Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

10-11-2009 om 11:17

Sinterklaasjournaal begint weer

Dochter kwam gisteren helemaal bezorgd naar me toe, mama eerst waren er pakjes en nu zijn ze allemaal verdwenen. Wat als een boef ze heeft gepakt en stel je voor dat het een boef is die de politie niet te pakken kan krijgen. Ik moest me echt bedwingen om niet te gaan lachen. Ergens vind ik het ook wel zielig, helemaal bezorgd dat ze dadelijk geen cadeautjes krijgt. Zucht, zo leuk deze tijd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sabje

sabje

10-11-2009 om 11:35

Oooh ja heerlijk weer!

Ik vind deze tijd van het jaar zoo geweldig.
Mijn dochtertje van 6 roept elke keer mama het Sinterklaasjournaal... dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen met de pakjes.
Heel stiekem hoop ik gewoon dat Sinterklaas wel bestaat haha.Ik vind het een heerlijke tijd even onbezorgd en een grote fantasie heerlijk.

amk

amk

10-11-2009 om 22:43

Hoe laat?

Hoe laat begint het sinterklaasjournaal eigenlijk?

Mijn dochter heeft het hele sinterklaasidee nog niet door. Ze leest het hele jaar door boeken over sinterklaas. Zal mij benieuwen hoe het gaat dit jaar. Ze is natuurlijk net 4, gaat met papa naar de grote intocht. Vorig jaar vergat ze ook steeds dat ze haar schoen had gezet.
En een kadootje in je schoen leuk, maar al die pepernoten op de grond dat kon toch niet.......

17:40

Het Sinterklaasjournaal begint 17:40. Op werkdagen ben ik dan nog niet thuis maar de harddiskrecorder staat op scherp!

amk

amk

11-11-2009 om 10:49

'mmmm

lastig want dan eten we, en vandaag zijn we natuurlijk st maarten aan het lopen. Nee, eerder eten gaat niet, en later eigenlijk ook niet tenzij ik een slapende kleuter uit een bord wil vissen.

Maar volgens mij was de herhaling om half 8 's morgens. Kan ze nog meepraten op school, daar valt wel wat mee te schuiven.

Nee, opnemen gaat niet, ik heb alleen een dvd-speler. Zo'n goedkope van de blokker van 25 euro of zo.

Piet

Piet

11-11-2009 om 11:17

Sinterklaasjournaal.nl

Het sinterklaasjournaal is ook online te bekijken! Al op dezelfde avond.

Piet

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2009 om 12:37

In de aanslag

Ik vind dochter met bijna drie jaar nog net te jong om Sint Maarten te lopen, volgend jaar is vroeg genoeg voor zakken snoep . Het Sinterklaasjournaal daarentegen staat hier op de huiskalender. Om tien over half zes zitten we hier op de bank in de aanslag. Tenslotte komt de goedheiligman zaterdag aan in de haven!
Groetjes
Massi

Mathilde

Mathilde

11-11-2009 om 15:33

Ik ben benieuwd

Vanavond mogen dochter en zoon (bijna 4) voor het eerst sinterklaasjournaal kijken. Ik ben heel benieuwd . Ze hadden al wat vooruitblikken gezien waarin dus die pakjes overal rondslingeren. Dus ik zei: goh, hoe moeten de kinderen nou hun pakje krijgen als die domme pieten er overal mee rondstrooien? Toen zei dochter vol overtuiging: die rapen de mensen weer op hoor mamma en trouwens, het zijn maar een paar pakjes dus wij krijgen echt wel onze pakjes van sinterklaas. Haha.

3kids mam

3kids mam

11-11-2009 om 19:52

Jammer

de boot en de sint nog niet gezien, en daar zaten mijn peuter en kleuter nou juist met grote spanning op te wachten.

Linda99

Linda99

11-11-2009 om 20:01

Inderdaad jammer

Mijn peuter vroeg alsmaar wanneer we nou naar Sinterklaas op tv gingen kijken terwijl we het Sint journaal keken. Morgen hopelijk?

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2009 om 20:36

Hier ook al, en vraagje over de intocht

Grote teleurstelling dat Sinterklaas niet in beeld kwam, en ook al geen boot te bekennen. Wel heb ik vandaag het woord "Sinterklaasjournaal" zeker dertig keer voorbij horen komen terwijl dochter zat te spelen. Ze komt niet meer zo vaak als vroeger een nieuw woord tegen en zat er echt van te genieten.
Groetjes
Massi
PS: Wat betreft de intocht van Sint, die is hier zaterdag, maar op tv pas later (dacht ik te hebben onthouden). Ik ben wel benieuwd hoe anderen dit tegenover hun kleintjes verklaren, want hoe kan de goede man nu twee keer aankomen?

Linda99

Linda99

11-11-2009 om 20:52

Massi

Wij hebben eigenlijk altijd of de intocht bezocht of tv gekeken. Zelden allebei. Maar als ze het we allebei zien dan is de Hulp Sint een bekende en werkende oplossing

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2009 om 22:08

Pelle/linda

De intocht op tv en de aankomst hier ter plaatse zijn min of meer gelijktijdig, maar die intocht op tv wordt de volgende dag herhaald. Ik zie gewoon voor me dat ze met stijgende verbazing naar die beelden uit Schiedam zit te staren: maar mama, dat is een Hele Andere Meneer!
Goeie tips trouwens. Linda, aan een hulpsint doet ze hoogstwaarschijnlijk nog niet, ze is nog geen drie en is zeer streng in haar geloofsbeleving van de sint .
Pelle, die opmerking over die kleding zou zeker aanslaan - logisch toch, meerdere 'setjes'? Ik denk dat ik gewoon zeg dat-ie eerst bij ons kwam en later nog op tv en dan zien hoe ze reageert. Ik vind het zo ontzettend leuk om te zien hoe een peuter opgaat in Sinterklaas. Het draait bij haar ook nog nauwelijks om cadeau's, we zingen vooral veel liedjes en bespreken de Sint en zijn beslommeringen: "Sinterklaas is nu nog in Spanje, he mama?" "Mama, het paard vindt de boot wel een beetje eng, he? Maar de boot gaat heeeeel zachtjes." We hebben er samen heel wat voorpret aan.
Groetjes
Massi

mijk

mijk

12-11-2009 om 16:03

Zoon (7, groep 4) zit er helemaal in

maar ik kwam er gisteren achter dat bijna zijn hele groep al uit de sint is. Hij zegt me net dat bijna iedereen er al te groot voor is maar hij nog niet..

Gelukkig vond het al erg dat het het laatste jaar is.. Hi is met zijn 6-jarige vriendje al uitgebreid aanwijzingen wezen zoeken voor de verdwenen pakjes..

MIjk

Ook

dochter van 7, groep 5, zit er ook helemaal weer in. Nog geen spoortje van twijfel, geen enkele vraag van hoe/wat/waar... heerlijk! het enige verschil met afgelopen jaren is dat ze nu zegt 'het komt altijd toch wel weer goed he mama?'.

laatste jaar bij ons, vind het erg jammer maar tegelijkertijd ook zo genieten

Gruffalo

Jippie

Jippie

13-11-2009 om 22:39

Schaatsen

Zucht...harddiskrecorder ingesteld op Ned.1, blijkt er vandaag opeens schaatsen voor in de plaats gekomen te zijn. Uitzending op Ned.3 ging wel door. Hadden ze dat nou niet even kunnen zeggen in de vorige uitzending?

Sinterklaasjournaal

is ook via uitzendinggemist te zien!

Lean1

Lean1

14-11-2009 om 09:19

Ik vind

de Sint zo vreselijk streng tegen de Hoofdpiet! Ik kan mij dat van vorige Sintfeesten helemaal niet herinneren. Ik merk dat mijn kleine meid er danig van onder de indruk is...

Valt het jullie ook op, of ligt het aan mij??

Lean

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2009 om 11:41

Zielepiet

Hier maakte vooral de Zielepiet indruk. Vanmorgen zat mijn eigen Pietje voorop de fiets en bleef maar herhalen dat de Zielepiet naar zijn mama wilde. Ze wilde ook weten of de Hoofdpiet straks bij de intocht is. "Dat weet ik nog niet," zei ik voorzichtig, "Misschien moet hij nog cadeautjes inpakken." Dat werkte vooralsnog afdoende.
Groetjes
Massi

Delegeren

sint kan in ieder geval goed delegeren

het viel mij ook wel op, de manier waarop (ik wil het, dus regel het) vond ik niet echt subtiel. wel duidelijk.

Gruffalo

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2009 om 20:28

De intocht (licht ot)

Dochter was totaal overdonderd door de intocht. Al die duizenden kinderen en ouders, het lawaai, het orkest, de Pieten. Dochter klampte zich aan mij vast als een drenkeling in een orkaan. En van Sinterklaas moest ze niets weten, die kreeg geen hand en ze verstopte haar gezicht snel in mijn jas. Pas na het slaapje thuis kon ze er uitgebreid over praten en toen was Sint ineens heel erg lief (hihi).
Groetjes
Massi

Yta Chalne

Yta Chalne

14-11-2009 om 21:34

Intocht

Hm, ja, hier was jongste met man naar de intocht. Alles goed kunnen zien, enthousiast gezwaaid, sint een hand gegeven en pepernoten van een piet gekregen, alles gelukt dus.
Toen ik vroeg hoe het was geweest zei hij: "Heel leuk, maar het was gewoon een voorstelling hoor. En weer een andere dan die van tv. Er was niets echt. Alleen één zwarte piet die teveel pepernoten had gegeten en heel dik was, verder niks"

Dat doen ze bij mij nou allemaal, meteen die sint afserveren. Hij vindt het evengoed nog erg spannend hoor, dat wel

Agnet

Agnet

15-11-2009 om 08:44

Wie is zielepiet?

Ik zie het niet, googlen levert niks op. Wie weet dus wie Zielepiet is?

Agnet

Agnet

15-11-2009 om 12:37

Dank je pelle

jouw google-kwaliteiten zijn me al vaker opgevallen!

Yta: vraagje over die intocht

Hoi,

Hoe pak je dat aan? Het is voor ons nogal ver en ik heb me tot nu toe altijd nog besmoest om niet te gaan. Kleine baby aan de borst, regenweer (hoewel dat bij mij nooit als smoes geldt verder ...

We zijn één keer naar het Domplein geweest voordat Klaas daar was, dat was te doen.

Kortom: waar kun je het beste gaan staan?

Yta Chalne

Yta Chalne

15-11-2009 om 14:05

De route

Man is eerst naar de sluisjes gefietst, om te zwaaien naar de boot. Toen naar de jou bekende winkel op de Vismarkt, om chocola te eten en limonade te drinken en zijn zussen van het werk te houden, en toen om de hoek naar het Domplein waar kinderen keurig in toom werden gehouden en langs de sint konden lopen voor een hand en pepernoten van een piet. Een geslaagde middag Maar ik geef toe, het beste eraan was dat ik alleen thuis was gebleven en met thee en biebboeken op de bank zat in totale rust...Ik heb besloten dat het (net als zwemles) een typisch vader/zoon ding is *tevreden glimlach*

(Hm, dat jij nog kon wegkomen met 'baby aan de borst', jouw baby is toch van dezelfde leeftijd als de mijne...)

Rafelkap

Rafelkap

15-11-2009 om 17:51

Rodebeuk

Ik ben met oudste naar de twijnstraat gegaan, om 12 uur. Daar hebben we een stuk over de oudegracht meegelopen met de boot. Het was qua drukte echt goed te doen. De sint heeft mijn zoontje ook echt gezien, zo rustig was het verderop (aan de werf). Het was erg geslaagd en ik ga volgend jaar weer op die plek.

lukke

lukke

15-11-2009 om 21:11

Bunnik

Ik vind het in Utrecht echt te druk, wij gaan naar Bunnik. Daar geeft sint alle kindjes nog een hand.

Yta/rafelkap

Ik kende de route niet. Rafelkap, wat riant dat die boot ook aan onze kant langsvaart.. volgende keer maar wat heftiger googlen. Wij gaan wel vaak naar de intocht in Hoograven bij de Oranjebrug. Ook om te janken zo mooi (vorig jaar zon en buien terwijl de boot over de Vaartse Rijn aan kwam varen) ware het niet dat er daarna een eindeloze rondrit door de buurt volgt. Komt echt geen einde aan. Eindigt op het Smaragdplein. Is altijd een of twee weken later.

En Yta, ik was dus al verbaasd dat jij zelf was gegaan... en dan toch nog zo'n tevreden toon in je bericht.. maar dat is bij deze opgehelderd.

Wat die baby betreft. Ik heb niet zulke leuke namen als Emmawee met Stoffer en Blik maar laat ik ze dan de Doper en de Keizer noemen..(J en O).
Toen de Doper drie was was ik misselijk want zwanger van de Keizer. En het was slecht weer in nov 04. Dus toen niet gegaan. In nov 05 was de Keizer vijf maanden en dus die bewuste smoes. 06 en 07 heb ik de smoezen niet meer paraat en vorig jaar zijn we even op het Domplein geweest. Inmiddels is de Doper van het geloof gevallen trouwens.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-11-2009 om 13:46

Rodebeuk (ot)

"ware het niet dat er daarna een eindeloze rondrit door de buurt volgt. Komt echt geen einde aan. Eindigt op het Smaragdplein. Is altijd een of twee weken later."

Een of twee weken later... Oei, dat is inderdaad een eindeloze rondrit.

kleinmaarfijn

kleinmaarfijn

17-11-2009 om 13:20

Sinterklaasjournaal

Hier ook een supergelovige kleuter!!

Haha, zaterdag (avond na intocht) had hij keurig een liedje gezongen bij de schoen en toen hij naar bed wilde gaan bewoog de deur naar de hal...

Hij kwam snel terug naar mij en zei: "mama, da's een kijkpiet hoor, die luisterte of ik wel gezingt had"
Haha, papa deed de klink omhoog en even later ging ie zonder problemen naar boven.

Volgende dag intocht in dorp. Helemaal geweldig. Is ook niks geks aan toch? Sint komt in Nederland aan, vervolgens komt ie de kindjes in het dorp een handje geven.... Al die zwarte pieten waren helemaal geweldig. Hij ging aan zwarte piet vragen welke piet nu bij ons in de gang had staan luisteren. Die piet deed gelukkig mee en zei "dat was vast lange piet". Er was ook een lange piet in ons dorp bij intocht dus nu is meneer helemaal overtuigt dat dat de piet is die steeds komt luisteren en kijken bij ons...... En hij is totaal niet bang van Sint en Piet, dus erg leuk nu...

Echt geweldig, en dan te bedenken dat hij vorig jaar ook die opmerking over de kleding heeft gemaakt (dus ook verteld dat Sint meerdere kledingsets heeft). Ook vond ie het vorig jaar maar vreemd dat er steeds overal andere pieten opdoken. Dit jaar is dat allemaal doodnormaal. Sint heeft heel veel pieten die er niet steeds allemaal bij zijn. En kleding? Op kleurplaten word speciaal voor Sint steeds een nieuwe variatie bedacht zodat Sint dat door de naaipiet kan laten maken....

En het Sinterklaasjournaal en de Club van Sinterklaas worden hier beide bekeken, maar voor hem gebeurt het Sinterklaasjournaal echt nu en de Club is opgenomen en heeft de verhalenpiet bedacht (kwam hij zelf mee).

Dat de pakjes nat waren maakte meer indruk, dan het cadeaupapier dat er nu af is. Want natte cadeautjes, dat kan toch niet? Maar als ie nu een cadeautje krijgt dat voor een ander kindje was bedoeld? Mama, dat kunnen we heus wel ruilen hoor!!!!!

Hihi, hier is het dus nog volop genieten. Want hij heeft heerlijk veel fantasie en heeft nu echt overal een verklaring voor......

Groetjes Kleinmaarfijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.