Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sint weet niet wat te geven

Mijn dochter is 5 en zit in groep 2. Nu komt Sinterklaas er aan en ze heeft al flink wat speelgoedboeken doorgeworsteld. Kortgezegd komt het er op neer dat ze alles wel wil hebben! Tja zoveel geld heeft de Sint natuurlijk niet.
Wat zou nou leuk zijn voor die kleine dame van ons? Ze speelt overigens amper met poppen dus dat valt af.

Iemand leuke ideeen? Ergens goede ervaringen mee?

Namens sinterklaas
Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

06-11-2010 om 09:16

Lego?

Hier is lego de grote hit, dat komt Sint dus ook ruim aanvullen. En er wordt nu veel geknutseld, knippen en plakken.
Tip voor volgend jaar: word lid van een speel-o-theek, dan kan je van te voren vast uitproberen waar ze wel en waar niet mee speelt (en blijft spelen)

vlinder72

vlinder72

06-11-2010 om 11:04

Hier hetzelfde

Onze vijfjarige dochter is ook niet zo'n speler. Dus krijgen haar broers van Sinterklaas playmobil en zij krijgt knutselspullen. Daar doen wij haar wel een groot plezier mee. Strijkkralen, gipsgieten, viltstiften etc. Verder doen wij haar ook een plezier met een gezelschapsspel. Voor haar verjaardag heeft ze De kolonisten van Catan junior gekregen. Ze snapt het nog niet helemaal maar ze vindt het zo leuk om met zijn allen een spel te spelen.

Vanalles

Mijn dochter van 5 is gelukkig heel makkelijk (anders dan zoon van 9, dus ik snap je probleem). Zij speelt graag met Lego, K'nex, Playmobil, Littlest Pet Shop, knuffelbeesten (speelt ze echt mee zoals andere kinderen met poppen kunnen spelen, poppen vindt ze niks aan), strijkkralen, speelmaïs, klei (zowel de gekleurde die zacht blijft als de harde, die ze dan later schildert).
Ze doet graag spelletjes, het maakt haar niet zoveel uit welk spelletje, het gaat vooral om het samen spelen, maar haar lievelingsspelletjes zijn Drakenwraak, Hazelnootridder, Hallie Gallie, Spectrangle, Schaken (kan ze niet goed genoeg om echt te spelen, maar ze vindt het toch leuk om te doen), Vier op een rij en Mens erger je niet.

Knutselspullen

of spelletjes: kwartet, Dr. Bibber, Sesamstraat Bingo, Mini Loco, Puzzelbal (nu veel op TV), muziekinstrumentjes.
Sjonge, te veel om op te noemen.
Ik ken dat wel hoor, dat alles leuk vinden en willen krijgen. Die speelgoedboeken zijn ook een luilekkerland voor die kids!
Ik heb voor mn dochter van 4 en neefje van bijna 4 een bouwpakket van een stoel/troon gekocht. Is stevig karton en kunnen ze zelf inkleuren/verven/beplakken. Is voor kids tot 7 jaar. Ideetje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.