buzz
03-12-2011 om 06:31
Sinterklaas journaal pppfff
Ik vind het niet meer leuk hoor.
Ze maken er een potje van, boek weg, paard weg, piet kwijt, pakjes weer uitpakken voor mutsen. Sint terug naar spanje, huilende zoon, veel te spannend. Niet meer kijken geen optie, op school kijken ze ook. Zoon maakt zich zo druk (is 6). Dochter van 4 pakte zijn hand toen hij er verdrietig om werd. En zij. Ach...maak je niet druk dat is allemaal helemaal niet echt. HU dacht ik wat krijgen we nu. Ja zij ze alles op het echte journaal na op tv is niet echt, zijn toch maar verhaaltjes waar sinterklaas in mee speelt. Maar zoon maakt zich zo druk.
Kunnen ze nou niet gewoon laten zien hoe het in het pietenhuis aan toe gaat, en een pietje die altijd pepernoten snoept een standje geven. Laten zien hoe pieten oefenen voor op het dak klimmen, enz enz, zonder het zo spannend te maken. Het enige wat niet te spannend is zijn die mutsen die weg zijn, en die rolstoel piet, want ik dan ook maar weer een flauw gedoe vind. bbllk volgend jaar een andere script schrijver hoop ik.

mijk
05-12-2011 om 08:21
Ik vond het dit jaar ook minder leuk
dan anders maar die vlag was hier wel hilarisch. We vierden zaterdag sint bij mijn ouders en mijn vader had op verzoek van dochter de vlag uitgehangen (hij is een enorme sinterklaasfan en wist ook precies waar het over ging). Onze pakjesavond werd voortdurend onderbroken door geïnteresseerde buren die zich afvroegen wat er voor feestelijks aan de hand was...
MIjk

Chippie
05-12-2011 om 09:52
Rommelpiet
Ik snap niet dat er ieder jaar een Rommelpiet langs moet komen. Er zijn toch ook Kaplapieten, Preciespieten (die strooien pepernoten precies in de vorm van de eerste letter van een kind, heel knap!), Verstoppieten, Versierpieten, Inpakpieten (paar stoeltjes etc inpakken), etc?

skik
05-12-2011 om 10:11
Preciespiet (ot)
Pff, Preciespiet is hier gister thuis langsgeweest, samen met Sint. Die Piet schept er elk jaar weer genoegen in om zoveel mogelijk strooigoed precies ónder de bank te strooien. Hij staat er met handenvol op te mikken, het glijdt ook zo lekker over de gladde houten vloer, als ware het een sjoelbak. Hij had weer erg veel lol met zichzelf. Dat wordt vandaag dus alles van de plaats halen om te vegen.
skik

Rafelkap
05-12-2011 om 11:33
Skik -ot-
Wist je dat muizen dol zijn op pepernoten? Misschien hoef je niet meer te vegen

buzz
05-12-2011 om 14:43
Idee!
die vlag vooruit, en dat precies strooien, ook best.
Maar pfff is pietenmutsen kwijt niet genoeg elende. Het is al spannend genoeg allemaal.
Als iedereen nu eens een mailtje stuurt die het wel erg warrig, veel, elendig, spannend enz vind naar het sinterklaas journaal, dan denken ze volgende keer misschien beter na!

skik
05-12-2011 om 21:49
Rafelkap en p
Rafel: ikwilhetnietwetenikwilhetnietwetenikwilhetnietweten!
P: gelukkig krijgen de kinderen allemaal ook nog handenvol uitgedeeld hoor, ze hoeven het strooigoed niet onder de bank vandaan te pulken. Hij doet het namelijk echt alleen om mij te pesten...
skik