Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
steffie G

steffie G

31-10-2008 om 15:27

Slaap tekort door wintertijd...

Hallo, onze dochter mag sinds de zomervakantie GTST zien, gaat dus om 20.30 naar bed. Nu is de klok terug gezet, en ze trekt het gewoon niet gisteravond geen doen meer. Ze hangt in elkaar op de bank, met haar gepraat, dat ze er doodmoe uit ziet... haar uitgelegd dat het nu eigenlijk 21.30 is als ze naar bed gaat. Maar ze ziet het als 1 grote straf als ze niet naar die serie mag kijken. Opnemen is geen optie, hebben we niet.... via de computer vind ze niet leuk kijken. Ik moet zeggen, ik kijk sinds kort ook naar deze serie en het is wel een leuk gezinsmoment... onze jongste ligt in bedn en dan nog lekker met de oudsten hier naar kijken. (ze is bijna 10 jaar)
Iemand herkenning? of tips?? groeten Steffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

31-10-2008 om 16:40

Gaat wel over

In principe slaapt je dochter evenveel uren per dag als daarvoor dus ik denk dat ze gewoon even aan het nieuwe ritme moet wennen.
Ik zou haar dus gewoon om 20:30 naar bed laten gaan, over een week is ze vast aan de situatie gewend.
Desnoods kun je met haar afspreken dat ze dit weekend iets eerder gaat om te wennen aan de situatie.

Maylise

Herkenbaar

Ik heb het ook hoor, de eerste dagen ben ik gewoon een half uur eerder naar bed gegaan dan anders. Ik zat dan al een half uur te gapen. Het duurt altijd een dag of 10 voordat mijn biologische klok weer aangepast is.
Als ze perse wil kijken naar GTST dan duurt het misschien wat langer voordat ze gewend is, gelukkig is het nu weekend, lekker uitslapen.

steffie G

steffie G

01-11-2008 om 09:04

Ja..

maar het moet smorgens toch ook een uur later aan voelen, maar ik moet haar wakker maken, en chagerijnig!!!
Helaas zit uitslapen in het weekend er nooit in, er moet altijd wel weer iemand sporten in dit huis.
We zullen zien hoe het volgende week gaat.
Bedankt voor het mee denken, Groeten Steffie

Tirza G.

Tirza G.

01-11-2008 om 17:44

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo

Je dochter heeft een gewoonte opgebouwd, die nu voor haar nadelig blijkt te zijn. Om nog maar te zwijgen van de discussie of je zo'n jong kind naar GTST moet laten kijken
Hetgeen ze nu doet, is schadelijk en lastig voor haar. Ze is moe, chagerijnig en heeft slaaptekort. Tja, dan kun je als opvoeder volgens mij maar één ding doen: de oorzaak wegnemen. En de oorzaak is duidelijk: ze gaat te laat naar bed. Of dat nou komt door het uur verzetten, door het vroege donker zijn, door Sinterklaas, de paashaas of wat dan ook: het probleem is vrij eenvoudig op te lossen: stuur haar eerder naar bed. Als ze dat als een straf ervaart (zoals je schrijft) is dat ont-zet-tend jammer en sneu voor haar, maar het is nou even niet anders. Als ze weer wat is bijgetrokken, kan ze toch weer opnieuw wat langer opblijven? Waarom hou je aan deze voor haar nadelige gewoonte vast? Omdat zij het zo vervelend vindt dat ze geen GTST mag zien? Tja, dat is dan maar even zo. Opvoeden en opgroeien is niet altijd een feest.

Tirza

Snap het niet

wij waren in NL toen de klok omging, onze kinderen hadden dus een dag eerder een uur tijdsverschil en een paar dagen na de klokomzetting weer. Nergens last van. Het viel me op dat de kinderen van de vrienden die er dat weekend erover bleven praten er last van hadden, net zoals mensen die bij ons (IN UK) komen logeren en de nederlandse tijd aanhouden. wij doen dat nooit, en hebben ook geen last van het tijdsverschil, kinderen ook niet. Ik vind het ook zottigheid, 't is toch maar een uurtje???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.