Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mimali

mimali

23-04-2012 om 16:31

Snoep en blikjes kopen

Mijn zoon van tien wil elke keer snoep en drinken kopen voor een aantal kinderen uit zijn klas met het buiten spelen..dit doen ze onderling allemaal..ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Hij krijgt 1 euro zakgeld per week en daarvan mag hij 50 cent vrij besteden..maar zo'n "rondje" kost gauw 3 of 4 euro en ik vind dit eigenlijk niet nodig omdat we thuis ook snoep en drinken hebben, wat vinden jullie?
Ik wil namelijk ook voorkomen dat hij er niet bij hoort omdat de rest het ook doet.. en is al een paar keer gebeurd dat ze hem niks gaven omdat hij nog maar 1 of 2 keer iets gekocht heeft...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cresco

cresco

23-04-2012 om 19:12

Mag wel, maar niet erg vaak

bij zoon, 11 jaar, zal het voorkomen dat hij eens in de week/twee weken een zak snoep meeneemt. Ook bij zijn groepje wordt er onderling wel eens wat meegenomen maar zeker niet iedere dag. Drinken wordt niet meegenomen, dat komen ze aan huis drinken. Wij betalen dat trouwens, dat snoep, gaat om een zak skittels oid. Als die kinderen hier waren zouden ze dat ook krijgen. Nu zitten ze ergens gezellig wat te spellen/kletsen, en dan snap ik de gezelligheid van iets lekkers erbij ook wel.

Nee

Daar ben ik erg strikt in. Geen eten en/of drinken kopen. Dat hebben we thuis wel. Het is klinkklare onzin. Ik ben helemaal niet anti-snoep of anti-koek, dus dat wordt dan even langs huis gaan om te drinken/eten. Overigens is deze opvoedregel maar beperkt houdbaar. Vanaf vo heb je geen toezicht meer, er is meer geld omhanden, en de groepsdruk is groter. Maar ook dan is mijn regel: eens wat kopen, of naar de Mc, prima, maar overdrijf niet. Vziw doen de kinderen dat ook. Ze vinden het zonde van hun geld om vaak etenswaren te kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.