Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Snel koken met kids op school

Wie heeft er leuke ideetjes voor koken met groep 6/7/8 kinderen? Het is op vrijdagmiddag tijdens 'crea'. Er is een oventje, maar dat werkt slecht. Verder twee (dacht ik) kookpitjes en een grote koelkast.

Ik moet 2 groepjes doen van ongeveer 3 kinderen en dan 3 kwartier per groepje. Ik dacht knakworstjes in bladerdeeg, is vorige week al geweest. Arretjescake wordt niet snel genoeg hard. Pannenkoeken zijn al 2x geweest etc etc.

O ja, alle creakids willen graag meegenieten (75 !! stuks)...

Help!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

13-11-2009 om 21:59

Spiesjes

Hoi,

Ik zou ze gehaktballetjes laten maken en bakken, die dan vervolgens op spiesjes met dingen die niet gekookt hoeven te worden, zoals champignons en een stuk paprika of zo.

Liora

No bake

Googel gewoon even op no bake recipes of no cook recipes. Dan vind je zat.

Sinterklaas is in t land dus....eeh..

pepernoten!
Borstplaat,
Sintkoekjes en de volgende groep versiert ze?

Ilva

Ilva

14-11-2009 om 10:09

(groente)soep

Bij ons op school heeft groep 6 laatst groentesoep gemaakt. En ze vonden het nog lekker ook. Ze mochten zelf de groente snijden. Het was een succes!

En een nieuw oventje?

Wij hadden op het werk ook zo'n rammelig oventje dat nooit werkte of niet goed werkte (bleef niet stabiel op temp.), na veel gedoe en tig keer ernaar gekeken t.d. ben ik maar eens gaan kijken wat zo'n oventje nu kost. En houd je vast, het kost wel 49 euro!!! (en dat was niet eens de goedkoopste!) Tjeeminee.....en daar laten wij dat rammelding iedere keer weer voor oplappen (wat w.s. in uurloon stukken duurder is.) Dus heb ik van ons gewone kaspotje (wat kasgeld om kleine dingen van te betalen) een nieuwe oven gekocht. Niks op de begroting zetten en dat soort gedoe...gewoon uit kas zo'n flutbedrag......
Dus misschien kan je 's pleiten voor een nieuwe oven?? Heb je wat meer mogelijkheden.....Die van ons (van 49 euro) doet het prima!
groeten albana

Minet

Minet

14-11-2009 om 10:48

Hier

onze kids kookten/bakten destijds Appelmoes, minisaucijzenbroodjes, maakten eiersalade, rauwkostsalade, en de rest ben ik vergeten

Koekjes!

Hier dus koekjes gemaakt met een aantal kinderen. Super simpel om te doen en nog leuk ook. Met wat bloem, eieren en boter en wat suiker kom je al een heel eind.

reina

reina

14-11-2009 om 15:36

Wentelteefjes

Zo makkelijk, maar altijd een succes, wentelteefjes (extra lekker van suikerbrood...). Of appels in bladerdeeg: appeltje schillen, klokhuis eruit met appelboor en opening vulen met wat suiker en kaneel. In plak bladerdeeg rollen en de oven in.

maan.

maan.

14-11-2009 om 16:12

Tompoes?

Hier schijnen ze een keer tompoes gemaakt te hebben, schijnt een kant-en-klare verpakking voor te zijn, alleen wat mixwerk en koelkastwerk en daarna stapelen maar (wat ik zo begrepen heb).

Pippin

Pippin

14-11-2009 om 16:25

Toastjes?

met eventueel zelf gemaakte salades, een stukje radijs erop, of kersentomaatjes, stukje peterselie, dat soort dingen?

angel3

angel3

14-11-2009 om 17:11

Wraps

ik heb een keer wraps en smoothies met de kleuters gemaakt
Wraps besmeren met kruidenkaaas en plakken zalm erop oprollen en in dikke plakken snijden met een prikker erdoor. Ik heb ook eens smoothies gemaakt met banaan, aarbeien, yoghurt. Dat in een beker met zo n suikerrandje en een rietje.
Gehaktballetjes is ook een goeie.
Ik ben wel van de 'gezonde' dus koekjes, cake en dat soort dingen bakken ze thuis maar

Sushi

lekker kliederen en jammie, kan bijna niet mis gaan (als je goede rijst en zeewier hebt).

Chantelle

Chantelle

15-11-2009 om 13:21

Dertig jaar geleden...

Dertig jaar geleden maakten wij:
Huzarensalade (aardappels al voorgekookt)
Appelmoes
Gevulde eieren
Een soort van langevingertaart (vergelijkbaar met Tiramisu)
Pindarotsjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.