Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sintkado(ootjes) 10 jarige?

Misschien is er al ergens een draadje van, maar ik kon het niet vinden, zoja, mijn excuses!

Maar ik heb dus gewoon geen idee wat ik mijn dochter van 10 ( 11 in maart) voor de Sint moet geven. Aangezien wij nog een zoon hebben die gelovig is, zit ik er dit jaar toch nog aan vast. En ik vind het ook erg leuk, maar ze weet zelf ook al niks!
Dan zit ze in het boekje van Bart Smit te bladeren en dan is ze verontwaardigd dat daar niks voor haar in staat. Ze wil nog zo graag ook aankruisen wat ze hebben wil enzo. Heeft er iemand ideetjes? Vorig jaar kreeg ze een zitzak met wat kleine rommeltjes erbij om toch het "uitpak-idee" te hebben.

Maar nu weet ik het echt niet meer en zij zelf dus ook niet.

HELP!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

24-10-2009 om 12:16

Nou eh...

- een leuk tijdschrift
- een legpuzzel (dat zijn we hier gaan doen naar aanleiding van de AHstukjes; een enorme jan van haasterenpuzzel)
- een spel
- iets voor in haar haar
- een nuttig cadeau zoals pantoffels, pyjama, sokken
- gewoon een lekkere letter!
- leuke schrijfspullen/map/ vulpen /
- dagboek
- toilettas met lekker geurtje erin
- fotolijstjes
- computerspelletje
- CD
- boek
- iets knutseligs wat niet kinderachtig is
- marsepein

koentje

koentje

24-10-2009 om 12:39

een bioscoop bon
of heb je haar zo verwend dat er echt niets meer te wensen is??

Hier

Dochter van 10 wil het allerliefst graag haarverf die er weer uitgewassen kan worden om 1 streng haar bijvoorbeeld blauw te verven.
Verder leesboeken, Suske en Wiskes, Donald Duck pockets. Ook hippe t-shirts vind ze leuk. Miyu stenen vindt ze ook geweldig en spullen voor de hockey.
Heeft je dochter al een tijdschrift abonnement. dan is een abonnement op de Donald Duck ook een succes. Hier wordt de DD helemaal stuk gelezen door alle 3 de kinderen, hun vader en hun vriendjes en vriendinnetjes.
Verder is badspul, luxere shampoo ook altijd welkom.
Of inderdaad een bioscoopbon.

maan.

maan.

24-10-2009 om 14:36

Of..

hier een succes, zo'n tekenboek van topmodels (depesche) kost zeven euro en zijn ze echt uren in zoet (negen en elf jaar oud).

Suggestie namens oudste dochter: STRIPBOEKEN daar kun je nooit genoeg van hebben.

Verder kleine dingetjes, zoals een (goede en leuke) pen, lipstickje, puzzelboekje..

Tja ook hier de ervaring dat vanaf tien jaar het echt veel moeilijker wordt! (hoewel.. ze wil ook graag een mobiel, een waveboard, een andere schooltas...)

Bart Smit is een beetje over.. hier wordt graag gesnuffeld (zakgeld) bij een Bruna, een Primera en dat soort winkeltjes.

Succes!

Sera

Sera

24-10-2009 om 15:37

Heel veel leuks

Voor mijn dochter van 11 weet ik echt nog heel veel leuke dingen te bedenken.
Wat zij leuk vind om te krijgen zijn bijvoorbeeld:

- spulletjes voor op haar kamer (leuke bureauspullen, kussens, schemerlampje, wereldbol)
- beeldjes en dat soort kleine frutsels. Ze heeft verschillende series die ze spaart zoals bijvoorbeeld sylvanian families en van die dieren beeldjes met een duitse naam die ik vergeten ben.
- Boeken vind ze helemaal geweldig om te krijgen. Ze leest heel veel. Ze vind zowel stripboeken als gewone boeken leuk.
- knutselspullen. Je hebt hele leuke pakketten die ook geschikt zijn voor oudere kinderen. Je kan ipv bij speelgoedwinkels ook bij winkels gaan kijken die knutsel spul verkopen gericht op volwassenen. Mijn dochter vind oa scrapbooking heel leuk. Dat is gewoon plakboeken maken. Verder is ze dol op tekenen en schilderen dus goede teken en schilder spullen komen ook altijd van pas. Je hebt ook setjes waar ze zelf kaarsen en sieraden mee kunnen maken.
- computer spellen voor de wii, playstation, nintendo ds of pc.
- gezelschapsspellen
- kleding vooral als het om speciale dingen gaat zoals een tshirt van een idool of favo serie of iets duurs wat ze normaal niet zou krijgen.
-oorbellen en andere sieraden
-parfum

Mijn dochter speelt ook nog wel veel met speelgoed zoals lego en playmobil dus aanvullingen daarop zou ze ook nog wel willen.

Annet

Annet

24-10-2009 om 15:57

Toilettas?

Dochter had met 10 haar eerste slaapfeestje. En toen kreeg ze door dat haar Winnie de poeh toilettas niet zo geschikt meer was.
Mijn dochter is net 12. Zij heeft gevraagd voor haar verjaardag: digitale camera, lavalamp, sleich dieren, suske en wiskes, oorbellen, hockeyballen, boeken of boekenbonnen, bioscoopbon. Ze kreeg ook nog de dvd serie Er was eens (met animatiefilm over het menselijk lichaam in zes delen).
Met 10 of 11 kreeg ze een discolamp met meerdere lampen die knippert op de maat van de muziek, andere lampjesdingen (die zijn altijd goed), dvd, ministeck in groot formaat, electrodoos om zelf opstellingen te maken.

jasje

jasje

24-10-2009 om 19:12 Topicstarter

Niet verwend!

Bedankt allemaal voor de vele ideetjes! En nee, ze is gelukkig niet heel erg verwend, maar ze speelt veel buiten, waarbij ze dan geen behoeft heeft aan "speeldingen". En verder is mijn ervaring met die knutseldozen dat die na 1 keer in de kast blijven liggen. Gewone closet-rollen doen het beter, maar om die nou te geven....!!!
De Donald Duck zit al in de leesmap, dus een abo daarop is nutteloos. Boeken leest ze wel, maar van de bieb.
En een mobieltje vind ik echt nog niet nodig!! Een MP3 spelertje dacht ik zelf nog, maar volgens mij weet ze amper wat ze er mee moet, wij lopen niet zo voor met dat soort dingen, ik weet het zelf niet eens!
Ze heeft sinds een half jaar een DS, maar de spellen komen van de pc.....Ministeck staat hier in een prachtige doos van mijzelf nog van vroeger, maar wordt niet naar gekeken... Cd....ze weet zelf niet waarvan.

Blijft dus een moeilijk verhaal, want ze kan zich prima vermaken met erg weinig. LEGO van d'r broertje is alleen leuk op zijn kamer en burospulletjes is al aan de oma's doorgegeven, want ook die willen erg graag een kant en klaar lijstje!

Gelukkig heb ik nog een maand......

Annet

Annet

24-10-2009 om 19:37

Mp3 speler is leuk

Je kunt daar luisterboeken op zetten om 'savonds voor het slapen gaat te beluisteren of voor in de auto.
Verder zetten wij er muziek op in een mix van de cd's die we hebben.
Ik denk nog steeds aan boeken. Lenen van de bieb is handig maar ze heeft nu de leeftijd dat je jeugdklassiekers kunt kopen. Die gaan een leven lang mee.
Is er geen leuk cadeau voor buiten om te doen, bijvoorbeeld een eenwieler.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-10-2009 om 19:48

Circusspullen

Inderdaad, een eenwieler is heel leuk. Of een diabolo, en van die bordjes die je op stokjes draait, jongleerballen... te koop bij de betere speelgoedwinkel.

Hier

is mijn dochter net 12 geworden en die willen ook nog cadeautjes, hier krijgt ze dit jaar een kaartje voor de musical, hoe overleef ik
krulleke

Peetje

Peetje

26-10-2009 om 14:18

En bij een zoon van 10?

Hallo,

Wat een leuk draadje; hier een (niet-meer gelovige) zoon van vrijwel 10 en zwaar gelovige dochter (bijna 6). En voor zoon vind ik het zó moeilijk.
Hij wil graag van die grote Lego Starwars dingen (duhhh 129 euro), heeft een abonnement op de DD (wordt trouwens elke week verslonden en keer op keer herlezen).
Maar als iemand tips heeft... dan hou ik me van harte aanbevolen!

groeten,
Peetje

Buiten speelgoed

Hoi, Jasje,

Mijn dochter is ook 10 en ook voor haar wordt het iedere keer weer moeilijker. Ik probeer het buitenspelen zo veel mogelijk te promoten en koop dus graag wat buitenspeelgoed waar ze mee in beweging komt. Wat mij betreft zijn de herfst en de winter prima seizoenen om buiten te spelen.
Ik las dat jouw dochter een buitenkind is en daar doorgaans geen speelgoed bij nodig heeft. Toch heb ik wat buitenspeelgoed tips. Misschien zit er toch iets bij wat ook leuk is voor jouw dochter.

Pas heb ik bij Walz Kidzz een tennisding gekocht (http://www.walzkidzz.nl/Bewegen/Sport/Balspellen/group/253589/product/254609/L/3/Twistball-set.a833.0.html) voor € 21,50. Paal in de grond en aan de bovenkant een touw met een tennisbal. Twee korte rackets erbij. Leuk voor alleen of met z'n tweetjes. Mooie solide uitvoering.

Makkelijk zelf te maken of te koop in leuke kleuren: Springelastiek. Je weet het misschien nog wel van vroeger. Twee kinderen houden het elastiek met de benen in vorm en een derde springt allerlei moeilijke figuren.

Multifunctioneel: Pionnen. Mijn dochter zet er een zogenaamd paardenparcour mee uit. Of ze geven de grens aan bij een of ander spel.

Leuk en niet al te duur. Bal aan ring voor om enkel. Je moet over het touw heen springen. Ook bij Walz Kidzz (artikel 840.742.826). Sowieso hebben ze bij Walz Kidzz best leuke dingen die je misschien niet direct in een speelgoedwinkel tegen komt.

Succes met het uitzoeken!

Groetjes, mamma X.

Sera

Sera

26-10-2009 om 20:28

Peetje

Mijn zoon is iets jonger maar dingen die hij leuk zal vinden om van sinterklaas te krijgen:

Lego en dan vooral Star Wars lego. Je hebt ook wel goedkopere dozen dan die van 129 euro die je noemt.

Computerspelletjes voor de DS en de Wii

Boeken

Stripboeken. Je hebt bijvoorbeeld ook pockets van Donald Duck. Sowieso heb je veel leuke stripboeken.

Alles van Pokemon

Playmobil

Meccano

Spullen voor buiten spelen zoals een skateboard, skates, voetbal, badminton set, honkbal spullen.....

Goede verf en potloden

Knutselspullen

Scheikunde doos om proefjes mee te doen

Je hebt ook veel leuke gezelschapsspellen die leuk zijn voor oudere kinderen zoals bijvoorbeeld risk of kolonisten van Katan. Misschien is zoiets ook wel een succes?

Of een DVD misschien? Met een spannende film zoals Gladiator of Star Wars of Lord of the Rings. Daar is mijn zoon nog wat te jong voor maar met 10 jaar vinden ze dat misschien al wel leuk.

maan.

maan.

27-10-2009 om 18:33

O.t. diabolo

Ik las net de suggestie 'diabolo' dat is precies wat mijn dochter al had gevraagd.. en wat dus hier NIET verkrijgbaar is (sorry mevrouw het zomerassortiment is eruit) heel raar want op het schoolplein zijn diabolo's helemaal in.

Vera*

Vera*

27-10-2009 om 19:47

Maan

Als je op Marktplaats kijkt zijn er verschillende aanbieders van nieuwe diabolo's.

jasje

jasje

29-10-2009 om 14:12 Topicstarter

Inmiddels aangeschaft

Ik heb inmiddels aangeschaft: Een paar schaatsen( van die nieuwerwetse onderbind schaatsen, wel bij de Kringloopwinkel), een Suske en Wiske stripboek, het spel 4x4 op een rij( nieuw, zag ze op tv), tattoo-kitje, shirt HSM, toch maar een knutselpakketje.... Ben even bij de Acction geweest en daar vind je veel leuks voor weinig. Wel weer hetzelfde euvel, ik zag heel veel voor mijn zoon, maar weinig voor mijn dochter. Maar volgens mij ben ik nu wel wel al aardig geslaagd! Bedankt nogmaals voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.