Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Simone G

Simone G

21-01-2011 om 11:28

Skeelers- rolschaatsen

Mijn jongste van 5 1/2 mag volgende week diploma zwemmen B. Hij vond de zwemlessen verschikkelijk, maar voor een cadeautje als hij eenmaal B had, deed hij het maar weer elke week. Nu is het bijna het moment en wil hij graag skeelers... Mijn vraag is hij niet te jong? en welk soort is handig?? Hij wil graag met 3 wielen op een rij, maar daar zie ik alleen maar de grotere kinderen mee. De anderen zijn ooit met Nijdam begonnen, maar dat is jaren geleden? Wie heeft tips en weet de winkels te vinden waar ik moet zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Clowntje

Clowntje

21-01-2011 om 12:33

Mijn 5 1/2 jarige dochter

Heeft voor haar 5e verjaardag skeelers gekregen, rollerblade, in maat verstelbaar en gaat als een speer na even oefenen. Vallen hoort bij het leren skeeleren heb ik haar heel snel uitgelegd en dat vindt ze nu ook niet erg. Ze kon laatst toen er ijs lag dus ook gewoon schaatsen, heerlijk was dat.
Wij zijn heel blij dat we de skeelers hebben gedaan en niet de rolschaatsen met 4 wielen.

Simone G

Simone G

21-01-2011 om 13:04

Clowntje

Jij hebt alleen de wielen op een rij, dus niet achter de dubbele wielen? Ik kan hele dure krijgen, van 100 nu afgeprijsd voor 65, is verstelbaar van 31-34, hij heeft nu maat 31, zal er dan nog wel een paar jaar mee verder kunnen.

Zeker doen!

Hier had zoon geoefend op de bso, eindeloos met 1 skeeler over de gang gesjeesd, en daardoor reed hij zo weg met de skeelers. Net 5 was hij toen.

Goed idee ook om dure skeelers zonder dubbele wielen te kopen. Zoon is nu negen en heeft er tot vorig jaar op kunnen rijden. Ik had ze ook duur gekocht bij Perry Sport voor Sinterklaas. 31 tot 34 is een heel handige maatvoering, ze kunnen ze ook al aan als ze nog maat 29 of 30 hebben, en het loopt door tot ze het echt goed beheersen in groep 4 of 5.

Later veel buurkinderen zien modderen met goedkopere versies, blij dat ik het in 1 keer goed had gedaan..

Leuk

Dochter krijgt morgen voor haar vijfde verjaardag skates. Heb ze bij Plutosport besteld van het merk Fila. In de doos zitten ook beschermers en de skates zijn verstelbaar.

Clowntje

Clowntje

21-01-2011 om 20:45

Yep

Wielen op 1 rij.
In het begin een beetje wiebelig, maar dat ging best snel goed. Bescherming op knieën, ellebogen, polsen en hoofd en lekker zelf aanklooien.

guera

guera

24-01-2011 om 10:00

Al vanaf 4

Dochter skeeleter al vanaf haar ruim 4e. Met name op de BSO. Toen ze 5 werd heeft ze skeelers kado gekregen en ze kan het al echt goed. Helemaal los, ze maakt echte slagen. Ze heeft overal bescherming. Ze heeft gewoon Nijdam van de Intertoys, die zijn verstelbaar (ook online te krijgen) . Ik geloof rond de 36 euro.

Simone G

Simone G

04-02-2011 om 09:46

Dank, dank

Hij heeft ze nu een week pfff wel een kapitaaltje, wij wonen in een gehucht en de enige die ik hier in de buurt kon krijgen waren afgeprijsd van 100 naar 70 euro,maar hij zit in de kleinste maat en je kan hem nog 4 keer verstellen.
Hij heeft ze bijna dag en nacht aan, heeft ze alleen nog maar binnen gebruikt ( we hebben een knettergrote berging-speelruimte) maar het gaat al super. Hij "loopt" er op met af en toe een slag. Ik wil eerst nog bescherming kopen, dan mag hij naar buiten. ( bij scapino ofzo, bij de sportwinkel was ik nog een keer zo 80 euro kwijt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.