Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sint-stress

Ik zie dat er nog geen draadje over Sintstress is. Wel zijdelings gerelateerd.. maar even een snelle rondvraag: hoe houden jullie kleuters zich? De mijne is er al vanaf oktober mee bezig en we hebben al anderhalve week ongeveer discipline-probleempjes die we anders niet kennen. Knap vermoeiend maar ja, als je vijf bent dan mag dat.

En bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

12-11-2010 om 14:56

Nou...

Mijn evenoude kleuterzoon heeft gisteren aangekondigd dat hij 'geen sinterklaasjournaal gaat kijken en niet te veel wil horen over sinterklaas'. Want: "Dan slaap ik zo slecht en word ik bang voor het donker". Dus daar houden wij ons aan
Zoals hij vanochtend zei: "Er zij nog zóveel andere leuke dingen...".

Hoe bij ons ..

X2 ! en dat beinvloed elkaar dus eigenlijk in het kwadraat. Ahhhhhhhhhhhhhh....

rodebeuk

rodebeuk

12-11-2010 om 18:49 Topicstarter

Doordenkertje

Aan tafel bedachten Beukman en ik dat we Sint ook voor ons karretje kunnen spannen. Uitgelegd dat brave kinderen meer kado krijgen dan stoute kinderen. Oh ja? Dat kan Sint toch niet allemaal zien, nee, volgens kleuter ook niet met pieten. Daar had ik nog wel van terug: hij had toch zelf al vorig jaar gemerkt dat het ene kind veel meer krijgt dan het andere?
Ok.
Wij: kinderen die hun bord leeg eten krijgen meer dan kinderen die niet eten. Kleuter: en kinderen die zich laten voeren dan?

Pff... zin in onderhandelingen hebben, is dat ook een vaardigheid waar hij later nog iets mee kan? Dan heb ik tenminste een goede reden om mijn eigen Sintstress af te schrijven.

Rafelkap

Rafelkap

12-11-2010 om 18:49

Sinterklaasjournaal

Hier was woensdag grote verwarring na het sinterklaasjournaal. De sint was immers al in het land! Zoon werd spontaan heel zoet (niet lang), ging heel hard liedjes zingen (sinterklaas en s int maarten doormekaar) en propte een hele legofolder in z'n laarzen, nog een tekening en een verlanglijstje. De volgende dag had Piet een brief in zijn laars gedaan, dat hij pas zaterdag komt En welke dagen hij langs komt.

Vandaag ontzetting omdat er schaatsen was ipv sinterklaasjournaal! Wie zit er nu in de zak?

Asa Torell

Asa Torell

12-11-2010 om 21:50

Hier gaat het verbazend goed

misschien omdat zoon kleuter af is? Terwijl hij juist pas dit jaar voor het eerst echt heel druk met sinterklaas lijkt te zijn, sinterklaas journaal volgen, alvast schoen zetten etc. Maar het algemene wangedrag lijkt wel iets minder te zijn dan ik van deze tijd van het jaar gewend ben. Op het nog onaangeroerd zijn van de schoen werd overigens heel laconiek gereageerd, dat was ook een positieve opsteker.

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 22:02

Rafelkap - op nederland 3 was sinterklaasjournaal

Sinterklaasjournaal was op Nederland drie. Gelukkig maar dat ik dat nog net op tijd zag want mijn kinderen (ook mijn stoere, niet meer Sinterklaas gelovende 8 jarige zoon) zaten er helemaal klaar voor. En toen was er schaatsen. Mijn vijfjarige werd al heel boos maar gelukkig kwam het alsnog op Nederland drie.

Geen idee trouwens wie of wat er nou in de zak zat want ik heb niet gekeken en ik heb ze er ook niet over gehoord. Dus dat wordt morgenochtend de herhaling bekijken.

Dochter heeft morgen zwemles om 12.00 uur. Die wordt echt boos als ze er dan later achterkomt dat Sinterklaas toen ook aankwam. Of misschien ook niet. De aankomst is meestal het minst interessant. Tenminste ik vind dat Koninginnedagachtige Sinterklaas gebeuren meestal niet erg leuk om te zien. Jullie wel? Mijn kinderen kijken vaak maar even en gaan dan iets anders doen. Om dan natuurlijk wel 's middags de aankomst van Sinterklaas in het echt in het winkelcentrum te zien.

Morgen ook nog wat kruidnootjes halen. Eindelijk mag het van mij. Er komt hier pas Sinterklaas snoepgoed in huis als Sinterklaas er ook echt is.

Mathilde

Mathilde

12-11-2010 om 22:04

Prettige spanning

De spanning bouwt zich hier al op sinds de zomervakantie bij zoon (4,5)... Inmiddels telt hij de weken af en is helemaal in de ban van het sinterklaasjournaal . We hebben hier weer net een achter-het-behang-plak-fase gehad, maar dat had niets met de sint te maken. Hij was 'gewoon' vermoeid en voelde zich niet helemaal lekker. Ik ben wel bang dat de sint hem dit jaar ernstig gaat teleurstellen, want hij heeft een belachelijk dure 'bestelling' geplaatst en is er volkomen van overtuigd dat hij het allemaal gaat krijgen. Dus én een accubrommer én een Playmobil kasteel én....etc. Maar hem kennende, zal hij zijn hoop wel weer vestigen op de kerstman .

rodebeuk

rodebeuk

12-11-2010 om 22:31 Topicstarter

Jazeker is dat de leeftijd asa

Ik kan me nog levendig herinneren hoe ik genoten heb van de jaren dat de jongens 3 en 7 danwel 4 en 8 waren met Sinterklaas. Man man wat was dat rielekst!

Aan de andere kant geniet ik me suf want dit is de laatste keer dat ik een superkleuter heb in dit jaargetijde.

Laatste update is alweer dat hij Sinterklaas Heel Stom vond want dan moest je alles zelf doen: bord leegeten, uitkleden, pyama aan... waardeloze Sint. Ik geloof dat man en ik weer een beetje moeten dimmen met het chanteren!

Rafelkap

Rafelkap

13-11-2010 om 17:15

Gezien!

We hebben later nog even op sinterklaasjournaal.nl gekeken, ik zal de andere zenders in de gaten houden als er weer eens zo nodig sport voorrang krijgt, of politiek..

vlinder72

vlinder72

13-11-2010 om 18:53

Baby piet

Gelukkig nog niet de vraag gehad hoe er nou een baby piet kan zijn. Ik heb de kinderen altijd uitgelegd dat zwarte pieten zwart zijn omdat ze door de schoorsteen klimmen en dan zwart worden van de roet. Die baby piet gooit dat verhaal wel in het honderd.

Dochter is trouwens bloedzenuwachtig. Ze vraagt al de hele dag of ze haar schoen mag zetten. Ze wil weten hoe laat er iets in haar schoen gestopt wordt. Hoelang het duurt tot pakjesavond. En waar nou toch haar verlanglijst is gebleven. Ze heeft er al tig gemaakt maar de meeste zijn in de papierbak beland. Sorry.

amk

amk

13-11-2010 om 21:10

Vlinder

babypiet kwam ook door de schoorsteen.

Baby piet

Baby piet was toch echt nog een beetje vlekkerig bruin/wit, dus hij was duidelijk voor de eerste keer door de schoorsteen gekropen!

vlinder72

vlinder72

15-11-2010 om 21:58

Ik heb gekeken

Die baby piet is wel grappig zeg. En heerlijk nep zoals hij door de kamer kroop om vervolgens bij de hoofdpiet in bed te kruipen.

Mijn kinderen vinden het erg leuk. Zeker omdat baby piet verborgen gehouden moet worden voor Sinterklaas.

ayla

ayla

16-11-2010 om 09:07

Zo leuk

Dochter stuitert zo ongeveer de kamer door tijdens het sinterklaaasjournaal, zo geweldig vindt ze het. Ze gelooft niet meer in Sinterklaas maar dat sinterklaasjournaal is echt het hoogpunt van de dag. En babypiet is zooooooo schattig…….

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.