Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sinterklaasjournaal

weet iemand wanneer dit weeg begint? ik heb het idee dat het vorig jaar rond deze tijd al was begonnen, maar ik kan er niets over terugvinden op internet.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 14:03

Woensdag

Toevallig zag ik vanochtend een trailer voorbij komen en in de gauwigheid begreep ik dat het vanaf woensdag van start gaat. Rond de klok van 17.30 uur.

Zoon had het aankomende week in de tvgids gezien

... ik vind dat dus echt belachelijk.

De beleving is zo totaal veranderd sinds ik klein was! Toen zat Sinterklaas in je hoofd in plaats van op je netvlies. Gelukkig ben ik er met oudste doorheen maar jongste is 5 en die heeft het er nu al over.

Ik ga het gewoon vergeten en ontmoedigen. Niet verbieden. Maar via uitzending gemist een dag later op de comp is het toch alweer een stuk minder aantrekkelijk.

Of misschien kan het 's ochtends, als het nou om tien voor acht wordt uitgezonden ofzo, en dat ik dan zeg dat ze klaar moeten zijn met alles voordat de TV aan gaat.

Brrr....

Chris35

Chris35

04-11-2010 om 14:50 Topicstarter

Kan niet kloppen

want de intocht is op 13 november en St. Maarten is 11 november, dus het S'journaal zou veel eerder moeten beginnen.

Chris35

Chris35

04-11-2010 om 14:51 Topicstarter

Belachelijk?

Jammer dat er zo'n reactie komt op een simpele vraag. Vroeg ik om een mening?
Toevallig kijk ik zelf al jaren het Sinterklaasjournaal en nu zal mijn dochter van 4 het voor het eerst kijken.
Toch niets mis mee, mag ik hopen?

Chris35

Chris35

04-11-2010 om 14:52 Topicstarter

Dank je wel, ayana

Dit antwoord zocht ik

Chris

Met 'belachelijk' reageerde ik op de vermelding in de gids, en dus het tijdstip van uitzending.

Zeker niet op jouw vraag. Ik vind het ook helemaal niet stom dat mensen ernaar kijken.

Ik ben me even te buiten gegaan om ongevraagd te melden wat ik ervan vind dat het uitgezonden wordt.

Sorry!

m ik

m ik

04-11-2010 om 15:42

Rodebeuk (ot)

Ik ben het wel een beetje met je eens. Maar, Sinterklaasjournaal is bij ons juist het enige wat ik wel een beetje aanmoedig. Ik vind het leuk bedacht, niet zo "maf" als de programma's rond Sint op de commerciƫle zenders.
En, waarom we het hier thuis ook kijken: op de school waar onze kinderen heen gaan, spelen ze in op het verhaal waar het in het Sinterklaasjournaal omdraait. Erg leuk ! Doen ze dat op jullie school niet?

Ja m ik (mogelijk o.t.)

Ik vond het Sinterklaasjournaal ook het leukste. Nog steeds. Zeker om zelf naar te kijken. Ik schrik van de Sinttoestanden bij Nickelodeon e.d.

Mijn mening is wat veranderd toen ik zag hoeveel kleuters er helemaal van in de war raakten. Dat was dan alleen het Sinterklaasjournaal en wat de juf daarmee deed in de klas. Ze konden zich er niet voor afsluiten, het leek overal te zijn. Ik vond het jammer dat ze zich daardoor geen eigen voorstelling konden vormen. Mijn idee was dat ze daar veel minder van zouden doordraaien omdat ze dat zelf kunnen reguleren. Het wordt dan niet spannender dan wat ze aankunnen.

Chris35

Chris35

04-11-2010 om 16:33 Topicstarter

Pelle

Ik las jouw berichtje verkeerd, zoals ik het las, begint het S'journaal na de intocht, maar jij refereerde naar St. Maarten. Sorry!

Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 16:48

Sinterklaasjournaal

Vorig jaar voor het eerst echt gezien en ik vind het leuk!!!! Verheug me er al echt op. Gisteren voor het eerst naar het Sint-gebeuren op Nickelodeon gekeken, maar dat kan mij niet zo bekoren. Vond het iets te spannend, alhoewel het toch de indicatie AL heeft. Maar ik vroeg net aan zoon van 4 of hij Sinterklaas en de Tovenaar weer wilde kijken, maar nee hoor....hij vond het te spannend.
Nee hoor, lekker vanaf volgende week het Sinterklaasjournaal. Heerlijk!
PS en dan door naar Linus en Kerst!!! Heb dit jaar de film aangeschaft als verrassing voor zoon, wordt een schoenkado. Mijn aanloop naar de feestdagen kan niet meer stuk!!!

Chris35

Chris35

04-11-2010 om 17:03 Topicstarter

Linus = leuk

Geniet er al een paar jaar van, hopelijk dit jaar weer een nieuwe, mooie serie.
Ik word altijd een beetje week van al die sneeuw en mooie beelden, terwijl ik met kerst niet zoveel heb!

Polly Shearman

Polly Shearman

04-11-2010 om 17:39

Voor het eerst gezien?

echt? ik heb zelf het sinterklaas journaal als kind al gezien hoor, altijd heel spannend~!

Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 18:10

Polly en generatiekloof

Ik heb het als kind echt nog nooit gezien. Geen idee wanneer ze ermee begonnen zijn, maar ik ben van 1968 en ik kan me niet eens herinneren zoiets als de intocht op tv te hebben gezien. Laat staan een sinterklaasjournaal.
Ik kan me wel een film herinneren (heel vaag) en die ging over Sinterklaas en er deed een klein meisje in mee en die had zo'n mooie jas aan..... Iets met het paard en een haven komt me voor de geest, maar meer ook niet. Moet ergens begin jaren '70 zijn geweest. En dat is het enige wat ik als kind ooit op tv heb gezien over de Sint.

PS ga nu dus de hele avond lopen piekeren over hoe die film ook alweer heette....

Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 18:19

Follow up

Hoezo piekeren...we hebben toch google!!!
Dit is hem: http://www.sintforum.com/wiki/index.php?title=Een_Huis_in_een_Schoen
Oh jongens....jeugdsentiment dit!!

Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 18:30

En nog een youtube-link


http://www.youtube.com/watch?v=QVP0LjShl6w

Let op de slecht geschminkte pieten en het jasje van Annabel! Die jas is me tot op heden (ben nu 42) bijgebleven. Zo'n jas wilde ik ook!!! Nooit gekregen uiteraard.....

Een vraagje over het sinterklaasjournaal

Vorig jaar heeft zoon het sinterklaasjournaal daadwerkelijk (in elk geval grotendeels) gevolgd, meestal 's ochtends terwijl ik me aan het afdrogen was enzo. Dus ik heb het nauwelijks gezien, hij wel. In de klas werd er ook op ingehaakt en er is ook wel eens op school gekeken.

Tot zover alles ok. Maar vorig jaar viel 5 december op een zaterdag. Dit jaar dus niet, en eigenlijk laat ik de Goedheiligman zijn bestelling het liefst op zaterdagavond afleveren, dan kan het grut er op zondag mee spelen. Hoe nu met het Sinterklaasjournaal? Want dat heeft toch altijd een verhaallijn met rampspoed en ongeluk t/m 4 december, waarna alles op 5 december pas goed komt? Ik bedoel: kan ik zoon wel Sinterklaasjournaal laten kijken en dan toch op 4 december de cadeautjes laten bezorgen?
Iemand ervaring?

Groeten,

Temet

Chris35

Chris35

05-11-2010 om 10:07 Topicstarter

Temet

Je laat het toch niet van het S'journaal afhangen wanneer jij pakjesavond wilt vieren??
Hoe oud is je zoontje?
Mijn dochter van vier kan op 1december twee keer Sinterklaas vieren:bij gym en op papa's werk. Ze mocht kiezen en ik kreeg echt niet de vraag hoe dat logistiek kan hoor
Je kunt bijv. Vertellen dat er veel andere kindjes zijn die ook op vier dec pakjesavond doen omdat het zondag veel te druk is anders vor die oude man...

Daar had ik nog niet aan gedacht

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat die scholen etc (ook op de bso kwam de man langs)natuurlijk ook al voor 5 december cadeautjes hadden. Maar goed, daar had het Sinterklaasjournaal destijds kennelijk rekening mee gehouden.

Er zit niks anders op: ik zal mee moeten kijken om de verhaallijn een beetje in het oog te kunnen houden.

Ik vind dat hele Sinterklaasjournaal (om over de andere versies maar te zwijgen) trouwens ook niet zo nodig, ik ben een beetje van de stroming-Rode Beuk wat dat betreft. Ik vond de kalere Sinterklaasperiode van vroeger mooi zat. Maar goed, de Algehele Opleuking van Alles grijpt al jaren om zich heen, en ook de Sint ontkomt er niet aan. Ik ben natuurlijk gewoon een fossiel

Groeten,

Temet

Pelle

Dank je, maar desnoods haal ik via Uitzending gemist mijn kennis van het Sinterklaasjournaal wel even op . Nog daargelaten dat zoon mij vermoedelijk ook gevraagd en vooral ongevraagd op de hoogte houdt.

Groeten,
Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

05-11-2010 om 11:43

Meekijken en polly

Meekijken vind ik sowieso wel leuk, vooral in de korte nieuwsberichtjes zitten vaak stukjes die volgens mij meer voor de ouders gemaakt zijn. En raden welke pieten ik zie.

Polly, ik denk dat wij ongeveer van dezelfde generatie zijn (ik ben 2e helft 70-er jaren) Sinterklaasjournaal heb ik als kind echt nooit gezien, maar ik kan me wel herinneren dat er na Sesamstraat, in de week voor de intocht, aankondigingen van de intocht waren. Wat ik nog goed weet is een jaar waarbij er een fimpje op het strand was, waarbij je allemaal pakjes aan zag spoelen, en een wat bezorgde voice over.
Dan was er natuurlijk de intocht, ook toen altijd al met een "probleem" en een presentator (Aart Staartjes deed dat toen meestal)

Temet: over dat opleuken

weet je dat mijn zoons de kerst leuker vinden dan Sinterklaas? Da's de hele adventtijd bakken, adventkalendertje bijhouden, ruzie maken wie er aan de beurt is om het luikje te openen die dag, kort voor kerst pas een boom, zelf versieringen maken (sorry), op kerstavond vaak nog wat andere gasten erbij en dan de boom met kaarsjes, simpel avondeten, wat voorlezen bij de boom en dan gaan de blikken koekjes open. Zijn vaak op rond Oud en Nieuw. Beetje naar buiten, wat spelletjes.

Nul kadootjes, nul TV. Zelfs geen 'echte' kerk.

Puur wat eigen rituelen.

Ik denk dat ik pas echt ga balken als er ook nog een Kerstjournaal komt. Dan kan je me wegdragen.

En nogmaals: ik vind het Sinterklaasjournaal leuk, mooi gemaakt, heb ook zo mijn favorieten tussen de Pieten, ontzettend leuk dat die mensen dat doen, rijk zullen ze er niet van worden. Maar het is me gewoon te veel.

dorle

dorle

05-11-2010 om 15:04

Ayanna,

Oh wat leuk om die oude sinterklaasmusicals terug te zien!!
Ik herinner me nog een liedje van het boek van sinterklaas is zoek.
Dat vind ik wel jammer van het sinterklaasjournaal nu en het verhaal erom heen, dat het niet meer musicalachtig is met liedjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.