan lijkt me iets wat gauw kapot gaat.

buzz

buzz

20-11-2009 om 16:14

Hier

wort het zo een lekkere ouderwetse hijskraan met afstandsbediening

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.